چه پست هایی در اینستاگرام بگذاریم | پست های هدفمند و جذاب در اینستاگرام

پست های هدفمند و جذاب در اینستاگرام

یکی از عوامل موفقیت در کسب و کار اینستاگرامی داشتن پست هدفمند و جذاب در اینستاگرام است که با داشتن پست هایی که دارای مطالب مفید برای کاربران اینستاگرامی باشد دارای بازخورد خوبی از اینستاگرام دارد. این بازخورد خوب باعث افزایش فالوور اینستاگرام، لایک، کامنت بیشتر در زیر پست هایمان ،سیو پست در اینستاگرام، و همچنین اشتراک گزاری پست هایمان در اینستاگرام توسط کاربران و بیشتر دیده شدن آن می شود و میتوانیم پست هدفمند و جذاب در اینستاگرام داشته باشیم.

ما در این جا به شما می گوییم که چه نوع محتوایی بگذارید و در چه مسیری تولید محتوا کنید که تاثیر بازخورد آن را در اینستاگرام ببینیم.

ما گفتیم هدفمان از راه اندازی پیج اینستاگرام چیست و طبق نیاز های مخاطبانمان ما یک کسب و کار راه اندازی می کنیم و حتی ایده های پولساز که در ذهن داریم را هدفنمد در اینستاگرام پیاده سازی کنیم. حال در این قسمت ما درباری پست هدفمند و جذاب در اینستاگرام که تاثیر در مسیر موفقیت ما را دارد را توضیح میدهیم. حال چگونه تولید محتوای خوب در اینستاگرام با پست داشته باشیم. و پست هایی که می گذاریم مورد نظر مخاطبانمان باشد یعنی مخاطبانمان آن را دوست داشته باشند و با توجه به نیاز مردم ما یک محصول یا خدماتی را ارائه میدهیم حال برای آن یک پست هدفمند و جذاب در اینستاگرام باید به اشتراک بگذاریم پس نیاز مخاطب را از این که چرا پست ما را میبیند را بسنجیم . محتوای ما میتواند در پست اینستاگرامی حرفه ای  و هدفمند میتواند ویدیو یا عکس یا فقط صوت باشد که این محتوا ها را جوری باید ساخت که مخاطب آن ها را دوست داشته باشد.

مخاطبان ما در اینستاگرام چه محتواهایی را دوست دارند | جذب مخاطبان از طریق پست های حرفه ای

۱- گذاشتن پرسش و پاسخ در استوری :

در این بخش وقتی پرسش و پاسخ یا از امکانات نظرسنجی میگذاریم در استوری از کاربران بخواهیم در چه حوضه ای دوست دارند ما فعالیت کنیم یا اشکالات یا ایده هایشان را بیان کنند . وقتی کاربران اشکالات یا به پرسش ها پاسخ میدهند،خیلی از مشکلات ما در تولید محتوای اینستاگرام برطرف میشود ،اینکه ما در چه زمینه ای از کارمان فعالیت کنیم که بازخورد خوبی در کسب و کار بدست آوریم و کلی ایده مورد نظر در قالب کسب و کارمان و پیشرفت آن بدست می آوریم. و در این زمینه کلی پست هدفمند و جذاب در اینستاگرام بگزاریم.

۲- هشتگ مورد نظر را جستجو کنید :

سعی کنید هشتگ هایی که مبهم نباشد و طولانی نباشد را انتخاب کنید. در هشتگ ها top post و recent post را نگاه کنید پست هایی که بیشترین بازخورد را در اینستاگرام از همکاراتون یا رقباتون داشتند را نگاه کنید و ایده بگیرید و کامنت هایی که کاربران براشون می گذارند را ببینید و ببینید در چه حوضه بیشتر فعالیت می کنند و چگونه در پست هایشان برای فروش یا ارائه محصولاتشان مانور میدهند.
برای این که پست های هدفمند و جذاب باشند و طبق اصول پست بگذاریم و برای پست هایمان زمانبندی درست داشته باشیم. برای این کار راهکاری که ما به شما میدهیم این است که یک جدول با ۳۰ خانه طراحی کنید و در آن محتواهایی که می خواهید را به ترتیب پست بگذاریم را بنویسید و ۳۰ محتوایی که در آینده میخواهید ارائه بدهید را بنویسید و برای آن زمان بندی کنید و ببینید چه محتواهایی که نوشتید را ارائه میدهید و در پیج اینستاگرامی شما تاثیر دارد . حتی به پست های خود نگاه کنید چه نوع بازخوردی دارد که مثلا این نوع محتواها آیا افزایش فالوور در اینستاگرام را دارد یا افزایش سیو پست یا لایک های بیشتر د راینستاگرام دارید یا با روند رشد کامنت یا اشتراک گذاری پست آن مواجه شدید. همه این ها را د رنظر بگیرید تا ایده بگیرید تا یک تولید محتوای درست و هدفمند در اینستاگرام داشته باشید. همانطور که گفتیم چینش پست ها در اینستاگرام تاثیر مثبتی در پیج اینستاگرامی ما دارد. با داشتن چینش مناسب و رعایت کردن گذاشتن تصویر اولیه پست ها بازخورد مناسبی به ما میدهد اگر دیدید چنش پست هایتان مناسب نیست می توانید آن را تغیر رویه بدهید و این را همیشه در نظر داشته باشید برای برای پست هدفمند و جذاب در اینستاگرام گذاشتن وقت بگذارید چون که کاربران اینستاگرام برای دیدن پست هایتان وقت می گذارند و برای پست هایتان ارزش قائل شوید.

۳- تولید محتوای ویدیویی یا اسلایدی در پست های اینستاگرامی| جذب مخاطب با پست های ویدیویی :

امروزه پست های ویدیویی و پست های اسلایدی دنباله داربیشترین تاثیر را در موفقیت شما در اینستاگرام دارند. چرا که کاربران پست های ویدیویی را بیشتر دنبال میکنند و برای دیدن اسلایدهای جذابی که میسازید بیشتر وقت می گذارند و میبیند.

در نهایت توصیه ما به شما این است  برای موفقیت در اینستاگرام پست هایی که میگذارید مسیر موفقیتن شما را در اینستاگرام تعیین می کنند و یکی از ابزار مهم در جذب مخاطب شما و رسیدن سریع تر شما به هدفتان است. هدف ما از پست گذاشتن این است که کاربر پست هایمان را لایک کند، پست مان را به اشتراک بگذارد یا آن را جزو پست های سیو شده اکنت خود قرار دهد و کامنت بگذارد و از همه مهم تر محصول یا خدماتی که ارائه میدهیم را از ما خریداری کند و این یعنی کسب  اعتماد مشتری در اینستاگرام و گرفتن امتیاز مثبت در اینستاگرام است. پس با تولید محتوای بیشتر و با گذاشتن ویدیوهای مناسب و تولید تصاویر و ویدیو های اسلایدی و گذاشتن هشتگ هایی که دارای بیشترین بازخورد هستند را در پست های اینستاگرامی مان بیشتر بازدید را میتوانیم داشته باشیم و اشتراک گذاری هایمان و دیده شدنمان هم بیشتر میشود.

سعی کنیم پست های جذاب ارزشمند با مختوای درست بگذاریم این نباشد که فقط یک چیز را پست کنیم برای پست هایمان فکر کنیم و خودمان را ذجای کاربر بگذاریم یعنی هم از نظر کاربران عادی که در این زمینه فعالیت ندارند و فقط خریدارند و هم از نظر رقبا و همکارانی که در این زمینه فعالیت می کنند و هم از نظر خودمان به پست هایمان نگاه کنیم که آیا این پست ارزش دیدن و لایک و کامنت و سیو در اینستاگرام و اشتراگ گذاری دارد یا خیر پس برای پست هایمان زمان بندی مناسب و وقت و هزینه برای تولید محتواهایمان داشته باشیم.

دلایلی که پست ها هدفمند و حرفه ای تری را هر روز بگذاریم

سعی کنیم پست های هدفمند و حرفه ای تری را بیشتر بگذاریم به این دلیل که

۱- میانگین بازخورد بازدید پست اینستاگرام :

برای پست هایمان یک میانگین بازخورد را در نظر بگیریم بعد آن را در هفته و در ماه و در سال ببینیم چقدر تاثیر گذار و دارای افزایش فالوور و افزایش لایک در اینستاگرام و اشتراک گذاری و خرید و کامنت و سیو بوده و سعی کنیم این مقدار را بیشتر کنیم.

۲- چرا هر روز پست بگذاریم :

اگر هفته ای یک پست هدفمند در پیج اینستاگرامی میگذاریم آن را بیشتر بگذاریم یعنی سعی کنیم هر روز بگذاریم تا هم در جلوی دید کاربرانمان باشیم و هم فعالیت خود را در زمینه کاری و اهمیت دادن به کارخود را نشان میدهیم چرا که مردم وقت کمی دارند تا به پیجتان بروند و ببینند قبلا چه پستی گذاشنید ولی اگر پست هر روز بگذاریم میانگین بازخورد ما از پست هایمان چند برابر میشود و در نتیجه ما بیشتر دیده میشویم و بیشتر خودمان جلوی دید کاربران هستیم و آن ها راحت تر به ما دسترسی دارند و مارا بهتر و سریع تر دنبال میکنند.

۳- استوری کردن پست هایمان در اینستاگرام :

این روش تاثیر خوبی و بسزایی دارد چرا که مردم استوری ها را بیشتر دنبال میکنند. وقتی پستمان را استوری میکنیم یعنی

۱- اینکه پست تازه ای گذاشتیم و خبر آن را میدهیم ۲٫ این که در پیجمان فعالیت داریم وبرایتان خدمات یا محصولی جدیدی را ارئه میدهیم. پس سعی کنیم پست هایمان را بروز نگه داریم.

اینستاگرام یکی از ابزار مهم در کسب و کار اینترنتی در دنیای امروز است پس در هر حرکت در آن باید هدفمند و دقت لازمه را داشته باشیم تا به نتیجه مورد نظر برسیم.

ساعت طلایی پست اینستاگرام

بهترین زمان برای  پست گذاشتن در اینستاگرام | ساعت طلایی پست در اینستاگرام

میخواهیم ببینیم مهم ترین زمان مناسب برای پست گذاشتن در اینستاگرام چه ساعتی است که بیشترین بازخورد از کاربران اینستاگرامی را دارد و پست ما را بیشترین بازدید اینستاگرامی به خود می گیرد و به آن ساعت طلایی اینستاگرام می گویند. چگونه می‌توانیم بهترین ساعت پست گذاشتن در اینستاگرام را متوجه شویم؟

هدف ما این است که بهترین زمانی که بیش ترین کاربران اینستاگرام در آن هستند پیدا کنیم تا در آن زمان پست بگذاریم.

چرا در زمانی طلایی اینستاگرام پست بگذاریم؟

به این دلیل ما وقتی در ساعت خاصی پست میگذاریم ساعتی است که  جمعیت تعداد کاربران آنلاین اینستاگرامی بیشترین تعداد خود را دارد و شلوغ است خوب قاعدتا تعداد کاربران بیشتری در این زمکان پست می گذاریم پست ما را میبینند و احتمالا زمان این را دارند که در لایک کردن ،سیو کردن، کامنت گذاشتن در پست و اشتراک گذاری و مهمتر از آن محصول یا خدمات ما را بخرند.و در نتیجه ما به تعداد   افراد بیشتتری معرفی می شویم.

برخی از سوالات رایج در مورد زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

چه زمان بهترین موقع برای پست گذاشتن است؟

با توجه به موضوع پیج من چه زمانی پست بذارم بهتره؟

چه ساعاتی شلوغ ترین زمان در اینستاگرام است؟

ساعات پیک اینستاگرام چه موقع است؟

در ساعت های مختلف پست بذارم خوبه؟

چه ساعت های استوری بذارم؟

با چه فاصله زمانی پست و استوری بذاریم؟

چرا زمان پست گذاشتن در اینستاگرام مهم است

به این موضوع اشاره کردیم وقتی به تعداد افراد بیشتری معرفی می شویم وقتی در ساعات طلایی اینستاگرام پست می گذاریم و این طبق الگوریتمی که اینستاگرام که یک شی ما ارسال می کنیم اول از همه پست اینستاگرامی ما بین ۱۰ الا ۱۵%  کاربران با پست ما یک مشارکت خوب اینستاگرامی داشته باشند . این مشارکت به این معنی است که کامنت خوب و زیاد گذاشته اند و لایک یا سیو با تعداد بالا پستمان داشته و اشتراک گذاری و حتی خرید محصولات و خدمات بازخورد خوبی داشته باشد. حال اگر این پست در ساعت طلایی اینستاگرامی مشارکت خوبی داشته باشد یعنی پست ما را تعداد افراد بیشتری بازدید کرده اندو آنلاین بودن کاربران در این زمان را نشان می دهد  خوب طبق این الگوریتم  بیاییم و بهترین زمانی  که بیشترین آنلاین را داریم انتخاب  می کنیم. اما برای فهمیدن این زمان که بطور دقیق متوجه بشویم اینستاگرام در هر اکنت قسمتی را اختصاص داده است تا ساعتی که بازخورد کاربران را بطور پیشرفته نشان میدهد ما در این ویدیو ادرس دقیق  این ساعت طلایی را به شما نشان میدهیم و هر چیزی را بصورت تفکیکی به ما  نشان میدهد. حال ویدیو ما را ببینید تا تاثیر آن را در کسب و کار اینستاگرامی خود استفاده  کنید.

چند تا پست در روز قرار دهم

روزانه چند پست در اینستاگرام بگذاریم | تعداد مناسب پست و استوری در روز

مدیریت و زمان بندی انتشار پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود تا هر مطلب به بهترین شکل دیده شود و تأثیر گذارتر از همیشه باشد. در روز چه نوع مخاطبی ما را دنبال می کند ؟

روزانه چند پست و استوری در اینستاگرام بگذاریم ؟

همانطور که میدانید محدودیتی درگذاشتن پست و استوری در صفحه اینستاگرام وجود ندارد. اما چون خیلی از پیج‌ها بیزینسی هستند بعضی از کاربران از ما می پرسند که برنامه ریزی برای منتشر کردن پست‌ها و استوری‌ها چگونه می تواند بر کسب و کار آنها اثرگذاری مثبت داشته باشد.کاربران می گویند  که چند تا پست بگذارم فالوورها بیشتر میشود و حتی می پرسند که چند تا استوری روزانه بگذارم که کاربر منو آنفالو نکنه و هنوز مایل باشد که پیج منو دنبال کند.

کاربارن می پرسند آیا پیج واکنش این را دارد۲ یا الا۳ پست در روز بگذارم یاخیر؟

یکی از دلایلی که میتوانیم با اینستاگرام بیشتر تعامل داشته باشیم گذاشتن پست بیشتر در اینستاگرام است. که نشاندهده فعالیت شما و گرفتن امتیاز مثبتی از اینستاگرام است.

آمار نشان میدهد گذاشتن میانگین ۱ تا ۵ پست میتواند تاثیر مثبتی روی رشد پیج شما داشته باشد. یعنی در روز یک یا دو پست قرار دهید تا کاربران و فالوورها هم کلافه نشوند و همچنان با فالوورهایتان تعامل داشته باشید. بهترین راه فهمیدن نظر و واکنش فالوورها این است که شما تعداد متفاوت پست را تست نمایید. البته نیم نگاهی هم به رقبایتان داشته باشید و رفتار آنها را رصد نمایید.

ولی قبل از همه این ها باید بدانید پیج شما در چه حوضه ای فعالیت دارد و پیج شما کشش این را دارد یا خیر ما در این ویدیو آموزشی کسب و کار اینستاگرامی به طور کامل این بحث را باز کرده و به شما تتوضیح مربوطه را میدهیم .

0

مدیر کل

کارشناس ارشد IT . محقق و مدرس سئو ، دیجیتال مارکتینگ ، توسعه دهنده جوملا ، علاقه مند به آموزش در حوزه راه اندازی کسب و کار اینترنتی . در حال حاضر مدیر وب سایت دیتادیزاین هستم.


در شبکه های اجتماعی
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

شما میتوانید برای وارد کردن لینک و کدهایHTML از تگ های زیر استفاده کنید : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>