می خواهید با فرم ساز معروف RS Form فرمی برای سایت خود طراحی کنید و به همراه آن به کاربران خود یک کد پیگیری دهید تا بعدا بتواند پیگیر کار خود باشد. بخاطر همین موضوع در این مقاله به این موضوع میپردازم.
برای ایجاد کد رهگیری یا همون شماره تیکت، اینطوری عمل میکنیم:
در فرم خودمان یک فیلد جدید از نوع Support Ticket ( تیکت پشتیبانی ) ایجاد میکنیم. این فیلد گزینه های زیر رو داره:
Name: که اسمشه
Characters: که نوع شماره تیکتی هست که میخواین ایجاد بشه. که شامل سه نوع alphanumeric (کاراکتر و عدد)، alpha (کاراکتر) و numeric (فقط عدد) هست. یکی شو انتخاب میکنیم.
Length: که تعداد کاراکترها رو تعیین میکنه که بهتره حداقل ۸ کاراکتر باشه.
حالا وقتی که کاربر فرم رو تکمیل میکنه، در واقع این فیلد شماره تیکت ما رو نمیبینه، ولی براش ثبت میشه. یعنی فرم تکمیل میشه و در manage submissions شماره تیکت قابل رویته.
برای اینکه شماره تیکت رو به کاربر هم بدیم، باید کاری کنیم که وقتی که فرم رو تکمیل کرد، یه ایمیل حاوی سابجکت شماره تیکت (و مابقی اطلاعات) به ایمیل کاربر بره.
به این منظور، وقتی که فرمتون رو توی RSForm باز کردید ، از قسمت خواص به تب User Emails (ایمیل کاربر) برید و در قسمت subject ( موضوع )، یه کلیک کنید تا اسم فیلدهایی که ساختید نشون بده . بعد فیلد تیکت خودتون رو انتخاب کنید تا جلوی subject ( موضوع ) درج بشه. کنارش هم میتونید متن دلخواهتون رو بنویسید.
مثلا فیلدی که من ساختم اسمش support بود عبارت {support:value} را انتخاب میکنم و متنی مقابل آن مینویسم: شماره درخواست {support:value}
البته میشه کد بالا را در پیام نهایی که در انتهای فرم پر شده نمایش داده میشه، قرار داد تا همانجا کاربر این کد رهگیری را مشاهده کند.