الگوریتم Page Layout گوگل

google layout

غول بزرگ جستجوی جهان یعنی گوگل با آپدیت الگوریتم طرح بندی گوگل یا لایه بندی به نام انگلیسی : ( Page Layout Algorithm ) ، در اصل به مدیران سایت ها و وب مسترها هشدار داد که از تبلیغات زیاد در سایت جلوگیری کنند و کمی بیشتر به کاربران و محتوا اهمیت دهند . اما گوگل از این الگوریتم یک هدف دارد که به محتوای سایت خود نسبت به تبلیغات ، بیشتر اهمیت بدهید ،کاری انجام دهید که کاربران جذب محتوای شما بشوند و وقت بیشتری را در سایت شما بگذرانند.

حتما بسیار زیاد برایتان پیش آمده که کلمه یا جمله ای را در گوگل جستجو کرده اید و بعد از نمایش لیست جستجو و ورود به بسیاری از سایت ها شاهد شلوغی بیش از حد سایت ها میباشیم و باید زمانی رو فقط صرف این موضوع کنیم تا بتونیم مطلب موردنظرمون رو تو اون همه شلوغی تبلیغات پیدا کنیم.واقعا بیایم و خودمون رو جای کاربران بزاریم : وقتی من وارد یک سایت میشم که کلی تبلیغات بزرگ و کوچک جلوم باز میشه مثل تبلیغات های چشمک زن و پاپ آپ، خوب خیلی اذیتم میکنه و در اکثر موارد سایت رو بلافاصله میبندم حتی اگر محتوای مفیدی هم داشته باشه .

اما با به وجود اومدن و آپدیت الگوریتم page layot گوگل دیگه کم کم باید شاهد این باشیم که این تبلیغات مزاحم و آزار دهنده از سطح وبسایت ها پاک بشن چون در صورت حذف نکردن این تبلیغات با جریمه سنگین گوگل مواجه میشوند.

دلیل اصلی به وجود آمدن این الگوریتم کاربران بودند ! عده ی بسیار زیادی از کاربران اینترنت وقتی مثل ما به سایت ها مراجعه میکردند با یک صفحه ی دور از انتظار مواجه میشدند، به جای این که وقتی سایت را باز میکنند متن و مقاله دلخواه خود را ببینند با انبوهی از بنرهای تبلیغاتی پر زرق و برق و تعداد بسیار زیادی لینک مواجه میشدند که هیچ ربطی به تبلیغ نداشتند و فقط جهت بازاریابی یا منحرف کردن ذهن کاربران از موضوعی که برای اون به سایت سر زدند به سمت محصولاتشان بودند بعد از مدتی که بسیاری از سایت ها این روند را پیش گرفتند و این موارد تبلیغاتی همه گیر شد، کاربران خسته شدند و کمپین هایی تشکیل دادند تا جلوی این کار را بگیرند و یکی از این کمپین ها شکایت از این سایت ها نزد گوگل بود.

فکر میکنم حالا دلیل نوشته شدن این الگوریتم را بهتر درک کنید.

قابل ذکر است این الگوریتم در سایت هایی که تبلیغات بسیار زیادی ندارند ، هیچگونه تاثیری نخواهد گذاشت ، چون بالاخره تبلیغات یکی از اصول و روش های تجارت الکترونیک می باشد، هدف گوگل این است : زمانی که کاربر وارد سایت شما می شود بدون هیچگونه تکان دادن اسکرول (scrolling) محتوای شما را مشاهده کند، ببینید تمام هدف گوگل راحت بودن کاربران است و حتی شرکت عظیم گوگل هم از این امر پیروی کهده تا به اینجا رسیده اما واقعا درک نمیکنم چرا برخی از سایت ها فقط میخواهند از راه تبلیغات ، البته از نوع تبلیغات اضافی و کسل کننده پول در بیاورند پس بیاییم و تبلیغات اضافی رو از سایت هامون حذف کنیم و به کاربرها اهمیت بیشتری بدیم و چینش سایت رو طوری انجام بدیم که بتونیم کاربران رو راضی کنیم اینطوری هم رضایت گوگل و هم رضایت کاربران رو بدست میاریم و تو کسب و کارمون هم پیشرفت میکنیم.

اگر سایت شما هم دارای تبلیغات بسیار زیاد و بزرگی در اول صفحه می باشد ، سعی کنید تا زمانیکه خزنده گوگل وارد سایت شما می شود ، آن را اصلاح کنید در غیر اینصورت گوگل ، شما را جریمه ی سنگینی میکند که با هزینه های زیاد باید جبرانش کنید و شاید هم اصلا قابل جبران نباشه.

البته راه هایی هم برای دور زدن این الگوریتم نیز وجود دارد : اسلایدر ها مورد هدف این الگوریتم نیست اسلایدر ها و عناصری که با استفاده از جاوا اسکریپت ایجاد شوند ، گوگل آن ها را مورد تاثیر قرار نخواهد داد ، به عبارتی دیگر Page Layout Algorithm کاری به کار جاوا اسکریپ ندارد این را هم بدانید که گوگل اعلام کرده است که از بین هر ١۰۰ سایت ، ١ سایت مورد هجوم این الگوریتم قرار گرفته است.

به هر حال ، گوگل از شما رعایت عناصری را می خواهد که بهتر است بهش عمل کنید .البته که تبلیغات نوعی از درآمد است پس به راحتی تبلیغات در سایتتان قرار دهید ولی زیاده روی نکنید . با رعایت مسایل بالا سئو سایت شما بهتر و بهتر میشود

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید، لطفا نظراتتون رو برای ما اسال کنید و به ما بگید دوست دارید در چه موردی اطلاعات کسب کنید ؟ مطرح کنید ما حتما آموزش هایی رو برای شما دوست و کاربر عزیز در نظر میگیریم.


مدیر کل

کارشناس ارشد IT . محقق و مدرس سئو ، دیجیتال مارکتینگ ، توسعه دهنده جوملا ، علاقه مند به آموزش در حوزه راه اندازی کسب و کار اینترنتی . در حال حاضر مدیر وب سایت دیتادیزاین هستم.


در شبکه های اجتماعی
نظرات کاربران

پاسخی بگذارید

شما میتوانید برای وارد کردن لینک و کدهایHTML از تگ های زیر استفاده کنید : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>