خانه » آموزش شبکه های اجتماعی » همه چیز درمورد هشتگ گذاری در اینستاگرام
۱۴ مهر ۱۳۹۹

همه چیز درمورد هشتگ گذاری در اینستاگرام

همه چیز درمورد هشتگ ها در اینستاگرام

آیا نمیدانید از چه هشتگ هایی با حوزه کاری در اینستاگرام‌تان باید استفاده کنید؟
یا اینکه کجا از هشتگ ها استفاده کنید؟
مایلید بدانید رابطه هشتگ ها با بیشتر دیده شدن پست چیست؟
از چه تعداد هشتگ در زیر پست اینستاگرام‌تان استفاده کنید؟

اگر میخواهید به جواب تمامی سوال های بالا برسید حتما تا انتهای مقاله همراه ما باشید و چهار ویدیو مهم درمورد هشتگ ها را نیز ببینید.

هشتگ چیست؟

بطور کلی هشتگ‌ها در شبکه‌‌های اجتماعی عباراتی هستند که با علامت # شروع می‌شوند و تمامی مطالبی که حاوی این عبارت هستند را برای شما نمایش می‌دهند. درواقع با استفاده از هشتگ ها مطلب مورد نظر خود را دسته بندی میکنید تا هر کس با زدن روی آن هشتگ به مطالب مرتبط دسترسی پیدا کند. به عنوان مثال اگر ما در اینستاگرام عبارت #بازاریابی را سرچ کنیم، تمامی مطالب و محتوایی که شامل این هشتگ هستند، برایمان به نمایش در می‌آید. همچنین اگر ما پستی را با هشتگ #بازاریابی انتشار دهیم، هر کس که در قسمت جستجوی اینستاگرام، هشتگ «بازاریابی» را سرچ کند، می‌تواند پست ما را ببیند. تمامی نکات مهم برای راه اندازی یک کسب و کار موفق را در کارگاه رایگان اینستاگرام دیتا دیزاین ببینید و یاد بگیرید.


توجه داشته باشید که اگر قصد دارید یک عبارت دو کلمه‌ای را به عنوان هشتگ انتشار دهید و امکان چسبیدن این دو کلمه به یکدیگر وجود دارد، لازم است که بین دو کلمه از آندرلاین _ استفاده کنید. برای سرچ هشتگ‌ها نیز باید به این موضوع توجه داشته باشید. به عنوان مثال هشتگ «بازاریابی دیجیتال» به این ترتیب نوشته می‌شود: #بازاریابی_اینستاگرام
استفاده از هشتگ بسیار ساده است کافی است در قسمتی که پست خود را می‌نویسید علامت # را نوشته و بعد از آن کلمه مورد نظرتان را وارد کنید. به این ترتیب نوشته شما با آن کلمه برچسب زده می‌شود و سایر کاربران می‌توانند با دنبال کردن آن ، پست شما و سایر افراد که از آن هشتگ استفاده کرده اند را به صورت یکجا مشاهده کنند. همچنین در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی هشتگ‌ها با رنگ دیگری نشان داده می‌شوند به این ترتیب می‌توان از آن‌ها برای برجسته کردن قسمتی از متن نوشته استفاده کرد.
تا اینجا از اهمیت هشتگ ها برای دسته بندی مطالب مورد نظر آگاه شده اید و همانطور که می دانید امروزه یکی از کانال‌های مهم دیجیتال مارکتینگ برای افزایش ترافیک سایت استفاده از بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی است. قطعا اینستاگرام یکی از مهمترین این شبکه‌هاست که جایگاه ویژه‌ای در بین ایرانیان دارد. اما استفاده از هشتگ اینستاگرام یکی از مهم‌ترین نکات بازاریابی در این شبکه است که کمتر به شکل اصولی به آن پرداخته می‌شود. در این مقاله سعی داریم نکات مهم استفاده از هشتگ ها را به طور کامل بیان کنیم. با دیتا دیزاین همراه باشید.

بهترین استفاده از هشتگ ها

تحقیق کردن درمورد هشتگ های مورد نظر و کلیدی

تحقیق درمورد هشتگ‌ها پیش از استفاده از اهمیت زیادی برخوردار است. هرچه هشتگ‌های شما هدفمند و مرتبط‌تر انتخاب شوند شانس دستیابی به مخاطبین هدفی که با محتوای پست شما تعامل برقرار کنند نیز افزایش پیدا می‌کند.
بسته به اهداف شما انواع متفاوتی از تحقیق برای یافتن بهترین هشتگ ممکن در اینستاگرام وجود دارد.
در اینجا روش‌های موثر آورده شده است:
تحقیق درمورد موضوعات مرتبط بهترین گامی است که می‌توان با آن شروع به تحقیق درمورد روش‌هایی کرد که به خط کسب‌وکاری شما مرتبط است (کلمات کلیدی که اخیراً استفاده کرده‌اید بهترین گام برای شروع تحقیق هشتگ می‌باشد)
در برنامه اینستاگرام روی آیکون ذره‌بین کلیک کنید و سپس تگ‌ها را از منوی کشویی انتخاب کرده و هشتگ خودتان را در نوار جستجوی اینستاگرام وارد کنید.
نتیجه هر جستجو تمام هشتگ‌های برتری که به هشتگی که شما سرچ کرده‌اید مرتبط ‌اند را نشان می‌دهد و این به شما ایده می‌دهد تا بتوانید از هشتگ‌های بیشتری استفاده کرده تا با مخاطبین خودتان تعامل برقرار کنید.
شما میتوانید هشتگ های مرتبط به حوزه کاری خود را با سرچ کردن بنویسید و داشته باشید و در واقع لیستی از هشتگ های کلیدی خود را تهیه کنید تا هر زمان که خواستید از آن ها و به صورت متفاوت از هم استفاده کنید و بهترین نتیجه را بگیرید.

تحقیق درمورد مخاطبین هدف

به جای اینکه هشتگ‌های تصادفی را در انتهای پست‌های اینستاگرام خودتان قرار دهید رویکردی هدفمندتر اتخاذ کنید تا میزان فالووینگ خود را افزایش دهید. به دنبال این باشید که مخاطبین شما اخیراً از چه هشتگ‌هایی استفاده کرده‌اند و آن‌ها را در پست‌هایشان قرار داده‌اند (مطمئن باشید که تنها از هشتگ‌هایی استفاده کنید که مرتبط‌‌ اند و شامل کلمات کلیدی‌ای می‌باشند که کاربران در نوع کسب‌وکاری شما به دنبال آن‌ها می‌باشند)
شما میتوانید با زدن هشتگ مورد نظر در قسمت سرچ اینستاگرام لیست پست های مرتبط را مشاهده کنید. در قسمت ریسنت هشتگ نیز پست هایی که اخیرا از این نوع هشتگ استفاده کردند آورده شده که با دیدن نوع محتوا و دیگر هشتگ ها می توانید انتخاب بهتری درمورد هشتگ ها داشته باشید.

به دنبال همکاران و رقیبان حوزه کاری خود باشید

یکی از موثرترین راه‌ها برای یافتن هشتگ این است که تاثیرگذاران و کسب‌وکارها را فالو کنید تا مخاطبین هدف شما را یافته و ببینید که آن‌ها از چه هشتگ هایی استفاده می‌کنند. به احتمال زیاد می‌توانید چند هشتگ جدید را به انبار خود اضافه کنید.
تحقیقات زیادی درمورد تعداد هشتگ‌هایی که باید در هر پست به منظور افزایش تعامل استفاده کرد وجود دارد. بسته به اینکه شما به کدام مقاله اعتماد کرده‌اید تعداد هشتگ‌ها از ۵ تا ۳۰ درنظر گرفته شده است. بعضی از بازاریابان فصلی قسم می‌خورند که از حداکثر تعداد هشتگ، یعنی۳۰ تا در هر پست استفاده می‌کنند، اما تحلیل گران دریافته است که استفاده از یازده هشتگ در هر پست برای افزایش تعامل در اینستاگرام عددی بهینه است. حقیقت این است که کلید موفقیت در هشتگ اینستاگرام در استفاده استراتژیک از آن‌ها نهفته است، چه شما تصمیم بگیرید سه هشتگ استفاده کنید چه سی هشتگ.

هشتگ‌های ممنوعه را استفاده نکنید

برای اینکه محتوای پلت‌فرم همگام با شرایط قانونی استفاده از آن باشد اینستاگرام به صورت موقت یا دائمی هشتگ‌های خاص را ممنوع می‌کند تا در نتایج جستجو ظاهر نشوند.
درحالیکه لیست جامعی از هشتگ‌های ممنوعه اینستاگرام وجود ندارد می‌توان گفت اینستاگرام کلمات توهین‌آمیز، خشن، مربوط به مواد مخدر، سلاح گرم و گروه‌های دشمن، جنایات سازماندهی شده و هشتگ‌های مربوط به تروریسم را پنهان می‌کند.

از کجا متوجه شوید که اشتراک‌های مورد استفاده شما ممنوع شده‌اند

روی آیکون ذره‌بین کلیک کنید تا به صفحه اکسپلور هدایت شوید
هشتگ مورد نظرتان را در نوار جستجو تایپ کنید
اگر هشتگ در نتایج جستجو ظاهر نشد ممنوع شده است (چه موقت چه دائمی)
توجه: هشتگ‌های ممنوعه ممکن است در نتایج جستجو نیز ظاهر شوند، برای اینکه بفهمید هشتگی ممنوع شده است روی آن کلیک کنید (در صورت ممنوع بودن به یک صفحه خراب هدایت می‌شوید)

روی عملکرد هشتگ نظارت داشته باشید

اگر شما دارای یک پروفایل کسب‌وکاری اینستاگرامی هستید می‌توانید ببینید که هشتگ‌های شما چقدر موثر واقع شده‌اند و از داده‌هایی استفاده کنید تا استراتژی‌تان را قوت بخشیده تا بازدید و تعامل بیشتری دریافت کنید.
پیگیر عملکرد هشتگ هر کدام از پست‌هایتان باشید، این به شما کمک می‌کند که بهتر روی استراتژی‌تان تمرکز داشته باشید. برای اینکه به این ویژگی ارزشمند دست پیدا کنید یک پست را باز کنید، سپس روی متن زیر آن «view insights» کلیک کنید، بعد از آن جزئیات کامل را درمورد هر پست مشاهده خواهید کرد؛ از جمله فالوورها، میزان بازدید و ایمپرشن‌ها و اینکه کاربران چگونه پست شما را پیدا کردند.

نحوه فالو کردن هشتگ در اینستاگرام

فالو کردن هشتگ‌ها در اینستاگرام اصلاً کار دشواری نیست. بدین منظور کافی است که هشتگ مورد نظرتان را پیدا کنید و وارد صفحه آن شوید. برای مثال می‌توانید هشتگ خاصی را در بخش جستجوی اینستاگرام جستجو و آن را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید هشتگ زیر یک پست اینستاگرام را لمس نمایید تا صفحه آن باز شود.
حالا کافی است که گزینه Follow را لمس کنید تا دنبال کردن هشتگ مورد نظر آغاز شود. از این به بعد هر پستی که به صورت عمومی در اینستاگرام منتشر شود و هشتگ مورد نظر شما را داشته باشد، در صفحه اصلی اینستاگرام شما ظاهر خواهد شد.

برای انتخاب هشتگ و هشتگ گذاری در اینستاگرام باید چه تعداد هشتگ را در نظر گرفت

تعداد بیشماری هشتگ وجود دارد که می توانید از انها برای تعریف نام تجاری و مرتبط با موضوع محتوای خود استفاده کنید و با مخاطب هدف تان در اینستاگرام ارتباط برقرار کنید. پیدا کردن هشتگ های اینستاگرام مناسب مستلزم کمی زمان و تحقیق است. اما با یک استراتژی خوب در اینستاگرام با انتخاب هشتگ مناسب و هشتگ گذاری حرفه ای، میتوانید تعداد فالوور بیشتری در اینستاگرام را برای محتوای پیج خود در نظر بگیرید و فالوور ها را به خریدکردن نزدیک کنید.

لازم است بدانید اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که تا ۳۰ هشتگ در هر پست بگذارید. جستجوی هر یک از هشتگ ها به شما نشان خواهد داد که چه تعداد پست به آن هشتگ مرتبط هستند.

بهترین انتخاب هشتگ با توجه به حوزه کاری و میزان فالوور شما

برای ایجاد یک استراتژی هشتگ گذاری موثر، باید برای انتخاب هشتگ از چهار دسته ، انتخاب کنید. ترکیب مناسب این هشتگ ها، عملکرد پست شما را به حداکثر خواهد رساند و به شما در رسیدن به مخاطب هدف کمک خواهد کرد.

۵ تا ۷ هشتگ بسیار محبوب را انتخاب کنید
از هشتگ هایی که میزان محبوبیت و استفاده از آن ها بین ۱۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار پست است می توانید برای محتوای پست خود در اینستاگرام استفاده کنید.
۵-۷ هشتگ نسبتا محبوب انتخاب کنید
میتوانید از هشتگ های مرتبط و نسبتا محبوب که بین ۱۰ تا ۱۰۰ هزار پست از آن استفاده شده اند را برای هشتگ گذاری استفاده کنید.
۵-۳ هشتگ خاص را انتخاب کنید.
این هشتگ ها شامل کمتر از ۱۰ هزار پست مرتبط است و بیش از حد به کسب و کار مرکزی شما و جستجوهای مخاطب هدف شما نزدیک هستند.
۱-۳ شامل هشتگ های برند هستند.

این ها هشتگ هایی هستند که شما به طور انحصاری برای برند خود استفاده می کنید.آن ها ممکن است به اسم خاص برند و کمپین هایی مربوط است.

اینستاگرام برای عملکرد بهتر، هر قسمت از محتوا را بررسی می کند و به دنبال تعاملاتی است که از طرف فالوور شما یا غیر فالوور های شما ایجاد می شود.
زمانی که از هشتگ های اینستاگرام محبوب استفاده می کنید، محتوای شما بین چند ثانیه تا چند دقیقه ظاهر می شود. این کار جرقه ای فوری از فعالیت در پست شما ایجاد می کند. زمانی که از هشتگ های رایج استفاده می کنید، مطالب تان برای ساعت ها در نتیاج جستجو فعال هستند، و شما دارید به اینستاگرام می گویید که محتوای شما طول عمر طولانی دارد.
در نهایت، هشتگ های خاص یا گوشه برند شما را برجسته می کنند. از آنجا که فالوور های شما با پست تان ارتباط برقرار می کنند و هشتگ های اینستاگرام دیگر ، محتوای تان را با فعال نگه می دارند، شانس خوبی وجود دارد که پست شما به عنوان بالاترین پست در جستجوهای هشتگ های اختصاصی شما نمایش داده شود.

به محض اینکه این کار را انجام دهید، محتوای شما برای موضوع خاصی در بالای صفحه جستجو هشتگ قرار می گیرد. افرادی که به دنبال این نتیجه جستجو هستند به دنبال چیز بسیار خاصی می گردند و محتوای شما را برای اولین بار مشاهده می کنند پس به طور مستقیم به پست و پروفایل شما می آیند
افرادی که در هشتگ ها به پست شما میرسند اگر محصول یا خدماتی که شما ارائه می دهید همان چیزی است که آنها دنبالش می گردند، می توانید با یک پست به فروش نیز برسید.

هشتگ های اینستاگرام هر پست برای حداکثر دیده شدن

هر هشتگی که در زیر پست های اینستاگرام‌تان انتخاب میکنید باید مستیما با محتوای تان ، بازارتان و برندتان ارتباط داشته باشد:
• هشتگ های محتوا باید مستقیما با موارد موجود در پست مرتبط باشند.
• هشتگ های بازار ممکن است به طور مستقیم با آنچه که در پست وجود دارد، مرتبط نباشد اما به طور خاص با بازار و مشتریان شما مربوط است.
• هشتگ های گوشه به طور خاص برای مخاطبان هدفی است که شما می خواهید به آن ها برسید.
• هشتگ های برند، هشتگ هایی هستند که شما و مشتریان تان از آن ها برای نشان دادن و تگ کردن محتوایتان در اینستاگرام استفاده می کنید.

شما برای برندتان نیاز دارید که لیستی از هشتگ ها را ایجاد کنید تا این دسته بندی های مختلف را برآورده سازند. بنابراین کلمات اصلی و کلیدی حوزه خود را در قسمت سرچ هشتگ ها در اینستاگرام تایپ کنید و پربازدید ها و هشتگ های مرتبط را بنویسید تا به هنگام بارگذاری پست ها زمانی اضافی را هدر ندهید.
هشتگ های اینستاگرام محتوا به طور خاص بسته به موارد و مکان های هر پست متفاوت است. هشتگ های بازار، گوشه و برند باید با همه محتوا های شما سازگار نسبی داشته باشند. هشتگ های اینستاگرام بازار بیشتر بر بازار شما متمرکز خواهد بود، در حالی که هشتگ های گوشه به راه حل های هدفمندی که ارائه می دهید، مربوط است.
اگر در تلاش برای پیدا کردن هشتگ های اینستاگرام بیشتری هستید که در اینستاگرام عملکرد خوبی داشته باشند در اینستاگرام به دنبال هشتگ های پیشنهاد شده و مرتبط بگردید. زمانی که برای هشتگ خاصی جستجو می کنید، یک لیست برایتان می آید که هشتگ های اینستاگرام مرتبط بیشتری را پیشنهاد می دهد.

شما همچنین می توانید از افراد دیگری در بازار تان هشتگ های اینستاگرام الهام بخشی را پیدا کنید. دقت کنید چه هشتگ هایی توسط افراد یا برند های دیگر استفاده می شود، اگر هر کدام از آنها برای برندتان مفید بود، از آن استفاده کنید.

نتیجه

هشتگ‌های اینستاگرام ابزاری قدرتمند برای رشد مخاطبین، افزایش تعامل و دستیابی به مشتریان بالقوه در پلت‌فرم می‌باشد؛ چه شما بخواهید روی تبلیغات ویدیویی اینستاگرام سرمایه‌گذاری کنید و یا چه بخواهید از یک پلت‌فرم به عنوان بخشی از استراتژی فروش مجازی خودتان استفاده کنید. هشتگ‌ها یک راه حل نهایی برای پیشرفت برند و افزایش شانس موفقیت شما در شبکه‌های اجتماعی به حساب می‌آیند. هشتگ‌های موفق اینستاگرام این قدرت را دارند که کنجکاوی کاربران را برانگیزند و آن‌ها را به سمت شما جلب کنند و باعث شوند که آن‌ها مکالمه‌ای را با شما شروع کنند.

با کارگاه آموزشی راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام با دیتادیزاین همراه باشد.

حسین عبداله‌پور

سلام حسین عبداله‌پور هستم طراح وب سایت با سیستم‌های مدیریت محتوای جوملا و وردپرس و طراحی سایت با کد نویسی ( front )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *