افزایش ترافیک وبسایت با بیش از ۴۰ راهکار

در هر صنعتی که فعالیت می کنید باید به این موضوع توجه کنید که اولین قدم در استراتژی inbound موفق این است که کاربران را به بازدید از سایت خود ترغیب کنید.بنابراین در کنار مسائل مهم دیگری که برای توسعه کسب و کار مطرح است، خوب است این موضوع را در اولویت های خود قرار دهید.

در این نوشتار  ۲۷ راهکار موثر برای افزایش ترافیک وب سایت را بیان می کنیم.با افزایش ترافیک وبسایت برند شما شناخته می شود و در نتیجه تاثیر آن بر تعداد مشتریان و ROI مشخص می شود.

  1. روی کیفیت محتوای وبسایت تان تمرکز کنید نه کمیت آن!!

    گوگل اصلا برایش مهم نیست که شما چه تعداد پست و مطلب در سایت‌تان دارید مهم این است که این مطالب، چقدر برای کاربر ارزشمند و مفید میباشد و در یک مطلب به چه سوالاتی از کاربر پاسخ داده شده است.پس لازم نیست برای پاسخ به هرسوال یک مطلب بخصوص داشته باشیم.

  2. پست مهمان تاثیرگذارتری در وبسایت های مطرح بنویسیم.

    نوشتن و ارسال پست مهمان از جمله استراتژی هایی است که با آن می توانید ترافیک وبسایت خود را افزایش دهید. ولی مشکل اینجاست که کسانی که مطلب را می خوانند اکثرا قسمت نویسنده و بیوگرافی را مطالعه نمی کنند. یکی از مهم ترین دلایلش این است که قسمت بیوگرافی نویسنده و آدرس وبلاگ او در پایین پست قرار می گیرد و کمتر بازدیدکننده ای آن را می بیند.

    اگر خواننده قسمت بیوگرافی نویسنده را در پست مهمان نبینند،از سایت شما بازدید نمی کنند و پست مهمان شما عملا هیچ تاثیری در ترافیک سایت شما نداشته است.

    راه بهتر برای تاثیرگذاری بیشتر پست مهمان این است که مابین مطالب پست ، مطالب و محتواهای مرتبط با موضوع پست را معرفی کنید و لینک آنها را قرار دهید. بنا بر بررسی بلاگ backlinko وقتی لینک مطالب مرتبط وبلاگ خود را مابین مطالب پست مهمان قرار می دهیم، ۷۸ درصد ترافیک بیشتری نسبت به حالت نرمال پست مهمان وارد سایت شما می شود.

  3. پست های قدیمی وبسایت تان را به روز رسانی کنید.

    یک استراتژی خوب برای حفظ کیفیت سایت و افزایش ترافیک ورودی به آن به روز رسانی پست های قدیمی است. مثلا اگر پستی در مورد ترفندهای خاص در هر حوزه ای منتشر کرده اید که با گذشت زمان این نکات قدیمی و یا بلااستفاده شده اند. می توانید این پست ها را به قرار دادن نکات جدید و یا حذف نکات بلااستفاده با توجه به تغییر شرایط به روزرسانی کنید. فراموش نکنید که در عنوان آن پست ها زمان آخرین به روز رسانی خود را ذکر کنید. مثلا اگر عنوان” نکات موثر در افزایش ترافیک وب سایت ” است، آن را به “نکات موثر سال ۲۰۱۸ در افزایش ترافیک وب سایت ” تغییر دهید.می توانید با ایمیل به اعضای وبسایتتان آنها را از این به روزرسانی مطلع کنید.
    این استراتژی نیز ضمن اینکه زمان کمتری نسبت به تهیه کامل یک مطلب از شما میگیرد، می تواند ترافیک سایت شما را تا ۵۰ درصد افزایش دهد.همچنین با به روزرسانی این صفحات نتایج سرچ گوگل نیز برای شما بیشتر خواهد شد.

  4. در سرچ کنسول گوگل وبسایت تان درخواست ایندکس دهید!

    در بخش URL Inspection سرچ کنسول لینک مطلب جدید را وارد کنید و بر روی دکمه Request Indexing کلیک کنید تا مطلب جدید زودتر ایندکس شود.

  5.  از  اشتراک گذاری مطالبتان در شبکه های اجتماعی بهره ببرید!

    هر چقدر مطلب تهیه شده شما غنی باشد باز هم برای بیشتر دیده شدن باید آن را خود به اشتراک بگذارید یا تلاش کنید در سایت های پربازدید لینک آن قرار بگیرد.بعد از انتشار هر پست آن را در شبکه های مختلف به اشتراک بگذارید.

  6.  در شبکه های اجتماعی فعال باشید.

    این که صرفا اکانتی داشته باشید و با حضور در شبکه های اجتماعی مطالبتان را منتشر کنید کافی نیست. اگر میخواهید افراد به پست های شما توجه کنند باید با آنها وارد تعامل شوید. پست هایشان را مطالعه کنید و نظر خود را بگویید و گاهی در مناسبت هایی پست های غیر از لینک مطالب وبلاگتان هم منتشر کنید.

  7.  از لینک های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

    بر اساس تحقیقاتی که در زمینه رفتاری کاربران در شبکه های اجتماعی صورت گرفته است، افراد محتوایی را منتشر می کنند که آنها را در اجتماع و در بین دوستانشان خوب و خاص جلوه دهد. چند نکته در این زمینه وجود دارد:

    خود را جای خواننده بگذارید.. محتوای شما باید شامل چه ویژگی هایی باشد که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود؟

    محتوایی بین مخاطبین بیشتر به اشتراک گذاشته می شود که کاربردی تر باشد. مثلا به مخاطب چیزی بیاموزد که بتواند آن را به کار ببرد.

    سعی کنید موضوعاتی که بیشتر بین مخاطبین مطرح است و مردم دوست دارند در مورد آنها بدانند را در لیست خود برای تهیه محتوا قرار دهید.استفاده از googletrend و ترندهای توییتر را در این زمینه پیشنهاد می کنیم.

    قرار دادن گزینه ها و لینک برای به اشتراک گذاری نیز که جزو موارد ضروری در هر وبسایت است که باید به آن توجه کنید.

    برای به اشتراک گذاری در توییتر می توانید از سایت ClickToTweet.Com استفاده کنید. با استفاده از این سایت می توانید خودتان متنی را برای توییت کردن کاربر بنویسید و لینکی برای آن ایجاد کنید. بعد این لینک را در صفحه پست خود قرار دهید. کاربر با کلیک بر روی لینک، متن پیشنهادی شما را برای توییت می بیند و میتواند با زدن Tweet همان را به اشتراک بگذارد. استفاده از این ابزار ، به شما امکان تحلیل آمار و بازخورد هر توییت توسط مخاطبین را نیز می دهد.

     

  8.  محتوای خود را با استفاده از کلمات کلیدی هم خانواده(LSI keywords) بهینه کنید.

    همه می دانیم که راهکارهای سئو یکی از بهترین راهکارها برای افزایش ترافیک یک سایت است.بعد از ارائه الگوریتم مرغ مگس خوار توسط گوگل (Google Hummingbird) گوگل تنها به کلمات کلیدی توجه نمی کند.بلکه به هم خانواده ها و کلمات مرتبط با آن هم توجه می کند و در واقع به جای ذخیره کلمه کلیدی، موضوع محتوا را می فهمد. LSI همان کلمات و عباراتی اند که در ارتباط با کلمات کلیدی شما هستند. مثلا اگر در مورد شبکه های اجتماعی محتوایی نوشته باشید، کلماتی مانند  صفحه فیسبوک، توییتر، لینکدین، اینستاگرام، فالوور و ... کلمات مرتبط محسوب می شوند.

     

    حالا چطور این مجموعه ای از کلمات را برای هر موضوعی پیدا کنیم و از آنها در متن خود استفاده کنیم؟ تعداد خوبی از این کلمات با توجه به محتوا قابل پیش بینی هستند. اما ابزار دقیقتری هم برای پیدا کردن کلمات مرتبط وجود دارد. با مراجعه به سایت LSIgraph  می توانید برای هر موضوع لیست کامل از کلمات مرتبط را بدست آورید.

    این مطلب را نیز بخوانید: ۱۵ فاکتور که بر رتبه‌بندی گوگل وب‌سایت شما تأثیر ندارد!!

    این ابزار جستجوی موضوعات به زبان فارسی را هم پشتیبانی می کند.

     

     

  9.  با  ” تبدیل محتوا ” ترافیک بیشتری به سایت خود جذب کنید.

    می توانید یک محتوا یا ترکیبی از چند محتوای از قبل تهیه شده و منتشر شده را در فرمت دیگری (مانند ای بوک ، ویدئو، اسلاید و …) مجددا منتشر کنید. با تهیه و انتشار ویدئوهایی از محتوای وبسایت خود در یوتیوب و یا سایت های مشابه ایرانی ضمن اینکه بیشتر شناخته می شوید، ترافیک بیشتری را هم وارد سایتتان می کنید.

    این بلوک یادگیری را هم مطالعه کنید : بازاریابی محتوا

  10.  تهیه پادکست

    گوش دادن به پادکست ها هم جزو مواردی است که مخاطبین خاص خود را دارد. به همین خاطر تهیه پادکست از محتوای منتشر شده و یا محتوای جدید راهکار مناسبی برای شناخته شدن بین مخاطبین است. راهکار دیگری که می توانید از آن استفاده کنید این است که با گروه های دیگر پادکست اشتراکی تولید کنید. مخصوصا با گروههایی که به طور منظم پادکست منتشر می کنند  همکاری کنید و به صورت مهمان وارد پادکست های آنها شوید.معمولا زیر پادکست ها و یا در عنوان آنها لینک وبسایت ها قرار داده می شود و این کمک می کند که در صورت جذاب بودن محتوای پادکست مخاطبین به وبسایت شما هم سر بزنند.

  11.  با انتشار پست هایتان در وبلاگ های مختلف وبسایت خود را معرفی کنید.

    با وبلاگ نویس هایی که به موضوعات شما علاقمند هستند و یا در روز های قبل مطلبی در مورد همان موضوعات منتشر کرده اند، ارتباط برقرار کنید. به آنها ایمیل بزنید. لازم نیست که در متن ایمیل مستقیما از آنها بخواهید که مطلب شما را منتشر کنند. صرفا بگویید مطلبی راجع به آنچه تا به حال در وبلاگش قرار داده ، منتشر کرده اید و لینک مطلب را در اختیارش بگذارید. اگر مطلب شما را بپسندند قطعا منتشر می کنند.
    با انتشار مطالبی که ترند هستند و یا به هر دلیلی در مرکز توجه کاربران قرار دارند، برای وبسایت ها و وبلاگها انگیزه ایجاد کنید که مطلب شما را منتشر کنند. می توانید محتوا را در قالب اینفوگرافیک و یا ویدئو طراحی کرده باشید و در آن آدرس وبسایت خود را قرار دهید.

     

  12.   ویدئوهای خود را در لینکدین منتشر کنید.

    طبق تحقیقات تیم BuzzSumo لینکدین از جمله شبکه های اجتماعیست که به سرعت در حال رشد است. انتشار محتوا به خصوص ویدئو در لینکدین تاثیر خود را در ترافیک وبسایت شما خواهد گذاشت. همچنین در فیسبوک هم می توانید ویدئو های خود را منتشر کنید.

  13.  محتوای طولانی منتشر کنید!

    تیم  BuzzSumo اخیرا با بررسی میلیون ها پست به این نتیجه رسیده اند که مطالب طولانی تر (بیشتر از ۱۰۰۰ کلمه) تعداد بازدیدکننده و به اشتراک گذاری بیشتری دارند.مطالب طولانی تر (بیشتر از ۳۰۰۰ کلمه) ۲۸% اشتراک گذاری بیشتری نسبت به مطالب کوتاه داشته اند.بنابراین با انتشار مطالب کاملتر  ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

  14.  وبسایت خود را برای استفاده با موبایل بهینه کنید.

    این آپدیت به این مفهوم است که گوگل اول ورژن موبایل وبسایت شما را می شمارد و حتی گاهی نسخه دسکتاپ وبسایت را در نظر نمی گیرد.بنابراین برای افزایش ترافیک وبسایت از طریق سرچ ارگانیک باید وبسایتتان را برای موبایل هم بهینه کنید.

    گوگل ابزار رایگان The Mobile-Friendly Test  را در این زمینه ارائه کرده است.

     

    این ابزار با دریافت آدرس وبسایت میزان بهینه بودن سایت برای موبایل را به شما اطلاع می دهد و همچنین پیشنهادهایی برای بهتر کردن سایت به شما می دهد.

  15.  مابین مطالب خود تصویر و ویدئو اضافه کنید.

    سعی کنید مابین مطالب خود ویدئو، اینفوگرافیک و یا تصویر مرتبط با متن بگنجانید.در بررسی توسط تیم industry studies مطالبی که تصاویر بیشتری دارند  ۹۰% بیشتر از محتوای بدون تصویر در فضاهای اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند.

  16.  از ابزار Question analyzer برای تعیین موضوع مطالب استفاده کنید.

    یکی دیگر از راههای افزایش بازدیدکنندگان سایت، پاسخ به سوالاتی است که برای کاربران مطرح است و آنها را سرچ می کنند. درباره ابزار رایگان answerpublick برای پیدا کردن این سوال ها وجود دارد که در گام دوم مقاله انتخاب کلمات کلیدی مناسب  با جزئیات در مورد آنها صحبت کرده ایم.ابزار دیگر در این زمینه app.buzzsumo.com
    است که البته رایگان نیست.

  17.  با راهکارهایی CTR سرچ ارگانیک را افزایش دهید.

    برای جذب ترافیک بیشتر نیازی نیست که حتما لینک اول در سرچ گوگل باشید. می توانید  در رتبه دوم یا سوم با تکنیک هایی CTR بالاتری داشته باشید.همچنین افزایش CTR خود باعث می شود که در رتبه بندی گوگل در جایگاه بالاتری قرار بگیرید.

     

     چگونه CTR لینک خود را افزایش دهیم؟

    متای مطالب سایتم یک نکته بسیار مهم است که خیلی مواقع از آن غافل میشویم.برای همین نکات زیر را دقت کنید:
    – به عناوین خود اعداد اضافه کنید.

    -توضیحات متا (توضیحاتی که در زیر عنوان نشان داده می شود) را جذاب بنویسید.

    -از عنوان های مختلف استفاده کنید و تفاوت آنها را در CTR بررسی کنید.

    -کلمه کلیدی محتوایتان در آدرس URL بیاورید.
    – از متای عنوان دروعین استفاده نکنیم!

  18.  وبینار برگزار کنید.

    افراد علاقمند بسیاری در هستند که دوست دارند در حوزه های مختلف مطالب جدید یاد بگیرند.برگزاری وبینار باعث افزایش ترافیک سایت شما می شود.همچنین ضمن برگزاری وبینار می توانید اطلاعات این افراد علاقمند را بگیرید و برای وبینارها یا محصولات بعدی باارسال ایمیل آنها را مطلع کنید.ایمیل هایی با عنوان “آخرین فرصت برای ثبت نام” نیز برای یادآوری ددلاین های ثبت نام و خرید میتواند تاثیرگذار باشد.

  19.  به سئو on-page توجه کنید.

    مطالب خود را با توجه به ویژگی های مطرح در سئو بهینه کنید.هنوز تکنیک های سئو تاثیر خوبی در دیده شدن توسط موتورهای جست و جو دارند. بنابراین روش های سئو را در تهیه محتوا مدنظر داشته باشید.

     

  20.  کلمات کلیدی طولانی  انتخاب کنید.

    ترند انتخاب کلمات کلیدی در حال حاضر به سمتی می رود که برای موفقیت بیشتر باید کلمات کلیدی طولانی تر انتخاب کنید. کلمات کلیدی یک یا دئو کلمه ای دیگر کارساز نخواهند بود. برای هدف قرار دادن کاربران بیشتر کلمات کلیدی را طولانی انتخاب کنید تا با سرچ های بیشتری دیده شوید.

  21.   با رهبران و افراد تاثیرگذار در حوزه خود مصاحبه کنید و در سایت خود منتشر کنید.

    با ارتباط ایمیلی با افرادی که در صنعت شما صاحب نام هستند، از آنها بخواهید تا با شما هم کلام شوند. هیچ کس از مطرح شدن نام خود در رسانه ها بدش نمی آید. اگر زمان کافی داشته باشند قطعا به ایمیل شما پاسخ می دهند.بنابراینت از ارسال ایمیل منصرف نشوید.مصاحبه را در وبلاگ خود منتشر کنید. این کار برند شما را معتبرتر جلوه می دهد. اعتبار سایت شما را بالا می برد و ترافیک خوبی وارد سایت شما می کند.

  22.   حتما ایمیل مارکتینگ را در استراتژی های خود بگنجانید.

    در حال حاضر استارتاپ های زیادی هستند که با تولید محتوا به دنبال معرفی خود و جذب مشتریان بیشتر هستند که احتمالا تعدادی از آنها در صنعت شما فعالیت می کنند و رقیب شما هستند. اکثر این کسب و کارها سعی می کنند از جدیدترین متودها استفاده کنند و روش های قبلی را فراموش می کنند.ایمیل مارکتینگ ابزار بسیار قوی ای است که می تواند تاثیر زیادی بر روی ترافیک سایت داشته باشد.

    توصیه می کنیم برای آشنایی کامل با آن،

    بلوک یادگیری ایمیل مارکتینگ

     را مطالعه کنید.

    البته به این نکته توجه کنید که با ارسال ایمیل های بی وقفه مخاطب را خسته نکنید.ولی ارسال ایمیل های دوستانه به مشتریان خاص و همیشگی برای یادآوری از محصولات جدید می تواند ترافیک سایت شما را افزایش دهد.

     

  23.  سرعت سایت خود را بالا ببرید.

    همه هیچ وقت حتی برای سی ثانیه هم حاضی نیستیم برای لود شدن یک سایت صبر کنیم. سعی کنید از نظر فنی سایت خود را به نحوی بهینه کنید که سرعت لود سایت بالا باشد. در این زمینه سایز عکس های قرار داده شده ، ساختار صفحه و عملکرد third party plugin از ویژگی های مهم در سرعت سایت است.

     

  24.  با ایجاد تالار گفتمان در وبسایت خود تعداد کاربر بیشتری به سایت خود دعوت کنید.

    کاربران معمولا دوست دارند در مورد موضوعات مختلف  تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند .ایجاد فضایی برای گفتگو مثل تالار گفتمان می تواند مخاطبین زیادی که علاقمند به صنعت شما هستند را جذب وبسایتتان کند. برای مثال قابلیت اینکه کاربران بتوانند صفحه ای ایجاد کنند و سوال خود بپرسند. البته با ایجاد این قابلیت در وبسایت باید به مدیریت آن نیز توجه کنید. قوانینی برای آن تعیین کنید و دائما فعالیت کاربران را بررسی کنید.

     

  25.  از گوگل آنالیتیکس غافل نشوید.

    گوگل آنالیتیکس  ابزار بسیار خوبی برای بررسی جنبه های مختلف سایت شماست. اطلاعاتی از قبیل اینکه کدام صفحه سایت شما بازدیدکننده بیشتری دارد و یا اینکه بازدیدکنندگان شما دارای چه مشخصات دموگرافیکی هستند.داده های گوگل آنالیتیکس را به دقت بررسی کنید.ازین اطلاعات در برنامه های پروموشن و استراتژی محتوا می توانید استفاده کنید.

  26.  سایت های رقیب در صنعت خود را بررسی کنید.

    بررسی سایت رقیب جزو ضروری ترین استراتژی ها برای وبسایت است. با استفاده از ابزار BuzzSumo می توانید سایت های رقیب خود را بررسی کنید.این سایت عملکرد اجتماعی سایت ها را بررسی می کند و به شما می گوید که این سایت ها در چه موضوعاتی بیشتر بازدید داشته اند و مهم تر از آن بیشتر در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده اند.ازین طریق می توانید بفهمید که کاربران چه چیزهایی را بیشتر میخوانند و در مورد آن بیشتر صحبت می کنند . سپس با این موضوعات مطالبی در وبسایت خود منتشر کنید.

  27.  مطالب لیست دار منتشر کنید.

    نکته نهایی این که طبق تحقیقات buzzsumo مطالبی که دارای لیستی از عناوین هستند ۶ برابر بیشتر از پست های دیگر به اشتراک گذاشته می شوند. این نوع مطلب جزو محبوب ترین سبک محتوا است.

     

    اگر شما هم نکاتی در زمینه افزایش ترافیک سایت به نظرتان رسید و یا از آن استفاده می کنید خوشحال میشیم اگر در نظرات با ما به اشتراک بذارید

  28. با outbound marketing ترافیک و رتبه الکسای خود را افزایش دهید.

    یکی از تکنیک های افزایش بازدید و ایجاد آگاهی از برند شما شروع کمپین های تبلیغات آنلاین است.با این روش میتوانید محصولات، مطالب و خدمات خود را در بزرگترین سایت های ایرانی باروش های تبلیغات آنلاین معرفی کنید و علاوه بر افزایش بازدید سایت و بهبود رتبه الکسای خود، افزایش فروش کسب و کارتان را نیز تقویت کنید.در تصویر زیر به یکی از نمونه بنرهای تبلیغات همسان در پلتفرم مدیااد اشاره شده است.

  29. لیست زیر برخی از مهم‌ترین موارد مربوط به این نوع بازدیدها است که در بازاریابی آنلاین از آن‌ها با عنوان کانال‌های بازاریابی یاد می‌شود :

    ۱٫ بازدیدهای ارگانیک یا طبیعی

    بازدیدهایی که مستقیماً از طریق صفحات نتایج موتورهای جستجو انجام شده باشند و یا بازدیدهایی که از طریق کلیک‌های کاربران روی لینک مرتبط به سایت شما در منابع غیرتبلیغاتی صورت گرفته باشند، با عنوان ترافیک طبیعی شناخته می‌شوند. برای مثال اگر کاربری کلمه‌ای را در گوگل جستجو کرده و سایت شما به عنوان نتیجه مرتبط نمایش داده شود و آن کاربر روی لینک سایت شما کلیک کند، شما یک بازدید کاملاً طبیعی دریافت کرده‌اید.

    ۲٫ بازدیدهای ارجاعی

    اگر لینک یکی از صفحات سایت شما به عنوان یک لینک مرجع در یک سایت دیگر قرار گرفته باشد و کاربران روی آن کلیک کنند یعنی شما یک بازدید طبیعی و به اصطلاح بازدید ارجاعی دریافت کردید. گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها به بازدیدهای ارگانیک رتبه‌های بهتری می‌دهد چرا که این بازدیدها مستقیماً به خاطر کیفیت محتوای سایت شما صورت گرفته اند.

    ۳٫ بازدیدهای تبلیغات کلیکی (تبلیغات موتورهای جستجو)

    بازدیدهای تبلیغات کلیکی یا Pay Per Click و دیگر انواع تبلیغات متنی، درست نقطه مقابل بازدیدهای طبیعی هستند. در این حالت ترافیک کسب شده برای سایت شما از طریق تبلیغات کلیکی یا تبلیغات مشابه دیگر دریافت شده اند. لازم به گفتن نیست که این تبلیغات و این بازدیدها پولی بوده و شما در ازای مبلغی معین، بازدیدهایی معین دریافت خواهید کرد.

    ۴٫ بازدیدهای تبلیغات تصویری

    نوع دیگری از بازدیدهای تبلیغاتی موسوم به تبلیغات تصویری یا Display Traffic نیز وجود دارد که سایت شما را در منابع مختلف و در شبکه‌های تبلیغاتی گسترده به معرض نمایش قرار می‌دهد. این تبلیغات اگرچه به کارآمدی تبلیغات کلیکی نیستند، اما نکته انحصاری آن‌ها این است که این تبلیغات برای هر قشر و هر نوع کاربری که به سایت‌های حاوی تبلیغ شما مراجعه کرده اند نمایش داده می‌شود.

    ۵٫ بازدیدهای حاصل از همکاری در فروش

    نوع دیگری از بازدیدها نیز وجود دارد که با عنوان بازدیدهای همکاری در فروش یا Affiliate Traffic نام‌گذاری شده‌اند. در این نوع از ترافیک، هر بازدیدی که از طریق لینک‌های Affiliate دریافت شود، که به واسطه هر سرویس‌دهنده‌ای قابل ارائه است، با این عنوان شناخته می‌شود.

    ۶٫ بازدیدهای شبکه‌های اجتماعی

    شبکه‌های اجتماعی از برترین مکان‌ها برای به اشتراک‌گذاری مطالب هستند. یکی از کاربردهای این شبکه‌ها برای تجارت‌های گوناگون معرفی محصولات و سرویس‌هایشان در آن‌ها است. بازدیدهایی که از طریق شبکه‌های اجتماعی و کلیک‌هایی که در مطالب به اشتراک گذاشته شده در این شبکه‌ها عاید شما شود، با عنوان بازدیدهای شبکه‌های اجتماعی شناخته می‌شوند.

    ۷٫ بازدیدهای ایمیلی

    از دیگر روش‌های کسب بازدید، بازدید از طریق لینک‌های ارسال شده در ایمیل‌ها به کاربران است. با اضافه کردن لینک صفحات سایت در متن ایمیل‌ها می‌توان ترافیک سایت را افزایش داد.

    چطور برای وب‌سایتمان بازدید تهیه کنیم؟

    حالا که با مفاهیم اولیه کانال‌های بازاریابی آشنا شدید، بهتر است وارد بخش اصلی بحث شده و راه و روش‌های کسب ترافیک برای وب‌سایت را بررسی کنیم. پیش‌تر نیز گفتیم که بازدیدهای یک وب‌سایت شامل بازدیدهای طبیعی یا تبلیغاتی می‌شود. فهرستی که در ادامه مشاهده خواهید کرد، بررسی تمامی راه‌های ثابت شده در هر دو دسته است.

    متدهای کسب ترافیک طبیعی

    در بخش اول به معرفی مهم‌ترین نکات و آموزش‌هایی می‌پردازیم که باعث افزایش بازدید طبیعی می‌شوند. برای استفاده از این استراتژی‌ها و کسب بازدید از طریق آن‌ها شما حتی لازم نیست یک ریال هم هزینه کنید. فقط باید با صبر و حوصله و با پشتکار این روش‌ها را به صورت استاندارد و اصولی پیاده‌سازی کنید تا نتیجه مناسب را ببینید.

    ۱٫ یک کمپین سئوی مناسب راه‌اندازی کنید

    چه ما بخواهیم و چه نخواهیم بحث بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان سئو (SEO) چیزی است که می‌تواند آینده تجارت اینترنتی ما را تحت تأثیر بسیار زیادی قرار دهد. توجه درست و مناسب به این مسئله برابر است با افزایش بازدید و رتبه سایت و بی‌توجهی به آن به معنای یک شکست بی چون و چرا خواهد بود. بحث SEO این روزها چیزی نیست که بتوان از آن صرف‌نظر کرد.

    تأثیری که سئو در جذب بازدید و بازدیدکننده برای سایت شما دارد، از تأثیر هر نوع تبلیغ دیگری بیشتر است. پس اگر به درستی این مقوله را در وب‌سایت خود اعمال کرده و اصول سئو را به خوبی رعایت کنید، می‌توانید بدون هزینه کردن سایت خود را در نتایج اولیه موتورهای جستجو ثبت کرده و از همین طریق صدها و هزاران بازدید روزانه کسب کنید. فراموش نکنید که این راه، بازدیدهای ارگانیک را برای شما به ارمغان می‌آورد و همانطور که قبل‌تر نیز گفتیم، بازدیدهای طبیعی تأثیر به مراتب بیشتری نسبت به بازدیدهای غیرطبیعی و تبلیغاتی دارند.

    سئو مبحث گسترده و پر از رمز و رازی است که تسلط پیدا کردن روی آن در حالت عادی کار بسیار سختی است. ما اکیداً توصیه می‌کنیم که مقاله جامع و تخصصی مدیروب راجع به سئو را حتماً ببینید تا با این مقوله به صورت حرفه ای آشنا شده و نکات مهم و کارآمد برای بهره‌گیری هرچه بیشتر از آن را فرا بگیرید.

    ۲٫ سرعت سایت خود را بهبود ببخشید

    با بهینه‌سازی سرعت بارگذاری سایت، شانس بازدید بیشتر را چندین برابر می‌کنید. زمانی که سایت شما با سرعت بیشتری بارگذاری شود، کاربران با رضایت بیشتری به دیگر صفحات سایت شما مراجعه می‌کنند و به دنبال آن، بازدید صفحات دیگر سایت شما نیز افزایش پیدا می‌کند. بهینه‌سازی سرعت سایت همچنین رابطه کاملاً مستقیم با افزایش رتبه سایت، امنیت و همچنین سئوی سایت دارد.

    برای اینکه به خوبی با تمامی راهکارهای واقعی افزایش سرعت سایت آشنا شوید، مقاله “افزایش سرعت سایت و ۲۳ راهکاری که باید درباره آن بدانید” را مطالعه کنید.

    ۳٫ محتوای معتبر و ترغیب کننده تولید کنید

    برای سایت خود یک بلاگ یا یک بخش منحصر به فرد به منظور انتشار مطالب استفاده کنید. محتوای باکیفیت یکی از چیزهایی است که به راحتی برای شما بازدیدهای زیاد در پی خواهد داشت. با محتوای خوب نه تنها سایت خود را به یک منبع پرطرفدار تبدیل می‌کنید و از طریق موتورهای جستجو و یا دیگر مراجع، بازدیدهای بی‌شماری دریافت خواهید کرد، بلکه این محتوای با ارزش باعث می‌شود تا کاربران و بازدیدکنندگان ثابت نیز به جمع بازدیدکنندگان سایت شما بپیوندند.

    همچنین محتوا یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد پل ارتباطی با کاربران و جلب همه جانبه اعتماد آن‌ها است. اولویت اصلی و اول کاربران برای انتخاب یک سایت، قابل اعتماد بودن آن سایت است. در ضمن یکی دیگر از مزایای تولید محتوا این است که اگر محتوای شما از کیفیت خوبی برخوردار باشد، می‌توانید با لینک‌دهی‌های داخلی در مطالب مختلف، نرخ کلیک را در بین صفحات افزایش داده و به راحتی به افزایش بازدید و افزایش رتبه سایت کمک کنید.

    این را نیز به یاد داشته باشید که محتوای خوب همیشه دست به دست خواهد شد. کاربران علاقه زیادی به اشتراک‌گذاری محتوای مورد علاقه‌شان دارند. بنابراین اگر در این زمینه خوب عمل کرده باشید، تعداد کثیری از کاربران و بازدیدکنندگان دیگر نیز بدون دخالت و تلاش از سمت شما و با معرفی توسط کاربران قبلی به سراغتان خواهند آمد. به چنین نوع کسب بازدید و افزایش رتبه‌ای روش Autopilot نیز گفته می‌شود؛ چراکه در این حالت لازم نیست که شما کار خاصی کنید. محتوای با کیفیت شما، همه کارها را خواهند کرد. ما در مقاله ای جامع و کامل در مدیروب به صورت تخصصی به مسئله تولید و بازاریابی محتوا پرداخته ایم که به شما توصیه می‌کنیم به هیچ وجه مطالعه آن را از دست ندهید.

    مقاله مرتبط: بازاریابی محتوا چیست؛ راهنمای کامل استفاده از آن در کسب‌وکارها

    ۴٫ از شبکه‌های اشتراک ویدئو مثل یوتیوب استفاده کنید

    اگر بخشی از فعالیت شما به صورت ویدئوکلیپ‌های کوتاه یا بلند است و یا آموزش‌های ویدئویی و بصری تولید می‌کنید پس توصیه می‌شود از مبحث ویدئو مارکتینگ غافل نشده و حتماً به سراغ شبکه‌های اشتراک ویدئو مثل یوتیوب یا آپارات بروید. با انتشار ویدئوهای خود در این شبکه‌ها می‌توانید بازدیدکنندگان بیشتری برای ویدئوهای خود داشته باشید.

    برای اینکه به واسطه این ویدئوها کاربران را تشویق به مراجعه به سایت خود می‌توانید فقط قسمتی از ویدئوها (دمو) را در این سایت‌ها منتشر کرده و لینک نسخه کامل را که در وب‌سایت خود منتشر کرده اید در بخش توضیحات (Description) ویدئو درج کنید تا کاربران تشویق شده و روی آن کلیک کنند. همچنین می‌توانید با ترفندهای سخن‌وری و تشویق‌کننده و با تبلیغ کردن محتوا، محصول یا سرویس‌هایی که در سایت خود منتشر کرده اید، کاربران را مجاب به بازدید از سایت خود کنید. ویدئوهای آموزشی یکی از کارآمدترین نوع ویدئوها هستند که می‌توان با کمک آن‌ها تعداد خیلی بیشتری بازدید را روانه سایت کرد.

    مقاله مرتبط: ۵ نکته برای ایجاد محتوای ویدیویی با کیفیت برای تازه کارها

    ۵٫ از شبکه‌های اجتماعی بیشترین بهره را ببرید

    این روزها تقریباً تمام کاربران اینترنتی به نوبه خود با شبکه‌های اجتماعی سر و کار دارند. فیسبوک، توییتر، لینکداین و اینستاگرام از محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین این شبکه‌ها به شمار می‌روند. اگرچه به خاطر مسائل مربوط به اینترنت ایران، دسترسی به فیسبوک و توئیتر کمی سخت است و همچنین این شبکه‌ها مخاطب کمتری نسبت به اینستاگرام در ایران دارند، اما به هرحال نباید از قید مزایای بی‌شماری که آن‌ها ارائه کرده اند ساده بگذریم.

    با این تفاسیر همچنان این شبکه‌ها در ایران طرفداران بی‌شماری دارند. توییتر به عنوان یکی از این شبکه‌های اجتماعی موفق، امکانات خوبی برای تجارت‌ها فراهم کرده است تا هر کسب‌وکاری بتواند از طریق توییتر بازدهی سایت خود را بیشتر کند. نتایج نشان می‌دهند که توییت‌هایی منتشر شده حاوی لینک در توییتر بسیار زیاد بوده و آمار و ارقام تعداد کلیک‌های کاربران نیز قابل توجه است. بنابراین اگر بتوانید محتوای جذابی برای توییت کردن و ریتوییت شدن بنویسید و هشتگ‌های برند خود را در این شبکه معرفی کنید، شانس خیلی زیادی برای دیده شدن پیدا می‌کنید.

    مقاله مرتبط: ۵ راه برای جذب فالوور در توییتر

    از طرف دیگر، فیسبوک به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شبکه‌های اجتماعی و پرمخاطب‌ترین شبکه اجتماعی حال حاضر در کل دنیا، جایگاهی مناسب برای هر تجارت کوچک و بزرگی است تا به کمک آن بتوانند خود را به دنیا معرفی کنند. هرچند شرایط فعلی دسترسی به فیسبوک در ایران تعریف چندانی ندارد اما همچنان کاربران بسیار زیادی از ایران در آن فعالیت می‌کنند. فیسبوک راهی بسیار عالی برای ارائه توضیحات خلاصه و اطلاعات مختصر از محصولات، سرویس‌ها و یا هرچیز دیگری است که شما بخواهید به دیگران معرفی کنید. خوشبختانه امکان قرار دادن لینک در این شبکه وجود دارد و شما می‌توانید لینک وب‌سایت خود را در پست‌های آن قرار داده و ترافیک زیادی از طریق آن برای سایت خود دریافت کنید.

    لینکداین نیز یکی از شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب این روزها به حساب می‌آید. تفاوت اصلی لینکداین با دیگر شبکه‌های اجتماعی مخاطبین آن است. معمولاً بیش از ۹۰% مخاطبین این شبکه از افراد حرفه ای و دارای تخصص هستند. این شبکه به همین خاطر به یکی از بهترین جایگاه‌ها برای معرفی مشاغل و تخصص‌ها است. برندهای تجاری معتبری در این شبکه فعالیت داشته و مباحث مربوط به جذب نیروی انسانی متخصص خود را با کمک لینکداین اجرا می‌کنند. در مجموع می‌توان گفت که این شبکه می‌تواند جایگاهی مناسب برای معرفی کسب‌وکار شما به مخاطبین حرفه ای باشد. بنابراین استفاده از آن به منظور جذب بازدید مخاطبین خاص به شدت توصیه می‌شود.

    در همین راستا بخوانید: لینکدین چطور می‌تواند به افزایش ترافیک وب‌سایت شما کمک کند

    اما باید در ایران اینستاگرام را برترین شبکه اجتماعی حال حاضر بدانیم و روی آن حساب ویژه ای باز کنیم. البته عدم امکان قرار دادن لینک در پست‌های اینستاگرام کار را کمی سخت کرده است. ولی از طرف دیگر، قابلیت درج لینک در استوری‌ها فراهم شده است تا کاربران با کشیدن صفحه به سمت بالا در استوری‌ها، بتوانند وارد لینک مورد نظر شما شوند. شایان ذکر است که چنین قابلیتی فقط برای صفحات تجاری و باز در اینستاگرام فعال می‌باشند و صفحات شخصی این قابلیت را ندارند.

    به هرحال، اینستاگرام به خاطر شهرت و محبوبیت بسیار زیادی که طی چند سال اخیر کسب کرده، و به خاطر داشتن بیش از یک میلیارد کاربر فعال در سراسر دنیا، از پر رفت و آمدترین شبکه‌های آنلاین است. معمولاً پست‌های اینستاگرامی تأثیر زیادی در بهبود روابط کاربر با برند دارند. به عنوان مثال خیلی از برندهای معتبر اقدام به انتشار عکس یا ویدئو از تیم کاری خود در صفحه اینستاگرام خودشان می‌کنند و غالباً این تصاویر را فقط در همین صفحه منتشر می‌کنند تا به نوعی به کاربران بگویند که اینجا مکانی برای ارتباط نزدیک‌تر و بی‌حاشیه است.

    چنین حرکتی تأثیر شگفت‌انگیزی در جلب توجه و اعتماد کاربران دارد. شما هم می‌توانید با ارسال چنین محتوایی در اینستاگرام خود و یا در جریان گذاشتن کاربران از اتفاقات اخیر کسب‌وکارتان از طریق استوری‌های روزانه، ارتباط خود را با آنان نزدیک‌تر کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

    بیشتر بدانید: ۲۰ روش برای افزایش دنبال کنندگان (Followers) در اینستاگرام

    شما می‌توانید با معرفی مطالب، محصول یا سرویس‌های خود به کاربران از طریق این کانال‌های ارتباطی و هدایت کاربران به بازدید از صفحات سایت شما، به مقدار قابل توجهی بازدید طبیعی و مناسب دریافت کنید. فراموش نکنید که در قسمت بیوگرافی این شبکه‌های اجتماعی، حتماً لینک وب‌سایت خود را درج کنید.

    البته از جایی که رقبای شما نیز بیکار نمی‌مانند و در این شبکه‌ها فعالیت دارند، ممکن است کار شما کمی دشوارتر شود. اما یک چیز را به خاطر داشته باشید که خیلی از تجارت‌های دیگر دانش خاصی در زمینه رقابت‌های اصولی ندارند و همین مسئله یک امتیاز خوب برای شمایی است که الآن درحال مطالعه این متن هستید. بنابراین با ترفندهایی که یاد می‌گیرید، مطمئن باشید که از هزاران کسب‌وکار دیگر جلوتر هستید.

    بیشتر بدانید: ۱۰ شبکه اجتماعی که حتما باید در آن حضور داشته باشید

    ۶٫ در سایت‌های پرسش و پاسخ فعالیت کنید

    یکی از روش‌های جذاب و جالب برای جذب بازدید به سمت سایت شما، استفاده از سایت‌های پرسش و پاسخ است. این روش یکی از راهکارهای نادر برای این کار است و تعداد خیلی کمی از وب‌مسترهای حرفه ای آن را دنبال کرده و از طریق آن ترافیک سایت خود را به مقدار قابل توجهی افزایش داده اند.

    سایت‌های پرسش و پاسخ که البته با نام سایت‌های اشتراک دانش نیز شناخته می‌شوند، یکی از پرمخاطب‌ترین سایت‌های اینترنتی هستند که هزاران هزار کاربر در آن‌ها فعالیت دارند. از جمله معروف‌ترین این سایت‌ها می‌توان به سایت Quora.com و یا ساب‌دامین Answers.Yahoo.com اشاره کرد.

    نحوه فعالیت این قبیل سایت‌ها بدین صورت است که وقتی کاربری دچار مشکل شده و یا سؤالاتی برای پرسیدن دارد، وارد این سایت‌ها شده و سؤال یا درخواست خود را مطرح می‌کند. سپس کاربران دیگر می‌توانند در صورتی که پاسخی برای آن دارند آن را در آن صفحه درج کنند. معمولاً این سؤالات در دسته سؤال‌های فنی و در بعضی موارد تخصصی هستند که ممکن است پاسخ بسیاری از آن‌ها را شما نیز بدانید.

    نکته اینجاست که این پرسش‌ها فقط برای خود پرسش کننده مهم نیستند؛ بلکه صدها نفر دیگر نیز که آن مشکل یا پرسش را دارند با جستجو در اینترنت به این سایت‌ها هدایت شده و درواقع جمع کثیری از کاربران در این صفحات حضور دارند. در نتیجه لینک سایت شما می‌تواند برای بسیاری از افراد نمایش داده شود.

    بسیاری از وب‌مسترها در این سایت‌ها فعالیت چندین ساعته در طول روز دارند و در اغلب موارد، لینک سایت خود را در جواب‌ها قرار می‌دهند و یا لینک‌های مرتبط با پاسخ کاربران را در سایت خود ایجاد کرده و برای آنان به اشتراک می‌گذارند. آمار و ارقام نشان می‌دهند تعداد کلیک‌های کاربران از این گونه لینک‌ها بسیار زیاد است.

    در ایران نیز سایت‌های زیادی از این قبیل وجود دارند. انجمن‌های بحث و گفتگو در بین سایت‌های ایرانی کم نیستند و این مکان‌ها نیز می‌توانند برای شما همین حکم را داشته باشند. البته توصیه می‌کنیم به هیچ وجه اقدام به فعالیت غیرعادی در این سایت‌ها نکنید. لینک خود را بدون دلیل در پست‌ها قرار ندهید چون به راحتی با یک اسپمر و تبلیغ‌کننده سودجو اشتباه گرفته می‌شوید. بحث کلی از این راهکار، راهنمایی کردن کاربرانی است که پاسخ سؤالات یا درخواست‌هایشان در سایت شماست. ما در مدیروب نیز چنین بخشی راه‌اندازی کرده‌ایم تا مکانی مناسب برای پاسخ دادن به پرسش‌های شما عزیزان ایجاد کرده باشیم. می‌توانید با کلیک روی لینک صفحه “پرسش و پاسخ” وارد این بخش از سایت مدیروب شوید.

    در همین راستا، سایت‌های دیگری نیز هستند که خدمات مشابهی ارائه می‌کنند. Medium.com یک سایت ایده‌پردازی و اشتراک ایده است که طرفداران زیادی دارد. در این سایت به صورت روزانه هزاران نفر فعالیت دارند. برخی از آنان دنبال ایده‌های کارآفرینی و دیگر ایده‌های مشابه هستند و برخی دیگر ایده‌پردازی می‌کنند. همین مسئله بستری داغ و مناسب برای شخصی مثل شما خواهد بود تا با ملحق شدن به این گروه‌ها و مشارکت در بحث‌های آنان، نه تنها ایده‌های جدیدی یاد بگیرید، بلکه می‌توانید با ارسال مطلب و محتوای خواندنی در این سایت و لینک دادن به سایت اصلی خود، اعتبار سایت خود را به مقدار قابل توجهی افزایش دهید. چرا که سایت Medium.com یک سایت بسیار معتبر است و لینک‌هایی که از طریق آن منتشر شده باشند، ارزش زیادی خواهند داشت.

    وب‌سایت Reddit نیز از جمله برترین سایت‌های پرمخاطب جهانی است که موضوعات گسترده‌ای را پوشش داده است. اخبار متفاوت، آموزش‌های کاربردی، معرفی  و بررسی مسائل روز و صدها موضوع متفاوت دیگر که این سایت را به یک رسانه تمام عیار تبدیل کرده است. میلیون‌ها کاربر هر روزه از این وب‌سایت دیدن کرده و مطالب آن را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند و سؤالات و آموزش‌های زیادی از طریق آن دست به دست می‌کنند. این سایت بستری بسیار مناسب برای هر مدل کسب‌وکار آنلاینی است تا به کمک آن بازدیدکنندگان مناسب برای سایت خود پیدا کنند.

    ۷٫ از ایمیل مارکتینگ کمک بگیرید

    هرچند در ظاهر ایمیل مارکتینگ مبحثی قدیمی و دموده به‌نظر می‌رسد، اما برعکس، یکی از راه‌های خوب برای هدایت کردن بازدیدها به سایت است. لازم نیست که بگوییم اگر صاحب یک کسب‌وکار آنلاین هستید و تاکنون سراغ بازاریابی با ایمیل نرفته‌اید چقدر اشتباه بزرگی کرده اید! اما هیچ‌وقت دیر نیست. از این بازاریابی به منظور ایجاد یک کانال انحصاری برای جذب مخاطبین استفاده کنید تا نه تنها بازدید صفحات سایت خود را در مقیاس زیادی افزایش دهید، بلکه از همین طریق اقدام به معرفی و فروش مستقیم محصولات یا سرویس‌های خود کنید. اما زیاده‌روی در ایمیل مارکتینگ باعث می‌شود تا کاربران از نام برند شما خسته شده و رسماً به یک اسپمر تبدیل شوید. فقط پیشنهادات مفید و محدود را از این طریق مخابره کنید تا هم هویت برند شما مستحکم باقی بماند و هم خطر اسپم شناخته شدن به حداقل برسد.

    مقاله مرتبط: ۲۰ راه برای توسعه ایمیل مارکتینگ های موفق

    ۸٫ مطالب قدیمی منتشر شده در وب‌سایت را به‌روز کنید

    این طرز تفکر که وقتی یک مطلب را کامل کرده و منتشر کرده باشید و دیگر نیازی به بررسی آن در آینده نیست یکی از اشتباهات رایج وب‌مسترها در زمینه سئو و بهینه‌سازی سایت می‌باشد. خیلی از محتوای منتشر شده توسط ما تاریخ انقضا داشته و ارزش و اعتبار آن‌ها بعد از مدتی از بین می‌رود. بررسی دوباره این‌گونه مطالب و بروزرسانی آن‌ها با آخرین اطلاعات روز، می‌تواند کمک خیلی زیادی به افزایش بازدید سایت شما کند. چنین کاری به جز اینکه مطالب شما را همیشه تازه و به‌روز نگه می‌دارد، باعث می‌شود تا شما از دید کاربران یک منبع معتبر و قابل اعتماد به نظر برسید. تجارتی که به ماهیت خود اهمیت زیادی داده و با بروزرسانی‌های خود نشان می‌دهد که فعالیت تجاری آن حرفه‌ای است.

    در ضمن چنین توجهاتی به تقویت فرآیند سئوی سایت شما نیز بسیار کمک خواهد کرد. در بعضی موارد مطلب منتشر شده‌ی شما ممکن است فاقد اعتبار لازم برای بروزرسانی باشد. در این صورت می‌توانید با توجه به شرایطی خاص، مطلب مورد نظر را حذف کرده و لینک آدرس آن را به مطلب بروزشده دیگری ریدایرکت کنید. ما در مقاله‌ای دیگر در مدیروب، دقیقاً به این موضوع پرداخته ایم. پیشنهاد می‌کنیم نکات مهم آن را دنبال کنید.

    توضیحات بیشتر: حذف مطالب قدیمی و بی‌کیفیت و تاثیر آن بر افزایش ترافیک سایت

    ۹٫ اینفوگرافیک‌ها و اسلایدهای باکیفیت بسازید

    اینفوگرافیک‌ها از پرطرفدارترین روش‌های انتقال سریع اطلاعات هستند که از قدیم کاربرد بسیاری در زمینه‌های گوناگون داشتند. چند سالیست که اینفوگرافیک‌ها راه خود را به دنیای دیجیتال بیش از پیش باز کرده و به یکی از منابع اصلی گردش اطلاعات تبدیل شده اند. اینفوگرافیک‌ها یکی از بهترین روش‌های جذب بازدید ۱۰۰% طبیعی و مستقیم می‌باشند.

    با ساخت و تولید اینفوگرافیک‌های جذاب و گرافیکی و انتشار آن در سطح وب می‌توانید شانس کسب بازدید بالا و طبیعی را برای خودتان دوچندان کنید. مردم علاقه زیادی به این نوع تصاویر دارند. چرا که در کمترین زمان ممکن، بیشتر اطلاعات ممکن را می‌توان از طریق اینفوگرافی منتقل کرد. درج واترمارک و آدرس سایت در اینفوگرافی‌ها و انحصاری کردن آن‌ها توصیه می‌شود. البته نباید در این مسئله زیاده‌روی کرد و در هر جایی از تصویر که امکانش بود واترمارک یا لوگوی برند خود را قرار دهید. چنین چیزی از کیفیت کلی اینفوگرافیک‌ها می‌کاهد و ارزش کار شما را کاهش خواهد داد.

    اسلایدشوها نیز قابلیتی مشابه دارند. برندها و مؤسسات آموزشی زیادی با فعالیت بر روی اسلایدشوها و به اشتراک‌گذاری آنان در سطح اینترنت، تعداد خیلی زیادی کاربر را به سمت صفحات سایت خود هدایت کرده اند. به خصوص اسلایدشوهای آموزشی و تدریسی که دانش‌آموزان و دانشجویان خیلی زیادی به دنبال آنان هستند. اسلایدهای با کیفیت و حاوی اطلاعات مفید بسازید و آن‌ها را در سایت خود و همچنین منابع مرتبط به اشتراک بگذارید. وب‌سایت‌های زیادی از جمله معروف‌ترین آن‌ها یعنی سایت SlideShare.net در این زمینه وجود دارند که می‌توانند سکوی پرتاب مناسبی برای اسلایدهای شما باشند.

    ۱۰٫ دوره‌های آموزشی آنلاین برگذار کنید

    با برگذاری دوره‌های آموزشی هدفمند، شما کاربرانی را هدف قرار می‌دهید که دنبال فراگیری این دوره‌ها هستند. همیشه و در هر زمانی چنین افرادی وجود دارند. بنابراین با ایجاد یک دوره آموزشی مناسب و ارائه پیشنهادات هوس‌برانگیز، می‌توانید سیل عظیمی از بازدیدکننده‌ها را روانه سایت خود کنید. اگر بخواهید می‌توانید این دوره‌ها را پولی کنید؛ اما در این صورت باید آموزش‌هایی ارائه بدهید که اولاً در جای دیگری وجود نداشته باشند و دوماً آنقدر با ارزش و معتبر باشند که کاربران حتی حاضر به پرداخت هزینه نیز برای آنان باشند.

    البته مسلماً چنین مسئله ای در جذب بازدیدکننده‌ها تأثیر خواهد گذاشت. بنابراین اگر هدف اصلی شما کسب بازدید و افزایش ترافیک سایت است، بهتر است برای شروع آموزش‌های مهم و کاربردی را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهید. اما نکته مهم برای این مسئله این است که باید تدابیری اتخاذ کنید که این دوره‌ها به صورت آنلاین و به صورت کامل از ابتدا تا انتها در وب‌سایت شما برگذار شوند. با این کار نه تنها کاربران را مجاب به مراجعه به سایت خود کرده اید و در ازای آن بازدیدهای زیادی دریافت می‌کنید، بلکه نرخ خروج را نیز تا حد زیادی کاهش می‌دهید. وبینارها از مثال‌های این نوع دوره‌ها هستند.

    ۱۱٫ روی نسخه موبایلی سایت خود حساب ویژه باز کنید

    این روزها هر کاربر فعال اینترنتی یک موبایل هوشمند دارد و طبق آمار و نتایج متعدد، بیش از ۷۰% بارگذاری وب‌سایت‌ها از طریق مرورگرهای موبایلی صورت می‌گیرد. حتی اگر لازم است وام بگیرید تا نسخه ریسپانسیو یا همان واکنش‌گرای سایت خود را طراحی کنید این کار را بکنید! روی بازدیدهایی که از طرف کاربران موبایلی برای شما قابل دریافت است حساب کرده و برای آن برنامه‌ریزی کنید.

    یک طراحی مناسب که در موبایل‌های امروزی به خوبی و بدون مشکل نمایش داده شود، مسلماً یکی از مهم‌ترین فاکتورهای کسب موفقیت شما برای دریافت هرچه بیشتر بازدید و ترافیک سایت خواهد بود. به منظور اینکه متوجه شوید آیا سایت شما از لحاظ استانداردهای گوگل برای موبایل‌ها بهینه سازی (Mobile Friendly) است یا خیر می‌توانید از ابزار Google Page Insight Tool استفاده کنید. بحث توجه به موبایل‌ها که به خاطر گستردگی زیاد یک بازاریابی با این عنوان ساخته شده است (بازاریابی با موبایل یا Mobile Marketing) بحثی بسیار حیاتی و حساس است.

    ۱۲٫ سیستم CDN را روی سایت خود راه‌اندازی کنید

    سیستم CDN یا Content Delivery Network (به فارسی: شبکه توزیع محتوا) سیستمی یکپارچه و زنجیرشده از سرورهای پرسرعت برای میزبانی داده‌های سایت شما است که رابطه بسیار مستقیمی با سرعت سایت و رتبه‌بندی‌ آن دارد. این شبکه کاربردی، دسترسی به منابع سایت شما را تا چندین مرحله سریع‌تر می‌کند. در نتیجه کاربران از هر جای دنیا که بخواهند وارد سایت شما شوند، با سرعت بسیار بیشتری به محتوای آن دسترسی پیدا خواهند کرد. این عمل هم رضایت کاربران و هم رضایت موتورهای جستجو را در پی خواهد داشت.

    ۱۳٫ از ابزارهای کشینگ (Caching Tools) مرورگرها استفاده کنید

    با توجه به نوع سیستم مدیریت محتوای شما، امکان استفاده از قابلیتی با عنوان Caching وجود دارد که تأثیر زیادی در جمع‌آوری و ارائه سریع اطلاعات به کاربر دارد. استفاده از این روش سرعت دسترسی به اطلاعات سایت شما را برای کاربران و مرورگرهای آن‌ها زیاد می‌کند و این مسئله سبب می‌شود تا کاربران در بازدیدهای مجدد از سایت شما مجبور به بارگذاری دوباره فایل‌ها و اطلاعات نباشند. بنابراین سرعت سایت شما برای این افراد بیشتر شده و افزایش ترافیک سایت نیز به مراتب راحت‌تر و سریع‌تر خواهد شد. برای وردپرس افزونه‌هایی همچون W3 Total Cache و WP Super Cache منتشر شده اند که استفاده از آن‌ها برای این منظور پیشنهاد می‌شود.

    ۱۴٫ قابلیت ارسال پست مهمان و تبادل لینک را در سایت خود ایجاد کنید

    یکی از قابلیت‌های خیلی کاربردی به منظور افزایش رتبه سایت استفاده از سیستم ارسال پست مهمان است. شما با این کار می‌توانید شرایطی فراهم کنید تا کاربران شما اقدام به ارسال مطلب کنند. اگر این مطالب کیفیت قابل قبول را داشت می‌توانید به آن‌ها اجازه انتشار دهید و اگر مایل نبودید می‌توانید آن‌ها را حذف کنید. چنین چیزی بدون دخالت شما می‌تواند به افزایش رتبه و بازدید سایت کمک شایانی کند. سعی کنید از افراد دارای سابقه و دوستان و اطرافیان خود بخواهید تا در صورت داشتن اطلاعات مفید، برای شما پست مهمان بزنند.

    همچنین با مشارکت همکاران، در ازای ارسال مطالب تخصصی در زمینه ای که شما در آن مهارت دارید، از آن‌ها بخواهید که در زمینه که آن‌ها مهارت دارند تبادل مطلب کنید. قابل ذکر است که تبادل لینک نیز یکی از راه‌های رایگان و پرسود برای جذب بازدید متقابل می‌باشد. شما می‌توانید با سایت‌های همرده و یا سایت‌های همکار اقدام به تبادل لینک کنید تا هم شما و هم سایت مقابل بازدید کسب کنند.

    ۱۵٫ روی کلمات کلیدی بلند برنامه‌ریزی کنید

    کلمات کلیدی مواردی هستند که در انتخاب آن‌ها باید دقت زیادی کرد. در حالت عادی توصیه می‌شود کلمات کلیدی مرکزی و کوتاه را انتخاب کنیم تا در محدوده بیشتری از کلمات بتوانیم در نتایج حضور داشته باشیم. اما این به معنای بی‌استفاده بودن کلمات کلیدی بلند نیست! برعکس، در بسیاری از موارد این کلمات کلیدی بلند هستند که به داد شما خواهند رسید. بهترین دلیل استفاده از کلمات کلیدی بلند، رقابت کمتر روی آنان است. این یعنی شما با شانس خیلی بیشتری در کلمات کلیدی بلند دیده خواهید شد و می‌توانید از طریق آن‌ها بازدیدهای متعدد و واقعی کسب کنید.

    ۱۶٫ بخش نظرات سایت را جدی بگیرید

    بخش نظرات سایت‌ها بخشی مهم و مؤثر در تبدیل کاربران عادی به کاربران ثابت است. اگر هوای بازدیدکنندگان سایت خود را داشته باشید و دغدغه‌ها و سؤالات آنان را از طریق بخش نظرات پاسخ دهید، اعتماد آن‌ها را جلب کرده و بازدیدهای ثابتی برای خود رقم می‌زنید. درست در نقطه مقابل این مسئله، یعنی بی‌توجهی به نظرات و درخواست‌های کاربران باعث می‌شود تا خیلی از آن‌ها از حضور در سایت شما دلسرد شده و تمایلی به بازدید مجدد از سایت شما نداشته باشند. در ضمن، حضور در بخش نظرات سایت‌های دیگران نیز پیشنهاد می‌شود. شما با ارسال نظرات مثبت و حمایت از همکاران، نه فقط برای صاحبان این سایت‌ها، بلکه برای کاربرانشان نیز معتبر جلوه خواهید کرد.

    این مقاله را از دست ندهید: چطور اعتماد از دست رفته مشتریان را به دست بیاوریم؟

    ۱۷٫ به صورت مدام رقبای خود را آنالیز کنید

    آنالیز و بررسی الگوهای کاری رقبا از راه‌های مهم در کشف خلاءها و همچنین پیدا کردن ایده‌های مناسب است. این به هیچ‌وجه به معنای تقلید از سایت‌های دیگر نیست؛ بلکه هدف الگوبرداری و آنالیز کردن است. اگر به درستی این کار را انجام دهید، می‌توانید منابع مهم و باارزشی که دیگر سایت‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند را پیدا کرده و شما نیز از اطلاعات این منابع سود ببرید. با این کار، شما هم راه‌های جدیدی برای افزایش رتبه سایت پیدا می‌کنید و درضمن اگر مشکل یا کمبودی در سیستم کاری خود داشته باشید خیلی راحت‌تر متوجه آن خواهید شد.

    بیشتر بخوانید: ۹ نکته ظریف برای بررسی سایت رقبا

    ۱۸٫ از ابزارهای آنلاین و کاربردی بهره‌مند شوید

    ابزارها و امکانات زیادی در سطح وب وجود دارند که استفاده صحیح و به موقع از آن‌ها به بهبود هرچه بیشتر شرایط تجارت آنلاین شما کمک خواهد کرد. بسیاری از این ابزارها به صورت مستقیم و با ارائه تکنیک‌ها و ترفندهای کاربردی به افزایش رتبه سایت شما کمک می‌کنند. بعضی دیگر از این ابزارها نیز راهکارهایی برای بهینه‌سازی و افزایش بازدید سایت به شما ارئه می‌کنند.

    مقاله پیشنهادی: معرفی ۱۰ ابزار آنلاین رایگان که هر تجارت کوچکی به آن ها نیاز دارد

    ۱۹٫ وضعیت لینک‌ها و صفحات سایت را بررسی کنید

    لینک‌های خراب یا از کارافتاده از مهم‌ترین دلایل کاربران برای ترک کردن سایت شما می‌باشند. زمانی که یک بازدیدکننده از منبعی دیگر وارد لینک یکی از صفحات سایت شما شود و با ارور ۴۰۴ روبه‌رو شود، بدترین حس ممکن را به سایت شما پیدا خواهد کرد. سپس نام سایت شما به عنوان یک سایت ضعیف و اسپم در ذهن این افراد تداعی می‌شود و همین دلیل برای کاهش چشم‌گیر بازدید سایت کافیست. بدتر از آن، گوگل و موتورهای جستجوی دیگر، سایت‌هایی که دارای این لینک‌های از کارافتاده باشند را جریمه می‌کنند.

    پس اگر مدتی است که سراغ مطالب قدیمی و لینک‌های صفحات دیگر سایت نرفته اید سری به آن‌ها بزنید. خوشبختانه ابزارهای خوبی برای این کار ارائه شده اند تا بتوان با کمک آن‌ها به صورت خودکار لینک‌های خراب را شناسایی کرد. وب‌سایت‌های آنلاینی همچون Deadlinkchecker.com/ ، BrokenLinkCheck.com و DrLinkCheck.com از قدرتمندترین ابزارهای اینترنتی برای این منظور هستند. اگر سیستم مدیریت محتوای شما وردپرس است نیز می‌توانید از افزونه‌هایی همچون Broken Link Checker استفاده کنید.

    متدهای کسب ترافیک پولی

    ۲۰٫ از تبلیغات شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

    شبکه‌های اجتماعی هم به صورت رایگان و هم به صورت پولی قابل استفاده هستند. اگرچه استفاده از تبلیغات این شبکه‌ها در ایران خیلی مرسوم نیست اما مخاطبین این تبلیغات می‌توانند هزاران ایرانی باشند. فیسبوک با ارائه ابزار تبلیغاتی انحصاری خود با نام Facebook Ads و ابزار مرتبط با آن یعنی Pixel در دنیای تبلیغات آنلاین انقلابی بزرگ ایجاد کرده است. از طرف دیگر، شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز سیستمی جالب و متفاوت از تبلیغات آنلاین فراهم کرده است که از طریق آن، تبلیغ و لینک شما را به تعداد مشخصی از کاربران فعال به صورت هدفمند به نمایش در می‌آورد.

    اینفوگرافیک: چطور از اینستاگرام برای تبلیغات استفاده کنیم؟

    ۲۱٫ از تبلیغات PPC گوگل استفاده کنید

    گوگل با ارائه ابزاری جامع، یکپارچه و بسیار کاربردی امکان ارائه تبلیغات شما به صورت دقیق به مخاطبین مشخص را فراهم کرده است. شما می‌توانید تبلیغ خود را با کلمات کلیدی خاص برای افرادی که آن کلمه کلیدی را جستجو می‌کنند شخصی‌سازی کرده و به راحتی هر تعداد بازدید که می‌خواهید سفارش داده و در مدت زمان کوتاهی آن بازدیدها را دریافت کنید. گوگل همچنین انواع دیگری از تبلیغات مشابه نیز در اختیار وب‌مستران قرار داده است. برای کسب اطلاعات بیشتر از مقاله “تبلیغات کلیکی چیست و چگونه می‌توانیم با آن تجارت خود را متحول کنیم؟” دیدن کنید. همچنین به منظور آشنایی با سیستم یکپارچه Google AdWords می‌توانید مقاله “گوگل ادوردز و راهنمای جامع و کامل کار با آن” را مطالعه نمائید.

    ۲۲٫ اینفلوئنسر مارکتینگ را امتحان کنید

    اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از راهکارهای مطمئن برای معرفی شما به صدها، هزاران و حتی میلیون‌ها کاربر از طریق افراد مشهور و سرشناس است. درواقع، شما با به خدمت‌گیری این افراد تأثیرگذار (از طریق سفارش تبلیغ به آن‌ها) پیام خود را از طریق این افراد منتشر خواهید کرد. بسیاری از کاربران و طرفداران این اشخاص، به حرف‌ها و توصیه‌های آنان اهمیت داده و در صورتی که این افراد سرشناس چیز خاصی را پیشنهاد دهند، درصد قابل توجهی از طرفداران آن‌ها بدون هیچ چون و چرایی آن چیز خاص را دنبال می‌کنند. برای شما این تبلیغ می‌تواند سایت، محصول یا سرویستان باشد. بنابراین می‌توانید با هزینه در مبحث اینفلوئنسر مارکتینگ راهی مناسب برای افزایش چشم‌گیر بازدید سایت خود ایجاد کنید.


مدیر کل

کارشناس ارشد IT . محقق و مدرس سئو ، دیجیتال مارکتینگ ، توسعه دهنده جوملا ، علاقه مند به آموزش در حوزه راه اندازی کسب و کار اینترنتی . در حال حاضر مدیر وب سایت دیتادیزاین هستم.


در شبکه های اجتماعی
نظرات کاربران

پاسخی بگذارید

شما میتوانید برای وارد کردن لینک و کدهایHTML از تگ های زیر استفاده کنید : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>