لوگوی دیتادیزاین

Menu
Yendif Video Share - Search
HikaShop categories search plugin
HikaShop products search plugin
Search - SP Page Builder
Search - TLP Team Pro
Search - K2
Search - joominasearch
جستجو -مجموعه ها
جستجو - تماس ها
جستجو - محتوا
جستجو - خبرخوان ها
Search - RSTickets! Pro Knowledgebase
جستجو - برچسب ها
آموزش سئو

آموزش سئو (24)

غول بزرگ جستجوی جهان یعنی گوگل با آپدیت الگوریتم طرح بندی گوگل یا لایه بندی به نام انگلیسی : ( Page Layout Algorithm ) ، در اصل به مدیران سایت ها و وب مسترها هشدار داد که از تبلیغات زیاد در سایت جلوگیری کنند و کمی بیشتر به کاربران و محتوا اهمیت دهند . اما گوگل از این الگوریتم یک هدف دارد که به محتوای سایت خود نسبت به تبلیغات ، بیشتر اهمیت بدهید ،کاری انجام دهید که کاربران جذب محتوای شما بشوند و وقت بیشتری را در سایت شما بگذرانند.

حتما بسیار زیاد برایتان پیش آمده که کلمه یا جمله ای را در گوگل جستجو کرده اید و بعد از نمایش لیست جستجو و ورود به بسیاری از سایت ها شاهد شلوغی بیش از حد سایت ها میباشیم و باید زمانی رو فقط صرف این موضوع کنیم تا بتونیم مطلب موردنظرمون رو تو اون همه شلوغی تبلیغات پیدا کنیم.واقعا بیایم و خودمون رو جای کاربران بزاریم : وقتی من وارد یک سایت میشم که کلی تبلیغات بزرگ و کوچک جلوم باز میشه مثل تبلیغات های چشمک زن و پاپ آپ، خوب خیلی اذیتم میکنه و در اکثر موارد سایت رو بلافاصله میبندم حتی اگر محتوای مفیدی هم داشته باشه .

اما با به وجود اومدن و آپدیت الگوریتم page layot گوگل دیگه کم کم باید شاهد این باشیم که این تبلیغات مزاحم و آزار دهنده از سطح وبسایت ها پاک بشن چون در صورت حذف نکردن این تبلیغات با جریمه سنگین گوگل مواجه میشوند.

نمونه تبلیغات آزاردهنده

دلیل اصلی به وجود آمدن این الگوریتم کاربران بودند !  عده ی بسیار زیادی از کاربران اینترنت وقتی مثل ما به سایت ها مراجعه میکردند با یک صفحه ی دور از انتظار مواجه میشدند، به جای این که وقتی سایت را باز میکنند متن و مقاله دلخواه خود را ببینند با انبوهی از بنرهای تبلیغاتی پر زرق و برق و تعداد بسیار زیادی لینک مواجه میشدند که هیچ ربطی به تبلیغ نداشتند و فقط جهت بازاریابی یا منحرف کردن ذهن کاربران از موضوعی که برای اون به سایت سر زدند به سمت محصولاتشان بودند بعد از مدتی که بسیاری از سایت ها این روند را پیش گرفتند و این موارد تبلیغاتی همه گیر شد، کاربران خسته شدند و کمپین هایی تشکیل دادند تا جلوی این کار را بگیرند و یکی از این کمپین ها شکایت از این سایت ها نزد گوگل بود.

فکر میکنم حالا دلیل نوشته شدن این الگوریتم را بهتر درک کنید.

قابل ذکر است این الگوریتم در سایت هایی که تبلیغات بسیار زیادی ندارند ، هیچگونه تاثیری نخواهد گذاشت ، چون بالاخره تبلیغات یکی از اصول و روش های تجارت الکترونیک می باشد، هدف گوگل این است : زمانی که کاربر وارد سایت شما می شود بدون هیچگونه تکان دادن اسکرول (scrolling) محتوای شما را مشاهده کند، ببینید تمام هدف گوگل راحت بودن کاربران است و حتی شرکت عظیم گوگل هم از این امر پیروی کهده تا به اینجا رسیده اما واقعا درک نمیکنم چرا برخی از سایت ها فقط میخواهند از راه تبلیغات ، البته از نوع تبلیغات اضافی و کسل کننده پول در بیاورند پس بیاییم و تبلیغات اضافی رو از سایت هامون حذف کنیم و به کاربرها اهمیت بیشتری بدیم و چینش سایت رو طوری انجام بدیم که بتونیم کاربران رو راضی کنیم اینطوری هم رضایت گوگل و هم رضایت کاربران رو بدست میاریم و تو کسب و کارمون هم پیشرفت میکنیم.

اگر سایت شما هم دارای تبلیغات بسیار زیاد و بزرگی در اول صفحه می باشد ، سعی کنید تا زمانیکه خزنده گوگل وارد سایت شما می شود ، آن را اصلاح کنید در غیر اینصورت گوگل ، شما را جریمه ی سنگینی میکند که با هزینه های زیاد باید جبرانش کنید و شاید هم اصلا قابل جبران نباشه.

البته راه هایی هم برای دور زدن این الگوریتم نیز وجود دارد : اسلایدر ها مورد هدف این الگوریتم نیست اسلایدر ها و عناصری که با استفاده از جاوا اسکریپت ایجاد شوند ، گوگل آن ها را مورد تاثیر قرار نخواهد داد ، به عبارتی دیگر Page Layout Algorithm کاری به کار جاوا اسکریپ ندارد این را هم بدانید که گوگل اعلام کرده است که از بین هر 100 سایت ، 1 سایت مورد هجوم این الگوریتم قرار گرفته است.

به هر حال ، گوگل از شما رعایت عناصری را می خواهد که بهتر است بهش عمل کنید .البته که تبلیغات نوعی از درآمد است پس به راحتی تبلیغات در سایتتان قرار دهید ولی زیاده روی نکنید . با رعایت مسایل بالا سئو سایت شما بهتر و بهتر میشود

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید، لطفا نظراتتون رو برای ما اسال کنید و به ما بگید دوست دارید در چه موردی اطلاعات کسب کنید ؟ مطرح کنید ما حتما آموزش هایی رو برای شما دوست و کاربر عزیز در نظر میگیریم.

در این مقاله به صورت اختصاری به عوامل افزایش سرعت سایت و تاثیر آن در سئو میپردازیم. در مقالات قبلی روش های (  چک کردن عوامل دخیل در سرعت سایت ) را نیز بررسی و معرفی کردیم.

پست‌های لیست شده بسازید و در عنوان آن ها از عدد استفاده کنید. مثال : (10 نکته برتر سئو)

این موضوع ثابت شده که قرار دادن عدد در عنوان مقالات وب سایت این توانایی رو داره که کاربران رو ترغیب کنه روی لینک ها کلیک کنند و در جذب کلیک‌های بیشتر مؤثر باشه. این یک واقیت هست که کاربران نمیتونند در مقابل عناوین عدد دار مقاومت کنند.

اما آیا دلیلش رو میدونید ؟

شاید شما هم صاحب یک فروشگاه اینترنتی باشید و میخواهید فروشگاه رو سئو کنید و یا در حال سئوی یک فروشگاه اینترنتی برای مشتری هستید و در این فکر هستید که وقتی مشتریان کسب و کار شما در موتورهای جستجو دنبال اجناس دلخواهشون میگردند با جستجوی کلمه های ( خرید ......) یا (فروش ....) منظور از نقطه چین نام هر محصولی میتونه باشه به سمت سایت شما راهنمایی بشن .

در اصل میخواهیم یه کاری کنیم که وقتی جستجوکننده‌ها  در مرحله‌ی (خرید) هستند به سمت سایت ما راهنمایی بشوند.اگر بخواهیم روند کار و استراتژی درستی داشته باشیم باید موضوع رو اینطوری بیان کنیم ، زمانیکه کاربر در موتور جستجو تایپ میکنه گوشی آیفون ایکس شاید به دنبال مشخصات آیفون ایکس باشه یا شاید بخواد عکس ها و یا فیلم های گوشی رو ببینه ، اما وقتی جستجو میکنه (خرید آیفون ایکس) احتمالا قبلا اطلاعاتش رو در مورد این گوشی جمع آوری کرده و الان آماده ی خرید کردن هستش .

 بنابراین ما باید استراتژی نوشتن عنوان مطالب سایت فروشگاهی و محصولاتمون رو طوری تنظیم کنیم که در لیست جستجوهای گوگل بعد از لیست تبلیغات گوگل ادوردز سایت مارو نشون بده.

بنابر گفته های سطرهای بالا اضافه کردن کلماتی مثل (خرید) به ابتدای عنوان‌های مطالب و محصولات سایت می‌تواند این مشتری‌های احتمالی رو به سایت شما بکشونه ، البته استفاده از کلماتی مثل اصل ، اصلی و اورجینال هم بسیار کاربردی هست ،فرمتی که به نظر بنده برای وب سایت های فروشگاهی خوبه که استفاده بشه به این صورت هست :

خرید آنلاین { نام محصول } به همراه مدل + (اورجینال ، اصلی)

به مثال ها در تصویر زیر دقت کنید

استفاده از کلمه (خرید) در عناوین فروشگاهی

یکی دیگه از خوبیهای اینطور عنوان نوشتن اینه که شما میتونید از این عنوان برای خیلی از مطالب سایتتون استفاده کنید تا بازخورد بیشتری در جستجوها دریافت کنید ، این موضوع رو هم در نظر داشته باشید که فقط با عنوان نمیشه در لیست جستجوها پدیدار شد و عوامل بسیار گسترده و زیادی دست به دست هم میدهند تا وب سایت و صفحه اینترنتی شما به ابتدای لیست جستجوی گوگل اضافه شود مانند :  نوشتن توضیحات متای مناسب و کلمات کلیدی که در متن توضیحات محصول ازشون استفاده میکنید.

پس به اندازه ی کافی روی اضافه کردن یک محصول به فروشگاهتون وقت بزارید تا نتیجه ی خوبی هم دریافت کنید.امیدوارم این آموزش شما کاربران عزیز رو یک قدم به دیده شدن در جستجوهای گوگل نزدیک تر کنه.لطفا نظرات و سوال هاتون رو برای ما در زیر همین مطلب ارسال کنید .

 

 

توضیحات متا مثل تبلیغات در نتایج جستجو می‌مونه.

گوگل همیشه این توضیحات رو نشون نمی‌ده (بعضی وقت‌ها گوگل بخشی از متن صفحه رو به نمایش می‌ذاره که بیشتر به جستجو مربوط باشه) اما وقتی نشون بده، یه متنی که به خوبی نوشته شده باشه می‌تونه کلیک‌های بیشتری رو براتون جذب کنه.

توضیحات متا رو برای هر صفحه به صورت منحصربه‌فرد بنویسید و سعی کنید که گیرایی داشته باشه و ارزش منحصربه‌فرد رو به افراد منتقل کنه و اون‌ها رو تحریک کنه که روش کلیک کنن. هر دو طرف رو در نظر بگیرید کاربران و سئوی سایت

به این 7 روش توجه کنید تا بتوانید توصیفات بهتر را برای وب سایت خود ایجاد کنید که باعث می شود بازدیدکنندگان روی لینک شما کلیک کنند و به صفحات شما دسترسی پیدا کنند ، بنابراین رتبهSERPسایت خود را ارتقا می دهید.

کاراکترهای متن نهایتا 155 کاراکتر یا کمتر باشد

به گفته تیم متخصص در سایت Moz، دستورالعمل برای ابعاد توصیفات متا 150 تا 160 کاراکتر است. من شخصا 155 کاراکتر یا کمتر را هدف قرار می دهم. این موضوع  ثابت میکنه که یک چالش واقعی در هنگام نوشتن توضیحات کامل برای صفحات وب پیش روی ما هست، اما با ادامه دادن توضیحات بیش از 160 کاراکتر و یا قرار ندادن توضیحات که باعث میشه موتور جستجو متن نوشته اصلی شمارو بخونه و نتیجه ی جستجوی شما در SERP  یا همون صفحه نتایج گوگل که به کاربر نشون داده میشه قطع شود و متن شما ناقص نشان داده شود و کاربر از کلیک کردن روی آن خودداری کند.

بهتر است خودتون رو اجبار کنید که یک تن فوق العاده برای توضیحات متا بنویسید به این ترتیب شما می توانید یک بیانیه کامل را ارائه دهید که الهام بخش کلیک کاربر است.

ارائه یک پیشنهاد ارزشمند به مشتری

برای هر توصیفی که شما نوشتید، باید توجه داشته باشید که کاربر چه فکر میکند: بنظرتون چرا باید خودمون رو جای کاربر بزاریم؟ اینجا جایی هست که باید نظرمان را به روشنی بیان کنیم برای هر توصیف متا که می نویسید، سعی کنید به این دو سوال پاسخ دهید: «این چه صفحه ای ارائه می دهد؟» و «چرا باید از این صفحه بازدید کنم؟» اگر نمی توانید به آن پاسخ دهید، توصیفات را دوباره انجام دهید تا بتوانید آن را انجام دهید.

برای اطمینان از این که توضیحات متای شما منحصر به فرد است و از رقابت خوبی برخوردار و تاثیر گذار است، وقت خود را برای انجام برخی مقایسه های یک طرفه برای ارزیابی آنچه که در توضیحات صفحه خود می گویند، بگذارید. و پس از آن، نوشتن یک توضیح بهتر!

متن دعوت کننده و خوشامد گویانه

من همیشه سعی مکنم برای کاربران مطلب بنویسم تا برای موتورهای جستجو، دلیلش این است که شما با اسفاده از متا میخواهید کاربر را به وب سایتتان دعوت کنید .عبارات كلیدی در هر صورت شما را بسیار دور از SERPs نخواهند گذاشت، حتی اگر رتبه 3 را برای عبارت هایی كه هدف قرار میدهید، رتبهبندی كنید.

همانطور که جان کلارک از Rival IQ آن را در مقاله خود قرار داده است (آیا توضیحات متایسایت شما به عنوان برچسب تگ شما کار می کند.

نیازی به گفتن نیست، متن توضیحات را بخوانید و دوباره آن را بخوانید تا اطمینان حاصل شود که غلط املایی در تایپ وجود ندارد: در چنین مقدار کوتاهی از متن بسیار بد است.

شامل دعوت به کار و یا پیشنهاد باشد

متا توصیف وب سایت شما اساسا یک آگهی در SERPs است، این متن فروش شماست، به خصوص اگر در رتبه بالا قرار بگیرید درست زیر تبلیغات پرداخت شده. بنابراین، توضیحات متا یکتنه برای شما کار می کند! متا توصیف شما یک راه عالی برای افزایش میزان کلیک است. در اینجا یک نگاهی بیندازیم به آنچه Salesforce در توضیحات خود استفاده می کند. ببینید که چگونه آنها یکی از پیشنهادات خود را معرفی می کنند؟

از بین بردن بعضی از نام های اضافی

برای صنایع خاص، ترکیب نام برخی از مشتریان، فروشندگان، مارک ها یا گواهینامه هایی که شرکت شما با آن مرتبط شده است، می تواند شرایط قانع کننده ای برای اعتبار شما ایجاد کند و کلیک های تبلیغاتی را بیشتر و کاربر را تشویق به کلیک نمایداما همیشه به یاد داشته باشید، گوگل هر توضیحی را با علامت نقل قول قطع می کند. بنابراین مطمئن شوید هر شخصیت غیر الفبا و عددی را در هنگام صدور گواهینامه یا نام تجاری ذکر نکرده اید.

 

توجه داشته باشید که از گوگل ادوردز برای رقابت کلمات کلیدی استفاده نمایید

با در نظر گرفتن گوگلAdWordsو تبلیغات آن باید سعی کنیم در رتبه بعدی باشیم به این صورت که مت و توضیحاتی شبیه به تبلیغات های ادورز و هم جهت آنان اما توصیف کننده تر و ماهرانه تر بنویسید.

اگر بتوانید یک متا توصیف کننده دعوت کننده و مفیدتر بنویسید می توانید اطمینان  پیدا کنید که در بهترین جایگاه بعد از تبلیغات ادوردز ایستاده اید. این مثال کامل را از دوستان ما درWistiaمشاهده کنید. شرح آنها بسیار تمیز و جذاب تر است.

تست نظارت سازگاری

نگران نباشید کمی به آزمایش بپردازید تا ببینید چه چیزی برای وب سایت و صنعت شما مناسب است. اگر یکی از راهنمایی های فوق ذکر شده برای شما شگفت انگیز باشد، سعی کنید آن را برای سایر صفحات سایت خود انجام دهید. اما لطفا از تکرار دور بمانید! اگر چند صفحه یک توصیف متای مشابه داشته باشند، نتایج SERP یک دسته از صفحات وب سایت شما را برای جستجوی مشابه نشان می دهد و بازدید کننده احتمالا فکر می کند که آنها مربوط نیستند.

بهترین توصیفات متا با محتوای با کیفیت بالا پشتیبانی می شود

دنیای جستجو دائما در حال تغییر است، اما یک چیز ثابت است : وب سایت هایی با محتوای با کیفیت که به نیازهای کسانی که برای آن محتوا جستجو می کنند و تجربه ی کاربر پسند را فراهم می کنند، در SERPs برنده خواهند شد. این همه با متا توصیف های شما آغاز می شود که اساسا دامنه خوش آمدید به دروازه مجازی سایت شماست. اطمینان حاصل کنید که این نکات را در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل شود که بهترین نتیجه را برای اولین بار ارائه می کنید.

امیدواریم از این محتوا مه به صورت اختصاصی توسط تیم سئو دیتادیزاین ترجمه و تنظیم شده است لذت برده باشید .

در گذشته ی نه چندان دور تا قبل از سال 2016 یا 1394 کمتر فردی به پروتکل های https یا همون ssl توجه میکرد و کمتر سایتی بود که از اس اس ال استفاده کند.اما در 2 سال اخیر و هم اکنون که در ابتدای سال 2018 هستیم این امر یعنی داشتن ssl و پروتکل های رمزنگاری برای وب سایت ها امری بسیار مهم محسوب میشه و سئوکاران ،کارشناسان سئو و موتورهای جستجو توجه ویژه ای به این مورد دارند این مهم تا جایی پیش رفته است که در حال حاضر تمامی جستجوگرها یا همان browser ها مثل فیرفاکس و کروم سایت هایی را که دارای پروتکل https نیستند غیر امن تشخیص داده و به کاربر هشدار میدهند.

عنوان‌ها رو انقدر عالی بنویسید که جستجو گرها نتوانند در مقابلش مقاومت کنند و لینک شما را به صفحه اول ببرند (کلیک‌های بیشتری بگیرید)

آیا در رده‌ی های پاین تر نتایج جستجو در گوگل هستید و دوست دارید جایگاهتون رو ارتقاء بدید تا هم کلیک‌های بیشتری رو جذب کنید هم آمار بازدید و رتبه سایتتون بالا بره ؟

یکی دیگه از راهکارهای بهتر ایندکس شدن و بالا اومدن در نتایج این هست که عنوان‌ مطالب رو طوری طراحی کنید که مثل یک آهنربا کلیک‌ها رو به خودش جذب کنه عنوان باید گیرا و جذاب باشه و احساسات رو تحریک کنه تا کاربر حتما حتما از بین لینک های دیگه روی لینک شما کلیک کنه پس یکمی بیشتر وقت بزارید.

سایت‌هایی که دارای اعتبار دامنه ی بالایی هستند یا (DR) بالایی دارند، دارای اتوریتی (authority) مناسب و بالایی هستند و این جمله به این معنی هست که اگر شما از این سایت ها به طور مستمر طی یک دوره حداقل 3 ماهه و بیشتر لینک ورودی دریافت کنید تاثیر فوق العاده ای روی رتبه بندی سایت شما میذاره و اون رو به طور شگفت آوری بهتر میکند.

بسیار خوب حالا ما باید به دنبال سایتهایی باشیم که اعتبار دامنه ی بالایی دارند و سایتمون رو در آن ها لینک کنیم . در اینجا ما دو ابزار را بهتون معرفی میکنیم تا برای بدست آوردن اعتبار دامنه سایت ها  ازشون استفاده کنید.

1 - ابزار Site Explorer در سایت Ahrefs  میتوانید مشاهده کنید.

2 - ابزار Open Site Explorer در سایت  moz.com هم این کار رو براتون انجام میده .

یک راه حل برای اینکه مطالبی که تولید میکنید همیشه مشتری داشته باشند وجود دارد . دنبال سؤال‌هایی باشید که در سایت های مختلف چندین بار پرسیده شده‌اند !!!!  دلیل اینکه در سایت های زیادی مطرح شده اند حتما این است که :

1- افراد زیادی این سوالات را مطرح کرده اند و دنبال جواب این سوال هستند

2- اینکه جواب خوب و درستی به این سوالات داده نشده و حتما نقص هایی در جواب ها وجود دارد .

کلمه DNS ، مخفف Domain Name System یا (سیستم نام دامنه) است. سیستم نام دامنه (DNS) یک سیستم پایگاه داده است که نام کامل دامنه یک کامپیوتر را به یک آدرس IP ترجمه میکند.

کامپیوترهای موجود در یک شبکه برای اتصال به یکدیگر از آدرسهای IP استفاده می کنند، ولی به یاد داشتن آدرس های IP کامپیوترهای یک شبکه برای افرادی که قصد اتصال به آنان را دارند بسیار دشوار است.

صفحه1 از2