لوگوی دیتادیزاین

Menu

موقعیت شما در سایت

Search - TLP Team Pro
Search - K2
Search - joominasearch
جستجو -مجموعه ها
جستجو - تماس ها
جستجو - محتوا
جستجو - خبرخوان ها
Search - RSTickets! Pro Knowledgebase
جستجو - برچسب ها
آموزش برندینگ و تبلیغات

آموزش برندینگ و تبلیغات (4)

دیتادیزاین _ وفاداری یک برند عاملی در محبوب شدن و محبوب ماندن در میان جامعه‌ی کسب و کار شما می‌باشد. این که برند شما توسط مردم میان یکدیگر تبلیغ شود و باعث گستردگی نام برند شما شود قطعاً عامل وفاداری برند در آن دخیل است. عامل هایی که باعث جلب اطمینان برند و وفاداری می شود در این مطلب بیان می شود.

اجازه دهيد مقاله را با يك پرسش ساده از شما شروع كنم ؛ اگر بخواهيد خانه بسازيد ، با چه كسي قرارداد مي بنديد ؟ يك شخص جديد و يا شخصي كه به توسط دوستان نزديك يا اقوامتان سفارش شده اند ؟ البته ؛ جواب شخص يا شركت قابل اعتمادي است كه مستقيما" مورد قبول شما و يا مورد اطمينان شخصي است كه او را مي شناسيد (دوستان يا خويشاوندانتان) همانطور كه مي دانيد ؛ به راستي اعتماد در زندگي داراي اهميت بوده و دقيقا" اين همان چيزي است كه مي خواهم در اينجا به آن اشاره كنم تا سايتي موفق داشته باشيد . به عنوان يك تاجر به ياد داشته باشيد : اگر مردم به شما اعتماد كنند ؛ درآمد خود به خود به سمت شما مي آيد !

قطعا" لازم است كه سايت شما شرايط قابل اطميناني را فراهم نمايد ، در غير اين صورت بخش عمده ي تلاش شما از بين خواهد رفت . اصلا" فكر كرده ايد كه چطور محيطي قابل اطمينان براي يك وب سايت بسازيم ؟ نگران نباشيد ؛ اعتماد سازي براي بازديد كنندگان آنلاينتان بسيار ساده است .

همانطور كه مي دانيد ، براي برداشتن نخستين گام ، نبايست بي گدار به آب زد . جلب اعتماد بازديدكنندگان آنلاين تنها با يك عمل ميسر نمي شود . 

اعتماد سازي با انجام بسياري از اعمال در وبسايت به همراه فراهم آوردن حس ثبات ، درستكاري و قانوني بودن كسب و كار و خدمات براي كاربران ، حاصل مي شود .

خبر خوب يا بد ديگر اينكه تنها صاحبان تعداد اندكي از وب سايت ها بر روي اعتماد سازي در ذهن بازديد كنندگانشان متمركز مي شوند ، بنابراين اگر اين امر را به خوبي انجام دهيد ؛ موجب يك مزيت رقابتي واقعي و مناسب براي كسب و كارتان شده و مي توانيد از رقبايتان پيشي بگيريد .

 

40 روش ساده كه مي توانيد براي شروع به آنها بپردازيد :

 

1 - طراحي سايت شما اولين نقطه توجه است ؛ اطمينان حاصل كنيد كه تخصصي و مرتبط با موضوع محوري سايت است .

2 - كاربري در آن مي بايست راحت و قابل درك باشد . چنانچه بازديد كنندگان نتوانند چيزي كه به دنبالش هستند را به راحتي پيدا كنند ، به واسطه فراهم نشدن آنچه كه نياز دارند ، نسبت به شايستگي شما دچار ترديد خواهند شد .

3 - وب سايت را با ارائه لحن و صداي خود شخصي كنيد .

4 - جهت ايجاد محتويات آنلاين ، از قانون دل پيروي كنيد . (به ياد داشته باشيد: دل هواخواه صداقت ، منحصر به فرد بودن ، درستي ، تطابق و تناسب است)

5 - از زباني مطابق با زبان بازديد كنندگان استفاده كنيد ، اين عمل همدلي را به دنبال خواهد داشت .

6 - همواره محتواي جديدي به سايتتان اضافه كنيد ؛ اين عمل نشان مي دهد كه كسب و كار برقرار و در حال فعاليت مي باشد .

7 - تمام پيوند ها (لينك ها) را بررسي نمائيد ، چنانچه لينك ها كار نكنند و چه بسا بدتر ؛ بازديد كنندگان را به صفحات خطا هدايت كند ، ذهنشان سريعا" دچار شك و ترديد مي شود .

8 - دستور زبان صحيح و املاء حائز اهميت مي باشد . اشتباهات احساس شلختگي ، كم سن و سال بودن مديران و بي توجهي را القاء مي كند .

9 - ادعاهاي عصباني كننده و غير قابل باور نداشته باشيد ؛ مثل "اين وبلاگ را بخوانيد و در آخر هفته ميليونر خواهيد بود" ، بازديدكنندگان هميشه در حال مرور اجمالي هستند ، پس طرح هاي عملي و سريع ارائه دهيد .

10 - رضايت نامه هاي مستند را منتشر كرده و به امضاء شخص ثالث برسانيد . هميشه سعي كنيد از اسامي واقعي استفاده كنيد و در وب سايت ها هر كجا كه امكان دارد لينك كنيد . برخي از سايت ها شرحي از نامه هاي فرستاده شده توسط مشتريان راضي را به معرض نمايش مي گذارند .

11 - موارد بررسي شده مشترياني كه كمكشان كرده ايد را منتشر كنيد ؛ آنهائي كه از محصول شما استفاده كرده اند و مانند اينها .

12 - با دشنام و بي احترامي نسبت به رقبا خود را كوچك نكنيد ، اين كاري غير حرفه اي است . بهتر است مقايسه اي عملي از خدمات رقابتي را ارائه دهيد .

13 - روي فراهم آوردن اعتبار بلند مدت خود متمركز شويد ، نه روي فروش و بازدهي سريع .

14 - مقالات را براي افراد بنويسيد ؛ نه براي موتور هاي جستجو !

15 - صفحه "درباره ما" تان را به صورت شخصي و جامع تنظيم كنيد . اين امر نقش مهمي در احساس راحتي بازديد كنندگان از نظر "حضور افراد واقعي در پشت سايت" دارد .

16 - عكس خود و يا عكس هائي از گردانندگان اصلي سايت را منتشر كنيد . اين امر نيز موجوديت افراد واقعي در پشت صحنه را تقويت مي كند .

17 - آشكارا مشخص كنيد كه پشتيبان سايت كيست . هيچ چيز باعث سوء ظن بيشتر نمي شود ، جز اينكه يك سايت نسبت به مخفي نمودن هويت ناشران خود اقدام نمايد .

18 - در صفحه "تماس با ما" ، يك فرم ايميل ، شماره تلفن ، فاكس و آدرس شركت را قيد كنيد . اين امر در اروپا براي سايت هاي سرمايه گذار يك الزام قانوني است . حتي سايت هائي كه با تبليغات اداره مي شوند هم از اين مزيت سود مي برند .

19 - شماره تلفني فراهم كنيد كه مردم بتوانند تماس گرفته و با يك شخص (مسئول) صحبت كنند .

20 - آدرس هاي وبي را كه به حوزه اينترنتي وب سايت لينك شده اند را تهيه كنيد ؛ غير از آدرس هاي خدمات رايگان مثل Hotmail و Gmail

21 - در مورد تبادل لينك ها به دقت فكر كنيد . چنانچه سايت شما در مورد مواد غذائي بوده و شما به هيأت ورزشي لينك داده باشيد ، كاربران به سمت ترديد در درستي شما گام برمي دارند .

22 - نسبت به تبليغاتي كه در سايتتان به نمايش در مي آوريد ، به دقت بانديشيد . مطمئن شويد كه آنها مطابق با موضوع سايت و مخاطبانتان مي باشد .

23 - سياست حريم خصوصي خود را نوشته و منتشر كنيد . مشخص كنيد كه با اطلاعات شخصي جمع آوري شده چه كار خواهيد كرد و چه كار نخواهيد كرد . شرح دهيد كه شما تابع تمامي قوانين حفاظت اطلاعات مي باشيد . آن را جهت خواندن به طور سليس تنظيم كرده و از به كاربردن اصطلاحات نا مفهوم قانوني پرهيزكنيد .

24 - يك سياست امنيتي بنويسيد و منتشر كنيد . توضيح دهيد كه چه اندازه به تضمين امنيت معاملات و همچنين نحوه مطلوب مديريت اطلاعات كاربران پرداخته ايد .

25 - اطمينان حاصل كنيد كه شما داراي خط مشى امنيت و سياست حريم خصوصي مي باشيد كه در قسمت زيرين تمامي صفحات به آن لينك داده ايد . در تمامي صفحات سفارش ، اين لينك را پر رنگ تر نمائيد .

26 - ضمانت نامه خود را به وضوح به نمايش بگذاريد . پيشنهاد مي كنم در صورت امكان ، "تضمين 100% بازگشت پول" را در آن قيد نمائيد .

27 - صريحا" شرايط برگرداندن و بازپرداخت خود را تعيين كنيد .

28 - چنانچه از بانك هاي الكترونيك استفاده مي كنيد ، آرم آنها را در سايتتان قرار دهيد . اگر دارنده ي حساب خدمات بازرگاني در يك بانك بزرگ مثل HSBC يا Citibank مي باشيد ، آرم آن را در سايت قرار دهيد .

29 - به 2 دليل جستجوگر Google را در سايتتان تعبيه كنيد ، يكي اينكه موتور جستجوي بزرگي است كه به پيدا نمودن چيزي كه بازديد كنندگان تان به دنبال آن هستند كمك خواهد كرد و ديگر اينكه ذكر نام Google در سايتتان حس اعتبار را القاء مي كند .

30 - چنانچه صنايع شناخته شده و مرتبط با زمينه فعاليت شما وجود دارند ، با آنها ارتباط برقرار كرده و آرم آنها را در سايت خود قرار دهيد .

31 - يك انجمن گفتگو در سايت خود فراهم كرده و در اسرع وقت به سولات پاسخ دهيد . به گونه اي رفتار كنيد كه خوشحال مي شويد به ديگران كمك كنيد ؛ بدون توقع . همانطور كه قديمي ها مي گويند : بخشنده هميشه داراست .

32 - اجازه دهيد مردم نظراتشان را در مورد مقالات بيان كنند . پرسش و پاسخ و تبادل نظر ، يك انجمن و حس درگير شدن را پديد مي آورد .

33 - چنانچه كاربران انتقاد سازنده و ايده هاشان را در انجمن مطرح نمودند ، آنها را پاك نكنيد ، مگر اينكه با ارائه نقطه نظرتان به آنها پاسخ دهيد .

34 - هر كجا كه قصد گرفتن اطلاعات از كاربران را داريد ، عبارت "سايت امن" را به كار ببريد ؛ به انضمام ثبت نام هاي خبرنامه ، اطلاعات ورودي انجمن و پرداخت وجوه .

35 - در تمامي صفحات ، عبارت "ما با جديت تمام حريم شخصي و امنيت شما را تأمين مي كنيم" را قيد كرده و به بخش خط مشي حريم خصوصي و امنيت لينك دهيد .

36 - چنانچه فروش سهام داريد ، يك گزينه ي ارزان قيمت در مرحله ورودي تعبيه كنيد . اين مي تواند يك روز آزمايشي ، "يك هفته قبل از شروع صدور صورتحساب" و يا آزمايشي به صورت ماهانه باشد .

37 - فقط اطلاعاتي را از مشتريان درخواست كنيد كه واقعا" به آنها نياز داريد . به عنوان مثال ؛ جهت ثبت نام در يك خبرنامه در واقع تنها اطلاعاتي به شما به آن احتياج داريد يك آدرس ايميل است ، پس اين تمام چيزي است كه مي بايست درخواست كنيد .

38 - چنانچه در وب سايتتان قيمت (اجناس) را ذكر كرده ايد ، آن را شفاف سازيد . اخيرا" جهت خريد يك كتاب اقدام كردم كه قيمت آن 20 دلار اعلام شده بود . اما زمان تصويه حساب آنها هزينه عوارض ، پست و بسته بندي را به آن افزوده و هزينه نهائي 35.50 دلار شد . من آن را نخريدم ، چون احساس كردم آنها عمدا" قصد فريب دادن مرا داشتند .

39 - يك خبرنامه كوچك را در شركت يا تشكيلات خود راه اندازي كنيد و آن را بين كاركنان و مشتريان خود منتشر كرده و مرتبا" در سايت خود نيز ارائه دهيد .

40 - بگذاريد كاربران بتوانند در ليست ايميل هايتان از اشتراك خود صرفنظر كنند . كاش اين كار متداول مي بود ، اما من متوجه شده ام كه خيلي از سايتها هنوز از آن پيروي نمي كنند .

دیتادیزاین _ در مبحث قبلی به معنی و مفهوم برندینگ و برندسازی  و تاثیر این امر در موفقیت کسب و کارهای اینترنتی پرداخته بودیم. در این مطلب به گام های اصولی که هر شخص  ایجاد برندسازی درست و منطقی  کسب و کار خود نیاز دارد اشاره کرده ایم.

دیدگاه‌ها و اختلاف نظر‌های موجود در حوزه‌ی برند و برندسازی بسیار گسترده است. از این رو ما واژه و تعاریف برند را بررسی کردیم و روانترین تعریف که برای هر فردی با هر ضریب هوشی ای قابل فهم باشد را سعی کردیم تهیه نماییم و از کنار هم چیدن واژه ها به تعریف و پرسش زیر رسیدیم.