لوگوی دیتادیزاین

Menu

موقعیت شما در سایت

Yendif Video Share - Search
HikaShop categories search plugin
HikaShop products search plugin
Search - SP Page Builder
Search - TLP Team Pro
Search - K2
Search - joominasearch
جستجو -مجموعه ها
جستجو - تماس ها
جستجو - محتوا
جستجو - خبرخوان ها
Search - RSTickets! Pro Knowledgebase
جستجو - برچسب ها
آموزش سئو سایت

آموزش سئو سایت (21)

در اوایل سال 2016 میلادی و در بهار سال 1395  بود که گوگل تکنولوژی جدید خود به نام AMP را به جهانیان معرفی نمود . نسخه amp به بهبود عملکرد صفحات وب حاوی متن, تصویر، فیلم، انیمیشن و…. از نظر نوع نمایش و سرعت بسیار بالای بارگذاری صفحات در موبایل کمک میکند و وب سایت هایی که از فریم ورک amp استفاده میکنند با سرعت لود بسیار بالا برای کاربران باز میشوند ، گوگل هم که همیشه عاشق راحتی کاربران است . AMP به صورت متن باز یا open source است که این یعنی همه میتوانند به صورت رایگان از ـن استفاده کنند و بر اساس نوع سایتمان در آن تغییر ایجاد کنیم . افزایش سرعت لود صفحات در موبایل، مهم‌ترین هدف گوگل از ایجاد این تکنولوژی بوده است.AMP در واقع بهینه سازی کدهای HTML را انجام میدهد و صفحاتی که از AMP استفاده کنند از سرعت لود بالایی برخوردار میشوند و خواندن صفحات و با کردن صفحه را برای کاربران ساده تر می کند.در کدهای AMP شما نمی توانید از همه تگ ها استفاده کنید فقط از کدهای ساده و پر کاربرد CSS می توانید استفاده کنید. استفاده از کدهای جاوا اسکریپ نیز مجاز به استفاده در همه جای صفحات نمی باشید. در واقع می توان گفت که AMP از یک سری کدهایی که پر کاربرد هستند و حجم پایینی دارند اجازه استفاده را می دهد و کدهای CSS صفحه را نادیده می گیرد تا حجم صفحات افزایش پیدا نکند و دیگر تگ هایی که باعث افزایش حجم صفحه وب سایت می شوند را به عنوان تگ های غیر مجاز درنظر می گیرد.نکته مهم دیگر در عملکرد AMP این است که این تکنولوژی دارای یک اولویت‌بندی در لود صفحات است. در واقع، ابتدا تمام صفحه لود می‌شود و سپس عناصر داخل آن صفحه مثل تصاویر، فیلم، صوت و ... لود می‌شوند.

با توجه به افزایش تعداد استفاده‌کنندگان از موبایل برای مرور و جستجو در وب و برای آنکه حجم وسیعی از کاربران خود را از دست ندهید بهتر است حتماً وب‌سایت خود را سازگار برای نمایش در انواع مختلف موبایل و تب لت پیاده‌سازی نمایید. چندی پیش گوگل تأیید کرد که بیش از نیمی از سرچ های اینترنت از طریق موبایل و تب لت انجام می‌شود. سرچ موبایلی معمولاً ۶۰ تا ۷۰ درصد از ترافیک بعضی از مشتری‌ها را تشکیل می‌دهد. حتی وقتی افراد بیشتری به تبلت و گوشی‌های هوشمند دسترسی پیدا کنند، این آمار از این هم بیشتر خواهد شد. تعداد جستجوهای انجام‌شده توسط موبایل به‌سرعت در حال رشد است و هم‌اکنون نزدیک به 63 درصد جستجوها در گوگل از طریق تلفن‌های هوشمند انجام می‌شود.

 


همچنین گوگل در نظر دارد با استفاده از الگوریتم Mobile First Index نسخه موبایل سایت‌ها را معیار اصلی تحلیل محتوا و تعیین جایگاه در نتایج جستجوها قرار دهد.

گوگل همیشه بی‌پروا اعلام کرده است که می‌خواهد سایت‌ها، بیشتر با موبایل سازگار باشند. حالا، به‌تازگی یکی از تحلیلگران وبمستر گوگل اعلام کرده که تغییرات سازگاری با موبایل، به‌طور کامل بر روی الگوریتم جستجوی گوگل پیاده شده و در نتیجه‌ی جستجوی کاربران تأثیر خواهد گذاشت. امروزه طراحی نسخه موبایلی یا ریسپانسیو به یکی از المان‌های رنک دهی موتورهای جستجو تبدیل شده است به‌طوری‌که درصورتی‌که وب‌سایتی نسخه موبایلی نداشته باشد رتبه آن درنتیجه موتورهای جستجو پایین خواهد آمد.

بازدید از موبایل و دسکتاپ

در این مطلب قصد داریم بیشتر در مورد اهمیت تصاویر در سئو و افزایش ترافیک سایت صحبت کنیم و فاکتورهای مهم سئوی تصویر و سئوی عکس در سایت را بررسی کنیم و در انتها چک‌لیستی برای سئو و بهینه‌سازی تصاویر در اینترنت بسازیم. سئوی تصاویر یکسری فاکتورهای مشخص و واقعی هستند که باید شما آن‌ها را اعمال و از بهینه‌سازی تصاویرتان اطمینان حاصل کنید. شما اغلب برای جذاب شدن، بهتر خوانده شدن و گاهی برای کوتاه کردن مطالب، از تصاویر استفاده می‌کنید. تصاویر در فهم بهتر مطالب توسط کاربران اینترنتی نقش مؤثری دارند اما کاربرد آنها تنها به همین مورد خلاصه نمی‌شود. به دلایل مختلف مانند کاهش سرعت بارگذاری سایت و بهبود تجربه کاربری، بهینه‌سازی تصاویر سایت یکی از مهم‌ترین بخش‌های مهم در سئو هستند که متأسفانه چندان موردتوجه واقع نمی‌شوند. داشتن تصاویر مرتبط با متن یک گزینه‌ی عالی برای کسب رتبه‌ی بهتر و خواندنی شدن بیشتر مطلب توسط کاربران می‌گردد چون بر عنوان و موضوع مقاله تأکید می‌کند و به فهم بهتر و راحت‌تر خواننده کمک می‌کند و یک محرک برای خواندن موضوع توسط کاربر می‌باشد بنابراین نیاز است وقت بگذارید و تصاویر مناسب برای موضوعات سایت یا وبلاگتان پیدا کنید.

دیتادیزاین_ در این مطلب به بررسی دو موضوعی که در سئو و رتبه ی سایت اهمیت دارد را معرفی میکنیم همچنین از اعتبار دامنه و اعتبار صفحه در برخی از موارد دیگر نیز برای طراحان سایت برای ارزیابی سایت های دیگر نیز بسیار اهمیت دارد.

 

دیتادیزاین_ در مطلب گذشته به معرفی و نحوه ی بک لینک سازی در مطالب سایت پرداختیم و در این مطلب قصد داریم به مواردی که باعث موفقیت در نحوه ی بک لینک سازی می شود بپردازیم و کیفیت لینک های استفاده شده را بالا ببریم.

بک لینک: لینک هایی از سایت شما که در سایر سایت ها قرار میگیرند بک لینک گفته می شود که کاربران از آن طریق وارد سایت شما می شوند و این مورد در موتورهای جستجو و رنکینگ سایت تاثیر فراوانی خواهد داشت.

بک لینک چیست؟

دیتادیزاین _ به لینک هایی که از سایت های دیگر ، لینک صفحات سایت شما قرار داده شده و از طریق همان لینک ها کاربر وارد سایت شما میشوند بک لینک گفته میشود که در افزایش رتبه و سئو سایت اهمیت بسیاری دارد و یکی از مسائلی است که به عنوان سئو خارجی باید برای بهبودی سایت درنطر گرفته شود. بک لینک ها به دو صورت فیک و بک لینک های طبیعی در سایت ها درنظر گرفته میشوند که تاثیر بک لینک طبیعی در سایت اهمیت دارد.

پس از آپدیت الگوریتم رتبه بندی پاندا گوگل، ارائه مطالب طولانی به یکی از عوامل ارزش دهی گوگل به سئو وبلاگ شما تبدیل شده و نشانگر مفید بودن نوشته برای کاربران است. به همین دلیل ارائه مطالب در قالبی با بیش از 500 کلمه میتواند بر سئو سایت و نهایتا رتبه شما را در نتایج گوگل تاثیر زیادی داشته باشد.

دیتادیزاین _ سایت واکنشگرا یا رسپانسیو به سایتی گفته می‌شود که نمایش سایت در هر کدامیک از سیستم ها نمایش درستی داشته باشد که شامل نمایش درست قالب بندی ، تصاویر و سایر مطالب شما می‌باشد. سایت واکنشگرا باید با اندازه های لپ تاپ‌ها و تبلت ها در سایزهای مختلف و گوشی‌های هوشمند همگام سازی شده باشد.

چکیده :

مدیران وب سایت ها با چالش های زیادی روبرو هستند که از جمله آن ها میتوان به کاهش بازدید و آمار ورودی سایت و همچنین کاهش لینک ها در گوگل اشاره کرد. در چنین شرایطی بررسی کردن پنالتی سایت از جمله مواردی است که کمک میکند دلیل این افت ناگهانی را پیدا و رفع کنند.

نکات برچسب گذاری

دیتادیزاین _ احتمالا برچسب ها را در سایت های گوناگون دیده اید که زیر هر مطلب تعدادی کلمه نوشته شده که لینک شده هستند. کار این برچسب ها طبقه بندی مطالب می باشد که میتوان با انتخاب یکی از آنها تمام مطالبی که در آن زمینه در سایت وجود دارد را مشاهده کرد. این کار که تقریباً کارکرد فیلتر را داراست و تاثیری در بهینه سازی مطالب و سایت شما نیز دارد چون کلماتی که برای برچسب گذاری مطلب نوشته می‌شود در نتایج جستجو نیز قابل نمایش است.

صفحه1 از3