لوگوی دیتادیزاین

Menu
Search - TLP Team Pro
Search - K2
Search - joominasearch
جستجو -مجموعه ها
جستجو - تماس ها
جستجو - محتوا
جستجو - خبرخوان ها
Search - RSTickets! Pro Knowledgebase
جستجو - برچسب ها
آموزش شبکه های اجتماعی

آموزش شبکه های اجتماعی (10)

احتمالا خبر دارید که یکی دو سالی است که اینستاگرام، الگوریتم جدیدی برای چگونگی نمایش پست‌ها به کار گرفته؛ الگوریتمی که سعی می‌کند پست‌هایی که بیشتر دوست دارید را تشخیص دهد و آن‌ها را بالاتر از دیگر پست‌ها، مقابل‌تان بگذارد. تا به امروز نمی‌دانستیم این سیستم دقیقا چگونه کار می‌کند. می‌دانستیم که پست‌های افراد نزدیک، خانواده و دوستان بالاتر از دیگران نشان داده می‌شوند، ولی درباره‌ی سایر پست‌ها نمی‌دانستیم. شرکت اینستاگرام به تازگی از چگونگی کار کردن این الگوریتم صحبت کرده است.

اینکه شما چقدر اپ اینستاگرام را باز می‌کنید موضوعی مهم است.

«جولیان گاتمن» (Julian Gutman)، مدیر بخش محصولات اینستاگرام درباره‌ی چگونگی کار کردن الگوریتم آن‌ها به خبرگزاری Tech Crunch گفته است که سه عامل روی رتبه بندی پست‌های اینستاگرام برای هر شخص، تاثیر می‌گذارند. این سه فاکتور، علاقه، زمان پست شدن و رابطه با فردی که آن را پست کرده است.

علاقه یعنی اینکه اینستاگرام تشخیص می‌دهد شما چقدر یک پست برایتان اهمیت دارد. زمان پست شدن یعنی اینکه اینستاگرام پست‌های جدیدتر را اولویت می‌دهد. نهایتا هم رابطه‌ی شما با فردی که پست را روی اینستاگرام گذاشته هم بررسی می‌شود.

هر قدر بیشتر روی اینستاگرام با یک شخص تعامل کرده باشید، احتمال اینکه پست او بالاتر از دیگران برایتان نمایش داده شود، بالاتر می‌رود.

به غیر از این سه عامل، سه موضوع دیگر هم روی چگونگی انتخاب پست‌ها و نمایش آن‌ها به شما، تاثیر می‌گذارند. این سه فاکتور به خود شما باز می‌گردند. اینکه شما چقدر اپ اینستاگرام را باز می‌کنید موضوعی مهم است؛ چون اینستاگرام می‌خواهد بهترین پست‌ها که از آخرین بار چک کردن اینستاگرام پست شده‌اند را نشان‌تان دهد. موضوع دوم تعداد کسانی است که فالو یا دنبال می‌کنید. اگر تعداد افرادی که فالو می‌کنید کم نیست، اینستاگرام ممکن است از بین چند پست یک شخص خاص، یکی را انتخاب کند و بالاتر بیاورد، تا بتوانید پست‌های بقیه‌ی افراد را هم ببینید. نهایتا هم زمانی که روی اینستاگرام صرف می‌کنید محاسبه می‌شود، تا اینستاگرام متوجه شود که چه زمان‌هایی باید بهترین پست‌ها را جمع‌آوری کند و نشان‌تان دهد و چه زمانی باید پست‌هایی که اهمیت کمتری ندارند را مقابل‌تان بگذارد.

کاملا واضح است که اینستاگرام حسابی روی ساخت الگوریتم خود زمان و هزینه صرف کرده است. در نتیجه زمانی که این شرکت در کنار اعلام چگونگی کار کردن این سیستم، می‌گوید که خبری از حالت گذشته نخواهد بود، متعجب نمی‌شویم.

شایعاتی منتشر شده بودند که از بازگشت حالت نمایش پست‌ها فقط با توجه به زمان پست شدن آن‌ها، خبر می‌دادند. اینستاگرام این شایعه را رد کرد و گفت که سیستم فعلی سر جای خود باقی می‌ماند.

اینستاگرام هم‌چنین می‌گوید که هیچ پستی را پنهان نمی‌کند و اگر به اندازه‌ی کافی اسکرول کنید و به پایین بیاید، تمام پست‌ها را می‌بینید. اینکه اگر کسی زیاد پست کند یا هشتگ زیاد بگذارد، اینستاگرام اولویت نمایش پست‌ها او را پایین می‌آورد هم شایعه‌ای بیشت نیست.

هر قدر بیشتر روی اینستاگرام با یک شخص تعامل کرده باشید، احتمال اینکه پست او بالاتر از دیگران برای‌تان نمایش داده شود، بالاتر می‌رود.

یک الگوریتم خوب و کارآمد برای اینستاگرام، باید پست‌های افرادی که برای‌تان مهم‌تر هستند را در اولویت قرار دهد و قبل از سایر پست‌ها، مقابل‌تان بگذارد. به نظر هم می‌رسد که اینستاگرام به خوبی از پس انجام این کار برآمده است.

با این حال،‌ همین که اینستاگرام آمده است و چگونگی کار کردن الگوریتم خود را توضیح می‌دهد، به این موضوع اشاره دارد که چقدر افراد نگران ندیده شدن پست‌های خود هستند؛ طوری که حتی برخی افراد با اطمینان زیادی می‌گویند که اینستاگرام مشخصا پست‌های آن‌ها را به دیگران نشان نمی‌دهد. از طرفی، شاید برخی افراد هم برای‌شان مهم نباشد که پست‌های آن‌ها چقدر دیده می‌شود، ولی این موضوع را هم باید در نظر بگیریم که برخی افراد از اینستاگرام درآمدزایی می‌کنند و چنین اطلاعاتی، برای‌شان بسیار مهم است.

بدون شک تلگرام یکی از پر مخاطب ترین شبکه های اجتماعی پیام رسان در ایران است. کمتر کسی را میتوان دید که گوشی هوشمند دارد و از این اپلیکیشن پیام رسان محبوب بی بهره است. با وجود مخاطبان زیادی که تلگرام در کشور ما به خود اختصاص داده است فرصت های زیادی برای کسب درآمد از تلگرام برای مردم بوجود آمده است. شاید خیلی از دوستان فکر کنند کسب درآمد از تلگرام فقط از طریق کانال های چندین  هزار نفری امکان پذیر است ولی واقعا اینطور نیست! در این مقاله همراه من باشید تا ایده های نابی را برای راه اندازی کانال تلگرامی و کسب درآمد از طریق تلگرام را به شما معرفی کنم.

امروزه دیگر کسی نیست که حداقل نام یکی از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام ، توییتر ، فیسبوک و تلگرام را نشنیده باشد. در تمامی شبکه های اجتماعی همانند اینستاگرام استفاده از هشتگ بسیار پرکاربرد شده است. در توییتر نیز میتوان از هشتگ استفاده کرد که به دو نوع کلی میتوان تقسیم کرد :

توییتر ( Twitter ) یکی از شبکه های اجتماعی معروف در دنیا است که میتوان در آن با جملات کوتاه یک پیام منتشر کرد تا همه مخاطبین آن را ببینند. همچنین میتوانید با دنبال کردن افراد مشهور و خبرگزاری ها در توییتر از آخرین توییت ها مطلع شوید. برای اینکه یک سایت بتواند در صدر جستجو ها باشد باید توییتر را در برنامه های سئو خود بگنجاند زیرا یک از پربازدید ترین شبکه های اجتماعی در جهان توییتر است و سیگنال هایی که از این شبکه برای سئو سایت میتوان گرفت را هرگز نباید نادیده گرفت به علاوه این شبکه بستر خوبی برای تبلیغات سایت در شبکه های اجتماعی است که نباید از این موضوع قافل شد در ادامه با آموزش تصویری ثبت نام در Twitter همراه باشید.

دیتادیزاین _ در شبکه اجتماعی اینستاگرام یکی از قابلیت هایی که باعث دیده شدن بیشتر مطالب و پست های شما می‌شود انتخاب هشتگ ها می‌باشند علاوه بر آن باعث بالارفتن تعداد Like و Followers نیز می شود. در نسخه های آپدیت شده اینستاگرام قابلیتی برای دنبال کردن هشتگ ها نیز قرار داده شده که بر اهمیت هشتگ ها در اینستاگرام افزوده شده است. در این مطلب به قراردادن بهینه‌ی هشتگ ها در پست ها میپردازیم.

دیتادیزاین _ تلگرام به عنوان یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی با تعداد کاربران بالا در میان مردم بسیار فراگیر شده است و روزانه اطلاعات و پیام های شخصی و عمومی زیادی به انتشار گذاشته می‌شود. امنیت هر کاربر از اطلاعات شخصی خود در فضای مجازی از مهمترین و شاید کمترین خواسته هایی است که می‌توان از اپلیکیشن و شرکت های سازنده و پشتیبانی آن داشت. در این مطلب به بررسی ترفندهایی که مانع از هک شدن اکانت در شبکه اجتماعی تلگرام می‌شود ، پرداخته‌ایم.

دیتادیزاین _امروزه اینستاگرام از محبوب ترین شبکه های اجتماعی ایران و جهان است. تعداد کاربران بالای آن باعث شده که کاربران تبلیغات برندهای خود و همچنین فعالیت های شخصی و اجتماعی خود را به اشتراک بگذارند و از مواردی که در دیده شدن صفحه ی اینستاگرام شما می‌شود تعداد دنبال کنندگان و لایک های هر پست شما می‌باشد. اینستاگرام تقریباً 700 میلیون کاربر فعال دارد و روزانه تقریبا 95 میلیون پست به انتشار می‌رود و روزانه درکل 3.5 میلیارد ، پست ها لایک می‌شوند. این آمار از ترافیک بالای این شبکه اجتماعی حکایت دارد.

شبکه اجتماعی اینستاگرام محیطی است که بیشتر برپایه ارسال تصاویر و ویدئو ها بنا شده است. البته در اینستاگرام میتوان با دیگران به گفت و گو پرداخت و گروه تشکیل داد ولی این شبکه اجتماعی بیشتر برپایه عکس و فیلم است. برای استفاده از این شبکه به دو صورت میتوان دسترسی داشت : 1) نصب اپلیکیشن اینستاگرام  2) استفاده از سایت اینستاگرام که نشانی آن    www.instagram.com   است. برای استفاده باید یک اکانت کاربری داشته باشید.

دیتادیزاین _ در مباحث گذشته به اهمیت و تاثیر شبکه های اجتماعی در بهینه سازی سایت صحبت کردیم. ولی استفاده و کارکرد درست از شبکه های اجتماعی خود شامل موارد و نکات متعددی می شود که ما در این مطلب به بررسی تعداد پست های استاندارد هر شبکه ی اجتماعی و بهترین زمان انتشار آن ها میپردازیم.

در این آموزش به نکات تبلیغ در اینستاگرام میپردازیم. هنگامی که میخواهیم در اینستاگرام تبلیغ کنیم باید هدفمند باشد به این معنا که مثلا تبلیغ کردن در هر پیجی یا قرار نگرفتن لینک ما ممکن است نتیجه دلخواه را ندهد. برای این که به نتیجه دلخواه برسیم باید بعضی نکات را رعایت کنیم.