آموزش توییتر| هشتگ توییتر| پست توییتر twitter

هشتک گذاری در متن توییتر

امروزه دیگر کسی نیست که حداقل نام یکی از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام ، توییتر ، فیسبوک و تلگرام را نشنیده باشد. در تمامی شبکه های اجتماعی همانند اینستاگرام استفاده از هشتگ بسیار پرکاربرد شده است. ما در این مقاله آموزش توییتر به شما هشتگ توییتر را آموزش میدهیم که شما آموزش توییت زدن را هم بصورت حرفه ای آموزش خواهید دید.

در توییتر نیز همانند شبکه های اجتماعی دیگر میتوان از هشتگ استفاده کرد که به دو نوع کلی میتوان تقسیم کرد :

هشتگ در متن

۱- برای آنکه در توییتر از هشتگ استفاده کنیم میتوان  از هَشتَگ (Hashtag) استفاده کرد. قرار دادن یک کاراکتر # پیش از هر کلمه، آن را به یک Hashtag تبدیل می کند که جستجوی این کلمه بخصوص را آسان تر می کند.

به شکل زیر:

مطالبی که #دیتادیزاین در #توییتر منتشر می کند درباره #جوملا است.

سمبل (#) را قبل از کلمه کلیدی یا عبارتی که قصد هشتگ کردن آن را دارید بیاورید. تا در سرچ توییتر پست توییتر شما هم راحت‌تر نمایش داده شود. از آنجایی که هشتگ نمی‌تواند شامل فاصله باشد، در توییتر فارسی کلمات را با آندرلاین(_) به یکدیگر متصل می‌کنیم. با کلیک بر روی عبارت هشتگ شده، شما می‌توانید توییت‌های دیگری که از آن هشتگ استفاده کرده‌اند را مشاهده کنید. هشتگ‌هایی که محبوب می‌شوند را توییتر در لیست ترندهای توییتر قرار می‌دهد تا موضوعات داغ به راحتی از طریق لیست ترندها (Trends) که در کنار تایم لاین (Timeline) و بخش سرچ نمایش داده می‌شوند، در دسترس باشند.

نکته: شما نمی‌توانید از فاصله و نشانه‌گذاری در هشتگ استفاده کنید.

ترفندهای توییتری: شما می‌توانید به تعداد دلخواه هشتگ در توییت خود استفاده کنید اما ما به شما استفاده بیش از دو هشتگ به ازای هر توییت را پیشنهاد نمی‌کنیم.

باید بگویم این نوع هشتگ گذاری میتواند باعث شود که ما از کلمات بیشتری در توییت خود استفاده کنیم ولی این نوع توییت جالب به نظر نمی آید چرا که در هنگام خواندن کمی بینظمی و حواس پرتی برای مخاطب به وجود می آورد

هشتگ خارج از متن در توییتر

۲- منظور از هشتگ خارج از متن به شکل زیر است:

مطالبی که دیتادیزاین در توییتر منتشر می کند درباره جوملا است.

#دیتادیزاین  #توییتر  #جوملا

در این نوع هشتگ گذاری علاوه بر خوانا بودن متن ، هشتگ ها جدا هستند که این باعث جذابیت توییت نیز می شوند.

برای اینکه بتوان هشتگ را در خارج از متن ایجاد کرد باید به خط بعدی برویم. حال کسانی که از کامپیوتر برای توییت استفاده می کنند اگر Enter را بزنند مطلب توییت میشود برای رفتن به خط بعدی باید کار زیر را انجام دهیم:

رفتن به خط بعدی در یک توییت توییتر

بعد از این که متن را نوشتیم یک حرف یا کلمه ( هرچی شد ) تایپ می کنیم. اینک با موس این حرف یا کلمه را انتخاب میکنیم ( رنگی شود ) البته میتوان با فشردن دکمه shift و دکمه فلش عقب نیز حرف یا کلمه را انتخاب کرد. بعد از انتخاب حرف یا کلمه دکمه Enter را میزنیم که با این کار ما به خط بعدی میرویم.

چگونه هشتگ های ترند توییتر را پیدا کنیم؟

هر کسی که حساب کاربری در این شبکه دارد و مخالف یا موافق اتفاق باشد، برای عقب نماندن از قافله و حمایت از آن، جمله ای اعتراضی یا موافقی می نویسد. ارتباط این پست ها از طریق یک هشتگ است؛ یعنی کاربران از قبل هشتگی را که توسط گروه اصلی ساخته شده را به کار می برند تا بتوانند حداقل برای خود انجمن مجازی تشکیل داده و حمایت خود را نشان دهند. به این نوع هشتگ ها که در یک برهه زمانی خاصی استفاده می شود، هشتگ ترند توییتر می گویند.

البته هشتگ ترند فقط برای مسائل روز نیست، بلکه شما باید بدانید که بر هر موضوع خود چه نوع هشتگی به کار ببرید. شاید آن هشتگ ترند روز نباشد؛ اما بیشترین استفاده را نسبت به بقیه دارد.

یک نوع هشتگ ترند دیگر را می توان #سئو مثال زد. با اینکه این هشتگ ترند روز نیست؛ اما نسبت به خیلی از دیگر هشتگ های حوزه اینترنت پرکاربرد است و از این رو می تواند یک ترند از نوع دوم به حساب آورد. به هرحال، مهم ترین مساله پیدا کردن این هشتگ ها است.

ابزارها و روش های زیادی وجود دارد که به شما در پیدا کردن این هشتگ ها کمک زیادی می کند. هشتگ مهم ترین ابزار برای ارتباط و افزایش رتبه صفحه شما در این شبکه اجتماعی است. پیدا کردن هشتگ مناسب هم دغدغه بسیاری از کاربران و به ویژه بازاریابان حوزه شبکه های اجتماعی است. ما در ادامه سعی کرده ایم تا تعدادی از این روش ها و ابزارها برای مدیریت شبکه های اجتماعی را معرفی کنیم.

هشتگ ها یکی از بهترین راهکارهایی هستند که میتوانید با کمک آنها، به صورت رایگان مخاطبان جدید جذب کنید. این که محتوا را تولید کنید اما از هشتگ ها در کنار آن استفاده نکنید، مثل این است که نیمی از هزینه های زمانی، مالی و… که برای تولید آن صرف کرده اید را دور ریخته باشید.

تکنیک های پیدا کردن هشتگ های ترند توییتر

۱ – بررسی پست های خفن ها

بهترین و بی دردسرترین کار، بررسی پست های کاربران مشهور با فالوور بالا در توییتر است. این کاربران به دو دسته تقسیم می شوند:

  • آن هایی که به نوعی سلبریتی این شبکه هستند؛ مانند بازیگران، خبرنگارها و غیره. مطمئنا این دسته از افراد جزو اولین گروهی هستند که از هشتگ ترند استفاده می کنند. پیدا کردن آن ها اصلا کار سختی نیست، برای اینکه خود توییتر به شما فهرستی از آن ها را به شما پیشنهاد می‌دهد.
  • افرادی که در حوزه کاری شما در توییتر فعال هستند. این کمی سخت است و باید از قبل دسته ای از آن ها را بشناسید. البته فقط کافی است تا یک نفر را پیدا کنید، خود توییتر حساب کاربری مشابه را به شما پیشنهاد می‌دهد که می تواند همه آن ها را شامل شود. هشتگ های مورد استفاده آن ها به ویژه ترندهای روز خبری را دنبال کنید.

ترندهای پیشنهاد شده خود توییتر

در صفحه Home و بخش پایین پروفایل شما، فهرستی از پرکاربردترین هشتگ های ترند توییتر نمایش داده شده است؛ البته همه آن ها هشتگ هم نیستند.

از آنجا که این فهرست بیشتر انگلیسی است، برای همین به احتمال ۸۰ درصد هشتگ های مورد علاقه شما در این بخش قرار ندارد. از این رو، روی Change کنار عبارت Trends For You کلیک کنید. در صفحه باز شده می توانید با وارد کردن موقعیت خود، هشتگ یا موضوعات ترند روز توییتر را نیز پیدا کنید. البته باز هم باید بگوییم که ایران جزو موقعیت ها نیست.

هشتگ توییتر

۳ – Hashtagify

هشتگیفای یکی از بهترین ابزارهایی است که می توانید در آن محبوب ترین و پرکاربردترین هشتگ ها را پیدا کنید. کار با این ابزار خیلی راحت است .در واقع شما فقط کافی است که یک عبارت یا کلمه مورد نظر خود در باکس ابتدای صفحه وارد کنید . با نوشتن هر عبارت، شما می توانید اطلاعات زیر را به صورت کامل و جز به جز مشاهده کنید:

  • میزان محبوبیت هشتگ و درصد استفاده شه از آن؛
  • هشتگ های مرتبط با آن، چه فارسی و چه انگلیسی؛
  • حساب های کاربری که با بیشترین استفاده از عبارت یا هشتگ شما؛
  • میزان تغییر استفاده از هشتگ را در بخش Trend؛
  • زبان های مورد استفاده؛
  • کشورهایی که با بیشترین استفاده از هشتگ؛
  • در مرحله آخر هم بهترین توییترها از نظر رتبه.

۴ – Trendsmap

ترندزمی ابزاری مناسب کاربران برای پست توییتر به روز است؛ یعنی آن هایی که واقعا عاشق دنبال و استفاده کردن از هشتگ های ترند هستند. این ابزار بسته به موقعیت هر کشور، به روزترین هشتگ توییتر یا حتی حساب های کاربری فعال را در هفته گذشته نشان می‌دهد؛ البته متاسفانه باید بگوییم که ایران مورد پشتیبانی این سایت نیست. شاید چند مورد تک را ببینید. به هرحال، برای آن هایی که از هشتگ انگلیسی استفاده می کنند، می تواند بهترین گزینه باشد.

۵ – RiteTag

ریت تگ یکی از سایت هایی است که به شما دو نوع دسته هشتگ معرفی می کند: هشتگ های ترند و محبوب. هشتگ های ترند و مرتبط با رنگ سبز و هشتگ های محبوب نیز با رنگ آبی مشخص می شوند. البته این فقط قابلیت ریت تگ نیست، بلکه در گزارش این سایت شما می توانید ارتباط بین هشتگ توییتر را به صورت درختی مشاهده کنید. این روش درختی به شما دیدی می‌دهد تا بتوانید هشتگ مناسب و مرتبط تر را بهتر انتخاب کنید.البته با آموزش توییت زدن هم جستجو کنید متوجه میشوید که نیاز به چنین سایت هایی برای معرفی هشتگ توییتر خاص دارید.

۶ – Tagboard

سایتی است که هشتگ های فارسی را هم پشتیبانی می کند. این سایت با توجه به کلمه یا هشتگ توییتر مورد جست وجوی شما، پرکابردترین توییترهای موجود را جمع آوری و به شما نشان می‌دهد. این سایت بیشتر از هشتگ های مرتبط، کاربرد آن ها را نشان می‌دهد.

۷ – Twitonomy

یکی از ابزارها که عبارت های فارسی را هم مورد پشتیبانی قرار می‌دهد. کاربرد این ابزار خیلی راحت است. با نوشتن یک عبارت یا هشتگ خاص در ذهن خود، فهرست ده موردی از آخرین هشتگ های پرکاربرد و ترند به شما نمایش داده می شود. همچنین می توانید هشتگ های محبوب حوزه خود را هم نیز ببینید.

۸- Twitter Analytics

هرچه شما از ابزارهای اصلی استفاده کنید، بازخورد بیشتر و بهتری دریافت خواهید کرد. توییتر آنالاتیکس یکی از همین ابزارها است. این سایت، ابزار تحلیلی خود توییتر است که خیلی سریع و راحت اطلاعات جامعی در خصوص توییت ها به شما می‌دهد. فقط نکته اصلی اینکه این اطلاعات برای صاحبان صفحه ها یا دارای حساب کاربری نمایش داده می شود. در حالت کلی، برای استفاده موثر و بهتر از ابزارهای اصلی خود شبکه های اجتماعی، بهتر است که از حساب کاربری خود وارد شوید.

۹- Foller.me

یکی از متفاوت ترین ابزارها و کمی شبیه به Twitinomy است که به جای نمایش اطلاعات در خصوص هشتگ ها به صورت شکل و نمودار، آن ها را فقط متنی نمایش می‌دهد. کار با این ابزار خیلی راحت است. در خود سایت هم کامل و به صورت خلاصه در خصوص فعالیت آن توضیح داده شده است. فولر هم بر اساس کلمه یا هشتگ توییتر وارد شده، بهترین توییتر های مرتبط را نشان می‌دهد.

۱۰ – Tweetdeck.twitter.com

یکی دیگر از ابزارهای خود توییتر است که با آن می توانید بر اساس موضوع خود ترندترین و پرکاربردترین هشتگ های حوزه کاری خود را پیدا کنید. در سمت راست این صفحه جدولی قرار دارد که با انتخاب ترند می توانید فهرست مرتبط را مشاهده کنید. البته برای استفاده از این بخش باید از قبل حساب کاربری شما فعال باشد. نکته دیگر اینکه این در این ابزار می توانید شمای کلی از صفحه خود را هم مشاهده کنید.

این نکته را حتما در نظر بگیرید…

برای فعالیت درست در شبکه های اجتماعی باید هزینه کنید. زمان و پول دو هزینه ای هستند که شما باید آن ها را در نظر بگیرید. بسیاری از این ابزارها بخش رایگان دارند؛ اما نکته مهم اینکه هیچ خروجی دقیقی به شما نشان نمی دهند. در واقع چیزی شبیه پیش نمایش اولیه که برای همه ابزارها یکسان است.

شما برای کار درست و استفاده از هشتگ های توییتر و پرجستو وجو باید اطلاعات دقیق تری به دست بیاورید. بهترین حالت هم خرید اکانت از سایت های بالا است. البته ابزارهای دیگری هم وجود دارد؛ اما نمونه های بالا پرکاربردترین هستند.

اگر شما توییترباز باشید، به احتمال زیاد حداقل از یکی از ابزارهای بالا استفاده کرده اید، همچنین برای حرفه ای شدن میتوانید آموزش کامل توییتر را در پیج ما قرار دادیم دنبال کنید.

 

+11

در شبکه های اجتماعی
نظرات کاربران

یک پاسخ به “آموزش توییتر| هشتگ توییتر| پست توییتر twitter”

  1. کیارش گفت:

    بسیار عالی بود ممنونم به خاطر انتشار این مطلب

    0

دیدگاهتان را بنویسید

شما میتوانید برای وارد کردن لینک و کدهایHTML از تگ های زیر استفاده کنید : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>