آموزش سئو از مبتدی تا پیشرفته + تکنیک های کاربردی 2022

آموزش سئو از مبتدی تا پیشرفته + تکنیک های کاربردی 2022

بدون شک آموزش سئو مهم ترین کاریه که هر کسب و کاری باید یاد بگیره یا هر فردی که میخواد برای کسب و کاری کارهای سئو رو انجام بده. اگر شما کسب و کار اینترنتی داشته باشین، سایت خوب و باحالی طراحی کردین و حتی کلی هزینه برای طراحی سایتتون پرداخت کردین تا زمانی که سئو انجام نداده باشین به هیچ جا نمیرسین. چون سئو تنها راه حلی هست که میتونه سایت شما رو با خدمات و محصولاتش به مشتری هدف بشناسونه و معرفی کنه.

با صراحت میگم اگر میخواین به کسب و کارتون رونق بدین و پول در بیارین، یا خودتون سئو کار حرفه ای بشین باید آموزش 0 تا 100 سئو رو بلد باشین. همینجا بمونید که خبرهای خوبی براتون تدارک دیده شده. حالا بریم ببینیم سئو چی هست، چیکارا میکنه برای سایتمون، به چه دردی میخوره، چجوری میشه یه سایتو سئو کرد؟ سئو سایت های فروشگاهی، خبری، شخصی و… چجوریه؟ چقدر از سئو میشه پول درآورد؟ برای رسیدن به جواب تک تک این سوال ها حتما تا انتهای مقاله رو مطالعه کنین.

عناوین مهم مقاله

چرا آموزش سئو یکی از مولفه های پولساز یک کسب و کار است؟

چرا آموزش سئو یکی از مولفه های پولساز یک کسب و کار است باید بگم هر کاری یه قلقی داره. شما اگه بخواین توی اینستاگرام هم فعالیت کنین و محصولات و خدماتتونو بفروشین باید سئو اینستاگرام رو بلد باشین و بدونین چجوری باید باهاش کار کنین، چجوری مشتری هدف رو به خودتون جلب کنین تا از بین رقباتون این شما باشین که تونسته مشتری جذب کنه و پول دربیاره.

توی سال 2022 چقدر کسب و کار اینترنتی به وجود اومد؟ چقدر سایت های فروشگاهی، سایت های خدماتی و … زده شد؟ هدف کسب و کارهای اینترنتی چیه؟ خیلی خلاصه و کلی بگم جذب مشتری و کسب درآمد. اما به همین راحتی که گفتم نیست. همونطور که بالا هم گفتم رقابت کسب و کارهای اینترنتی بر سر سئو اصولی سایت هست. هر کسی که بتونه سایتشو اصولی سئو کنه کلمات کلیدی و پر سرچ درستی برای صفحات سایتش انتخاب کنه و خیلی موارد دیگه که پایین به طور کامل توضیح میدم میتونه بیاد رنک اول گوگل و خوبم بفروشه. الان تمام کسب و کارهای اینترنتی به این نتیجه رسیدن که باید آموزش سئو ببینن تا بتونن سایتشونو توی گوگل بالا بیارن.

اصلا سئو چیست و به چه دردی میخورد؟

اما سوالی که ممکنه براتون پیش بیاد این باشه اصلا سئو چیست و به چه دردی میخورد. تا اینجا با اهمیت سئو آشنا شدین و متوجه شدین که بدون سئو هیچ فروش و جذب مشتری هدفمندی توی فضای اینترنت بدست نمیاد چون رتبه ای توی گوگل ندارین تا سایتتون برای کسی نشون داده بشه. با یه مثال میخوام موضوع سئو رو برای همیشه روشن کنم.

فرض کنین شما دنبال یه گوشی خوب با قیمت مناسب هستین یا اصلا میخواین گوشی شیائومی redmi note 8 بخرین. با گوشی، تبلت، کامپیوتر یا لبتابتون توی گوگل سرچ میکنین خرید گوشی redmi note 8، از خودتون میپرسم بعد از اینکه این مدل گوشی رو تایپ کردین و اینتر زدین و گوگل به شما 10 تا نتیجه توی صفحه اولش نشون داد، شما روی کدوم سایت کلیک میکنین؟ سایت های اول بخصوص 1 تا 3 تونستن تا 90 درصد اعتماد شما رو برای خرید جلب کنن.

اما چجوری اون سایت ها تونستن به رنک های 1 تا 3 برسن و با هم رقابت کنن؟ اون سایت ها یا سئو کار داشتن و از شرکت های خدمات سئو معتبر استفاده کردن یا با آموزش سئو حرفه ای تونستن سایتشونو توی نتایج گوگل بالا بیارن. حالا به صورت کلی بهتون میگم با آموزش سئو قراره به چی برسین

  • سئو میتونه به بازدید سایتتون کمک کنه
  • سئو میتونه باعث ایجا برند بشه
  • سئو به افزایش ترافیک سایت کمک میکنه
  • سئو به رتبه شما توی نتایج گوگل کمک میکنه
  • سئو به افزایش فروش محصولات و خدمات تون کمک میکنه

چگونه در صفحه اول گوگل جزو نتایج سرچ شده باشم؟

چگونه با آموزش سئو در صفحه اول گوگل جزو نتایج سرچ شده باشم؟
چگونه با آموزش سئو در صفحه اول گوگل جزو نتایج سرچ شده باشم؟

حالا که دارین این قسمت از مقاله آموزش سئو از مبتدی تا پیشرفته رو میخونین به این فکر میکنین که چگونه در صفحه اول گوگل جزو نتایج سرچ شده باشم. همین اول بهتون بگم که این کار با یکی دو روز کار کردن روی سئوی سایت به دست نمیاد. مخصوصا وقتی که تازه سایتتونو کسب و کارتونو راه اندازی کردین نباید این انتظار رو داشته باشین چون قطعا رقبای دیگه ای توی حوزه کاری شما هستن که دارن فعالیت میکنن و چه بسا سالیان سال دارن کار میکنن.

اما این هم بگم که جلو زدن از رقبا هم کاری نداره و کافیه نحوه سئو سازی سایت رو توی آموزش گام به گام سئو به صورت اصولی یاد بگیرین و تمرین و تجربه کنین. ولی کلا برای اینکه بتونین سایتتونو یا سایت یکی دیگرو توی گوگل بیارین بالا و سایت رو جزو نتایج گوگل ببینین باید عملیات سئو و بهینه سازی رو برای موتورهای جستجو با سه کار سئو آن پیج on-page seo، سئو آف پیج off-page seo و سئو تکنیکال پیش ببرین که خودشون به تنهایی کلی راه حل و المان برای بالا اومدن در نتایج گوگل دارن.

یه چیز دیگه هم بگم که لازمه بدونین، گوگل دوست داره بهترین نتایج رو به کاربراش نشون بده بخاطر همین یکسری قوانین و الگوریتم رو تعیین کرده که هرکی میخواد توی نتایج گوگل باشه باید از این قوانین و الگوریتم ها پیروی کنه. توی آموزش سئو، مباحث سئو به همراه قوانین و الگوریتم ها به طور کامل گفته میشه که اگه خوب یاد بگیرین میتونین درآمد خفنی از سایتتون داشته باشین.

آموزش سئو و پول درآوردن در خواب

در مورد آموزش سئو و پول درآوردن در خواب میخوام بگم که بحث خیلی شیرینیه و شاید تصورشم نکنین چقدر میشه با آموزش سئو اصولی پول درآورد. درسته قراره با سئو پول در بیاریم. چه خودمون سایت داشته باشیم، بخوایم محصول بفروشیم یا بخوایم از همکاری در فروش سایت های دیگه استفاه کنیم

همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ یکی از منبع درآمد های خفنی به حساب میاد که شما میاین توی سایت خودتون درمورد خدمات یا محصولات سایت های دیگه که این سیستم براشون فعاله صحبت میکنین و لینکشو قرار میدین و هر کسی که از طریق اون لینک و سایت شما وارد سایت هدف شد یه پورسانت به شما تعلق میگیره. برای اطلاعات بیشتر میتونید به مقاله دیجیتال مارکتینگ چیست سر بزنین.

یا بخوایم با آموزش سئو پروژه بگیریم و کار کنیم. فرض کنین شما یه فروشگاه اینترنتی فقط جوراب زنانه دارین و فرض هم کنین با سئو اصولی اومدین لینک اول. در روز هم 1000 تا ورودی داشته باشین که 300 نفرشون فقط یه مدل جوراب رو به قیمت 30000 هزار تومان خریدن. فروش شما از یه مدل جوراب در ماه میشه 27000000 تومان. حالا شما چند صدتا مدل جوراب دارین دیگه خودتون حساب کتاب کنین که ماهیانه چقدر میتونین درآمد داشته باشین. چقدر کیف میده این پول درآوردن و این کسب و کار حلال که براش زحمت کشیدین. با یه آموزش سئو فروشگاهی درست و حسابی شما توی خواب هم میتونین پول دربیارین.

میزان درآمد ماهیانه یک سئو کار چقدر است؟

حالا که بحث درآمد از سایت با آموزش سئو از پایه شد بریم سراغ میزان درآمد ماهیانه یک سئو کار چقدر است. زمانی که شما آموزش سئو مقدماتی تا پیشرفته رو یاد بگیرین که ما آموزش رایگان سئو سایت رو هم در سایتمون قرار دادیم، میتونین به صورت فریلنسری کار کنین (توی سایت های فریلنسری مثل پونیشا عضو بشین و رزومتونو ثبت کنین و پروژه بگیرین)، میتونین توی شرکت های خدمات سئو مشغول به کار بشین، میتونین با آموزش سئو که یاد گرفتین خودتون تدریس کنین و حتی دوره آموزش کامل و جامع سئو رو برای خودتون بسازینو بفروش برسونین.

اما اگه صفر تا صد سئو رو به صورت حرفه ای یاد بگیرین و از پروژه های کم شروع کنین بعد از یکی دو تا پروژه شما میتونین به درآمد بالای چند ده میلیون برای هر پروژه برسین. رقمش دست خودتونه به خدماتی که قراره برای سایت دیگه و کارفرمای دیگه ارائه بدین مربوط میشه. حالا اگه شما ماهیانه سه تا پروژه هم بگیرین خب قطعا بالا 100-200 میلیون میتونین درآمد داشته باشین. این عدد میتونه بالاتر هم باشه ولی بستگه به کارهایی که قراره روی سایت ها انجام بدین داره.

بازم میگم فکر نکنین کار خیلی ساده ای هست. باید زمان بذارین و تجربه کسب کنین تا به این درآمد برسین. پس اگه فکر میکنین به سئو علاقه دارین و میتونین یه سئو کار حرفه ای بشین پس دنبال یه دوره آموزش سئو از 0 تا 100 فوق العاده حرفه ای باشین.

دوره آموزش سئو به درد چه کسانی میخورد؟

همانطور که بالا هم گفتم دوره آموزش سئو به درد کسایی میخوره که میخوان سایتشون رتبه بگیره، میخوان خودشون سایتشونو سئو کنن، میخوان با آموزش سئو پول دربیارن و شغلی بدست بیارن، سئو کارانی که میخوان سطح علمیشونو ببرن بالاتر، پیشرفت شغلی داشته باشن، پروژه های بیشتری بگیرن، بدون محدودیت سنی پول دربیارن، بخوان محصولاتشونو بفروشن، افزایش درآمد از سایت داشته باشن، افزایش فروش و مشتری در سایت داشته باشن میتونن از دوره آموزش سئو استفاده کنن.

آموزش سئو به صورت غیر حضوری

اینکه حتما در مرکزی حضور داشته باشید که بخواید آموزش seo رو ببینید دلیل بر برتری نسبت به دوره های غیر حضوری سئو نمیشه. الان به خاطر وجود بیماری کرونا اکثر آموزش ها اینترنتی و غیر حضوری شده شما از مدرسه ها بگیرین تا آموزش سئو حرفه ای. همین الان هم سرچ کنین آموزش سئو به صورت غیر حضوری کلی سایت های ارائه دهنده این خدمات براتون نشون داده میشه.

دوره حرفه ای سئو که ما هم در دیتادیزاین برای شما تدارک دیدیم یک دوره کاملا پروژه محور بدور از حرف و حدیث های اضافه با عنوان دوره آموزش جامع سئو (استاد سئو ) هست که از ابتدا یعنی از 0 تا 100 کارهایی که مربوط به سئو میشه رو آموزش دادیم. حالا پایین تر بهتون میگم چه چیز هایی توی دوره وجود داره که میتونه به سئو شدن سایتتون کمک کنه.

اولین مرحله برای سئو سایت چیست؟

به غیر از انجام دادن عملیات سئو اول از همه لازمه ماهیت سایتمونو مشخص کنیم. یعنی کلمات کلیدی حوزه کاریمون چیه؟ باید روی چه کلمه هایی کار کنیم و سئو کنیم تا سایت ما بیاد بالا. برای اینکه بدونیم چه کلمات کلیدی مناسب کسب و کار ما هستن باید روش های تحقیق کلمه کلیدی رو بلد باشیم و تشخیص بدیم کاربر با سرچ کردن چه عباراتی میتونه به سایت ما برسه. باید کلمات کلیدی صفحه اصلیمونو پیدا کنیم. ولی پایین بهتون توضیح میدم با چه ترفند هایی میتونین کلمه یا عبارت کلیدی مورد نظرتونو پیدا کنین

روش های تحقیق کلمه کلیدی چیست؟ چگونه کلید واژه پیدا کنیم؟

یکی از روش های تحقیق کلمه کلیدی استفاده از نتایج خود گوگل است. گوگل کلا دنبال رفتار کاربران هست. اگه کاربری سرچ کنه آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی گوگل بهش یسری پیشنهاد دیگه مثل بررسی کلمات کلیدی سئو، پیدا کردن کلمات پر جستجو در گوگل، کلمات کلیدی در سئو سایت، پرجستجو ترین کلمات در گوگل ایران و … میده. یا پایین همون صفحه گوگل که عبارت آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی رو سرچ کردین یکسری عبارات مرتبط رو هم بهتون نشون میده که میتونین ازشون برای سایتتون استفاده کنین.

حالا عبارتی که من گفتم بیشتر به درد یه مقاله میخوره. اگه هنوز اول راه هستین سعی کنین کلمات کلیدیتون هدفمند تر باشه. شاید یکم طولانی بشه ولی رتبه گرفتن با اون کلمات کلیدی طولانی راحت تر از کلمات کلیدی کوتاه است. چون رقابت سر کلمات کلیدی اصلی و کوتاه خیلی سخت تره. اگه شما بتونین توی کلمات کلیدی طولانی رتبه بگیرین جای امیدواری وجود داره که بتونین سر کلمات کلیدی کوتاه هم رقابت کنین.

یکی دیگه از روش های تحقیق کلمه کلیدی استفاده از ابزار Keyword Tool و google trend هست. شما عبارت مورد نظرتونو تایپ میکنین این ابزار ها یه لیست پر از کلمات کلیدی مرتبط و پر جستجو رو به شما نشون میدن که میتونین ازشون توی سایتتون یا مقالتون استفاده کنین.

مراحل اصلی آموزش سئو برای سایت چیست؟

مراحل اصلی آموزش سئو برای سایت چیست؟
مراحل اصلی آموزش سئو برای سایت چیست؟

توی عنوان چگونه در صفحه اول گوگل جزو نتایج سرچ شده باشم به مراحل اصلی سئو برای سایت اشاره کردم. سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال کلی ترین مراحلی هستن که باید روی یه سایت پیاده سازی کرد تا کاربری که وارد سایت میشه بتونه محتوای جذابی ببینه و همه چیز توی سایت خوب به نظر برسه(سرعت لودش بالا، تصاویر جذاب، محتوای بکر و عالی و …) در این شرایط گوگل هم بجای اینکه مقابل شما قرار بگیره کنارتون میمونه و همیشه شما رو به کاربراش معرفی میکنه. حالا بریم ببینیم که هر کدوم از اینا چی هستن.

🔴 تکنیک های سئو داخلی سایت

تکنیک های سئو داخلی سایت
تکنیک های سئو داخلی سایت

سئو داخلی سایت یا on-page seo مربوط به یکسری کارهایی میشه که باید داخل سایت انجام داد تا سایت رو برای گوگل و کاربر خوش رنگ و لعاب و جذاب کنین. محتوای درست و حسابی داخلش بذارین و به صفحات مربوط لینک بدین. از عکس های جذاب و سئو شده برای سایتتون استفاده کنین

1- لینک سازی داخلی داشته باشین

از اصول سئو داخلی سایت میشه به لینک سازی داخلی اشاره کرد. شاید هم خیلیا سئو داخلی سایت رو با عنوان لینک سازی داخلی بشناسن از بس که مهمه. با لینک سازی داخلی و مرتبط کردن صفحات از طریق لینک، شما کاربر رو توی سایتتون نگه میدارین که این باعث میشه گوگل خوشش بیاد. به غیر از این شما میتونین با لینک سازی داخلی اصولی کاربرانتونو به مشتری تبدیل کنین و به سمت هدفتون بکشونین.

2- برای هر صفحه تیتر h1 داشته باشین

شما یه نامه هم بخواین بنویسین یه عنوانی رو براش مشخص میکنین. سایت هم همینه .برای تمام برگه های سایتتون باید عنوان اصلی یا عنوان h1 تعیین کنین چون گذاشتن تگ h1 جزو قوانین سئو داخلی گوگل هست که باید رعایت بشه. تمام این موارد به صوت کامل در دوره جامع آموزش سئو استاد سئو گفته شده.

3- چگالی کلمه کلیدی برای هر محتوا

یکی دیگه از اصول سئو داخلی استفاده از چگالی کلمه کلیدی برای هر محتوا هست. قانون گوگله و باید رعایتش کرد. مثلا توی متن 1000 کلمه ای حداکثر باید 10 بار کلمه کلیدی مورد نظر تکرار شده باشه. چگالیشم اینطوری بدست میاد :

تعداد کلمه کلیدی تقسیم بر تعداد کل کلمه محتوا ضرب در 100 که باید رقمی بین 75% تا 1% داشته باشه نه بیشتر نه کمتر

4- آموزش سئو تصاویر

یکی دیگه از کارهایی که باید توی سئو داخلی سایت انجام داد سئو تصاویر هست که اینم بگم آموزش سئو تصاویر توی دوره آموزش سئو حرفه ای وجود داره. کیفیت بالا با حجم کم. یه تصویر با کیفیت 10 مگابایتی برای گوگل اهمیتی نداره چون تا بخواد توی سایت لود بشه حوصله کاربر سر میره و اونجا دیگه نمیمونه. باید با استفاده از نرم افزارهای ادیت عکس حجم عکس هارو کاهش بدین بدون اینکه کیفیتش پایین بیاد.

پیشنهاد ما به شما: دوره آموزش طراحی بنر تبلیغاتی با فتوشاپ برای سایت

5- توضیحات متا در سئو داخلی

توضیحات متا همون توضیحات اضافه و تکمیل کننده ای هست که زیر عنوان اصلی سایت موقعی که چیزی سر میکنیم به ما نشون داده میشه. همین الان سرچ کنین خرید ساعت، اولین سایتی که در حال حاضر نشون میده دیجی کالاست که در توضیحات متاش نوشته شده خرید اینترنتی جدیدترین انواع ساعت مچی مردانه ( مد سال ۲۰۲۱ ) کلاسیک،سه موتوره،چرم و فلزی از مارک های معتبر در فروشگاه اینترنتی دیجی کالا. اگه بدونین نوشتن توضیحات متا در سئو داخلی سایت چه میکنه عمرا فراموشش کنین.

6- از زیر عنوان برای خوانایی و بخش بندی استفاده کنید

یه متن 1000 کلمه ای بدون هیچ زیر عنوان جذاب تره یا یه متن 1000 کلمه ای که با سه تا چهار زیر عنوان بخش بندی شده؟ تمام این کار ها برای اینه که کاربر توی سایت بمونه و از محتوا لذت ببره تا گوگل امتیاز مثبتی برای سایت در نظر بگیره. زیر عنوان هارو با h2-h3-h4-h5-h6 میشناسیم. از h2 به بالا اندازه فونت ها هم تغییر میکنه و کوچیکتر میشن. یعنی کم پیش میاد که که از h5 و H6 استفاده کنن ولی خب گذاشته شدن تا استفاده بشن.

🔴 تکنیک های سئو خارجی سایت

تکنیک های سئو خارجی سایت
تکنیک های سئو خارجی سایت

یکه دیگه از مراحل سئو سایت که توی آموزش سئو 0 تا 100 یاد داده میشه سئو خارجی سایت هست. فرقش با سئو داخلی اینه که سئو داخلی داخل سایت بود اما سئو خارجی خارج سایت هست. یعنی کارهایی که باید خارج سایت انجام داد که به اعتبار و ارزش و برندینگ سایت اضافه کنه. توی آموزش سئو بهتون یاد داده میشه که از انواع سئو کنار هم استفاده کنین تا بتونین به درآمد و ترافیک بالا برسین. لینک سازی خارجی هم شامل یکسری تکنیک هایی میشه که بهتون توضیح میدم

1- گرفتن بک لینک در سئو خارجی سایت

همون قدر که لینک سازی توی سئو داخلی اهمیت داره، گرفتن بک لینک هم توی سئو خارجی پر اهمیته. بک لینک یعنی گرفتن لینک سایتتون از وب سایت های دیگه. یعنی سایت های دیگه لینک سایت شما رو توی سایت خودشون قرار بدن و بتونین از اون سایت ها هم ورودی داشته باشین. البته توجه داشته باشین سایت ها دیگه معتبر باشن تا بتونن به سایت شما ارزشی اضافه کنن نه اینکه از سایت شما اعتبار و ارزش کم کنن و کلا نتیجه عکس بده. توی آموزش سئو تمام تکنیک های بک لینک گرفتن به شما آموزش داده میشه

2- سئو خارجی سایت با شبکه های اجتماعی

سئو خارجی سایت با شبکه های اجتماعی مثل گرفتن بک لینک در سئو خارجی سایت که بالا توضیح دادم میمونه. اینبار به جای گرفتن بک لینک از سایت های دیگه، از شبکه های اجتماعی برای گرفتن بک لینک استفاده کنین. اگه توی شبکه های اجتماعی عضو نیستین و فعالیت ندارین همین الان برنامه هاشو نصب کنین و فعالیت داشته باشین. دیگه داستان زیاد شدن گوش های هوشمند و استفاده از اینترنت و خرید های اینترنتی رو میدونین که چقدر زیاد شده. مثلا همین اینستاگرام، چند نفرو همین اطرافتون میشناسین که دارن با استفاده از همین برنامه ها کار میکنن و مشتری میگیرن؟ پس یه منبع ورودی یا بهتره بگم ترافیک خوب برای سایتتون میتونه همین شبکه های اجتماعی باشه.

کافیه لینک سایتتونو توی این شبکه ها قرار بدین و فالورها یا مخاطبانتونو به کلیک کردن روی لینک وب سایتتون هول بدین. این خودش میشه یه بک لینک طبیعی و سالم برای سایتتون.

3- نوشتن محتوای بکر و یونیک

اگه مطلبی که توی سایتتون مینویسین و انتشار میدین جذاب باشه طوری که قابل شیر کردن باشه و بتونه به عنوان یه مرجع خوب سایت شما معرفی بشه اونوقت تونستین به صورت اتوماتیک بک لینک طبیعی دریافت کنین. یعنی سایت های دیگه به صورت خودکار لینک سایت شما رو توی سایت خودشون قرار میدن و اینجوری خیلی بیشتر ورودی و ترافیک هدفمند میگیرین.

4- رپوتاژ آگهی یا Advertorial

یکی دیگه از تکنیک هایی که توی سئو خارجی سایت رواله و انجام میشه نوشتن رپورتاژ آگهی هست. اگه سایت های دیگه به شما لینک نمیدن خودتون دست به کار بشین و توی سایت های خبری پر بازدیدی که وجود داره یه متن درست و حسابی بنویسین و عملیات لینک سازی داخلی محتوای خودتونو توی سایت های خبری انجام بدین. حالا ببینین اون سایتی که برای انشار رپورتاژ آگهی انتخاب کردین تا چند تا لینک اجازه میده داخلش قرار بدین. اگه آموزش سئو رو خوب یاد بگیرین از پس نوشتن رپوتاژ آگهی یا Advertorial به خوبی برمیاین.

5- بارگذاری فیلم در سایت هایی مثل آپارات

بارگذاری فیلم در سایت هایی مثل آپارات میتونه برای سایت شما ورودی بگیره. به عنوان مثال شما در سایت خودتون دوره ای با نام آموزش المنتور به صورت رایگان طراحی کردین و میخواین برای این صفحه بک لینک بگیرین. برای اینکار میاین یکی از ویدیو های آموزشی تونو در سایت آپارات بارگذاری میکنین، اگر کسی بعد از دیدن فیلم آموزشی شما مشتاق شد از سایت شما هم دیدن کنه روی لینکی که اونجا گذاشتین کلیک میکنه و اینجوری میتونین به صورت طبیعی لینک سازی خارجی رو انجام بدین و بک لینک بگیرین.

6- بارگذاری عکس در سایت هایی مثل پینترست

بارگذاری عکس در سایت هایی مثل پینترست دقیقا مثل بارگذاری فیلم در سایت هایی مثل آپارات هست منتهی به جای فیلم قراره عکس بارگذاری بشه. پینترست سایتی هست که اپلیکیشن هم داره و پر از عکس برای ایده گرفتن هست. هر عکسی که فکر کنین هر عکس آموزشی گرافیکی رو میتونین اونجا قرار بدین. کسی که دنبال عکس باشه بعد از گشت و گذار توی گوگل به پینترست هم سر میزنه و اگر خوشش بیاد رو لینک اون عکس کلیک میکنه و وارد سایتش میشه.

🔴 تکنیک های به کار رفته در سئو تکنیکال

تکنیک های به کار رفته در سئو تکنیکال
تکنیک های به کار رفته در آموزش سئو با سئو تکنیکال

یکی دیگه از مراحل سئو در آموزش سئو، سئو تکنیکال سایت هست. با انجام تکنیک های سئو تکنیکال روی سایت قراره به گوگل بفهمونید ساختار و ماهیت سایتتون چیه، ریشه مشکلات سایت از کجا آب میخوره تا بشه برطرفش کرد و کلا از لحاظ فنی سایت بررسی بشه. کارهایی که باید برای سئو تکنیکال سایت انجام داد رو پایین بهتون توضیح میدم:

1- افزایش امنیت سایت با ssl

از اونجایی که احتمال هک و نفوذ به سایت همیشه وجود داره باید یکسری کارهایی رو روی سایت انجام داد تا از این خطر جلوگیری کرد یکی از این راه ها افزایش امنیت سایت با فعال کردن ssl هست. اس اس ال همون قفل سبز رنگی هست که قبل آدرس سایت قرار میگیره و با https نشون داده میشه. سایتی که براش ssl فعال شده باشه یه مسیر امنی رو برای اطلاعات کاربر فراهم میکنه و کسی نمیتونه به این اطلاعات دسترسی داشته باشه.

2- افزایش سرعت سایت

افزایش سرعت سایت هم از اون کار های فنی سایت هست که خیلی اهمیت داره. اینجا رقابت روی کمتر از 3 ثانیه لود شدنه. یعنی کاربری که وارد سایت شما شد کمتر از 3 ثانیه بتونه تمام محتوای سایت شمارو ببینه و منتظر لود شدن سایت نباشه. بخاطر همین باید سرعت سایت رو افزایش داد. حالا میتونه کم کردن حجم تصاویر و ویدیوهای به کار رفته داحل سایت باشه که باعث بشه سایت زودتر بالا بیاد و تصاویر زود تر به کاربر نشون داده بشه.

3- رسپانسیو بودن سایت

از کارهای تکنیکال دیگه ای که باید برای سایت ها رعایت بشه رسپانسیو بودن سایت هست. یعنی هرچی که توی دسکتاب از اون سایت میبینین داخل گوشی های همراه و تبلت ها با هر سایزی که دارن به درستی نشون داده بشه و کاربر بتونه توی گوشی هم به هرچیزی از اون سایت دسترسی داشته باشه. به این کار میگن رسپانسیو یا واکنش گرا کردن سایت که توی آموزش سئو خیلی اهمیت داره و پر کاربرده. مثلا فکر کنین با گوشی برای خرید ساعت وارد سایتی شدین که منو درست و حسابی نداره یا سبد خریدش معلوم نیست کجاست، قطعا از اون سایت میاین بیرون!

4- تیتر اصلی و h1

هر صفحه ای که داخل سایت وجود داره، صفحه مقالات و هر مقاله، صفحه درباره ما، صفحه دسته بندی ها با هر دسته بندی که داره و … باید یه تگ h1 داشته باشن. این قانونی هست که باید رعایت بشه و توی آموزش سئو اهمیت داره. این عنوان هم باید طوری نوشته بشه که کلمه کلیدی اصلی اون صفحه هم داخلش به کار برده شده باشه. این هم جزو تکنیک هایی هست که در سئو تکنیکال بر روی سایت انجام میشه

5- وجود نداشتن صفحه 404

یکی دیگه از کارهای مهمی که باید توی قسمت فنی سایت در نظر گرفت چک کردن سایت برای این هست که هیچ صفحه 404 وجود نداشته باشه. صفحه 404 رو هم تقریبا همه دیدین که چجوریه و داخلش نوشته شده متاسفانه این صفحه وجود ندارد. کاربر تا ببینه با زدن بر روی یکی از لینک های سایت شما با صفحه 404 روبرو شده، سریع خارج میشه و دیگه وارد سایت شما نمیشه. توی دوره آموزش سئو از صفر تا 100 به شما گفته میشه که چجوری میتونین صفحات 404 رو حذف یا ریدایرکت کنین.

6- نقشه سایت یا سایت مپ

از دیگر کارهای فنی که در آموزش سئو مربوط به بخش سئو تکنیکال میشه فعال کردن نقشه سایت یا سایت مپ هست که به خزندگان گوگل میفهمونه مسیر لینک های سایت کجا و چجوری هست تا بهتر بتونن محتویات سایت رو بخونن و ایندکس کنن. تمام کارهایی که داریم روی سایت انجام میدیم برای ایندکس شدن اون صفحات هست که کاربر بتونه دسترسی داشته باشه. وگرنه اگه صفحات و محتویات سایتمون ایندکس نشه هیچ کاربری هم نمیتونه سایت مارو ببینه. توی دوره آموزش سئو فعال کردن نقشه سایت هم آموزش داده شده که باید بدونید.

7- امنیت سایت با نصب افزونه های امنیتی

یکی دیگه از کارهایی که میشه امنیت سایت رو تضمین کرد نصب افزونه های امنیتی هست که در آموزش سئو حرفه ای گفته میشه . مثلا شما میتونین با نصب افزونه امنیتی All In One WP Security & Firewall اعتبار سایتتونو پیش گوگل بالا ببرین تا گوگل هم سایت شمارو به کاربران بیشتری نشون بده. سایتی که امنیت داشته باشه و بتونه از اطلاعات کاربر مراقبت کنه سایت محبوبی به حساب میاد و کلا روی سئو تاثیر مثبتی میذاره. بنابراین امنیت سایت با نصب افزونه های امنیتی رو دست کم نگیرین.

8- کپی نکردن محتوا

یکی از اصول مهمی که در آموزش سئو در تولید محتوا باید رعایت بشه و مربوط به سئوی فنی سایت هست (عیب یابی سایت) کپی نکردن محتوا هست. اگر میخواین مقاله ای توی سایتتون بذارین به هیچ وجه از سایت دیگه کپی نکنید و مستقیما توی سایتتون بارگذاری نکنین. اینجوری گوگل این کپی بودن رو تشخیص میده و از اعتبار سایتتون کم میکنه، سعی کنین حداقل عنوان هارو یجور دیگه تغییر بدین یا به زبون خودتون بنویسین. برای چک کردن کپی بودن یا کپی نبودن محتوای سایت هم میتونین از سایت duplichecker.com استفاده کنین.

برای اینکار زمانی که وارد سایت duplichecker.com شدین 1000 کلمه اول محتواتونو داخل باکس بذارین و روی من ربات نیستم کلیک کنین و بعدش روی check plagiarism کلیک کنین. اینجا بهتون نشون میده چند درصد از محتوا کپی شده از سایت های دیگه هست و اون سایت ها هم که ازشون کپی شده رو هم بهتون نشون میده. فقط باید هر 1000 کلمه 1000 کلمه امتحان کنین وگرنه عملیات رو انجام نمیده. سایت فوق العاده کاربردی و خفنه و اگر طبق این سایت پیش برین میتونین محتوای کاملا یونیک بنویسین.

آشنایی با انواع سئو (کلاه سفید، کلاه خاکستری،کلاه سیاه)

تا به اینجا از مقاله آموزش سئو از مبتدی تا پیشرفته با انواع عملیات سئو مثل سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال صحبت شد. اما اینکه چجوری عملیات سئو رو پیاده سازی کنیم که رنک بگیریم خودش به سه بخش سئو کلاه سفید، سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سیاه تقسیم میشه که در ادامه بیشتر توضیح میدم. اما باید بدونین موتورهای جستجویی مثل گوگل یسری الگوریتم برای شناسایی و خوندن صفحات وب سایت شما دارن که باید طبق اون الگوریتم ها پیش برین تا بتونین توی نتایج گوگل وجود داشته باشین که در ادامه در مورد الگوریتم ها هم بیشتر توضیح میدم. حالا باهم به سراغ معرفی انواع سئو بریم:

کلاه سفید در سئو به چه معناست؟

سئو کلاه سفید یعنی بدون زیر پا گذاشتن قوانین گوگل عملیات سئو رو با کیفیت تمام طبق ضوابط انجام بدین و الگوریتم های گوگل رو اصلا دور نزنین. سئو کلاه سفید به شما امنیت خاطر برای بودن در نتایج گوگل رو میده شاید یکم زمان بر باشه ولی کسی نمیتونه جاتونو توی گوگل بگیره چون گوگل به شدت به سایت شما اعتبار و ارزش میده. در واقع اگه سایت شما با کیفیت باشه کاربران بیشتری وارد سایت شما میشن و از گوگل برای نشان دادن سایت موردنظرشون راضی هستن.

از جمله تکنیک هایی که میشه در آموزش سئو برای سئو کلاه سفید در نظر گرفت:

• رسپانسیو بودن سایت یا موبایل فرندلی بودن

• طراحی تجربه کاربری ux حرفه ای برای دسترسی راحت و لذت بخش کاربر به تمام قسمت های سایت

• افزایش کیفیت محتوا با طول و عنوان مناسب، چگالی مناسب کلمه کلیدی، به کار بردن کلمات lsi و مرتبط، لینک سازی های داخلی درست با انکرتکست ها و …

• انتخاب بهترین کلمات کلیدی با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی

• بازاریابی محتوایی در سایت برای جلب توجه و ایجاد ارزش برای کاربر

• طراحی رابط کاربری ساده و زیبا

و خیلی از مراحل دیگه ای که باید صحیح و سالم انجام بدین تا سایت رتبه بگیره و توی نتایج گوگل باشه

کلاه سیاه در سئو به چه معناست؟ | تکنیک هایی که نباید انجام دهید

در سئو کلاه سیاه قرار هست سریع به نتایج اول گوگل برسین اما به چه قیمتی؟ به قیمت دور زدن الگوریتم های گوگل که همه چیز بر خلاف قوانین گوگل انجام میشه و گوگل هم سایت شمارو مجازات و پنالتی میکنه. در هر صورت باید بگم در آموزش سئو از 0 تا 100 انجام تکنیک های سئو کلاه سیاه به همین راحتی نیست و همش در حال تغییر هست. در کل سئو کلاه سیاه اصلا پیشنهاد نمیشه اما بهتون میگم چه تکنیک های خلافی برای سئو کلاه سیاه وجود داره:

معرفی برخی تکنیک های کلاه سیاه

تا به اینجا از آموزش سئو حرفه ای با ماهیت سئو کلاه سیاه آشنا شدین که چقدر میتونه برای عمر سایتتون خطرآفرین باشه. ما به این دلیل این تکنیک هارو به شما معرفی کردیم و توضیح دادیم که شاید ناخواسته اقدام به سئو کلاه سیاه کرده باشید. با دونستن تکنیکهایی که خیلی از وبمستران با آگاهی اقدام به انجام این تکنیک های سئو سیاه میکنند میتونید جلوی ضررو بگیرید و از پنالتی شدن سایتتون توسط گوگل جلوگیری کنید

خریدن لینک و گرفتن ورودی بی دردسر:

خیلی از مدیران سایت ها فکر میکنن با خریدن لینک (دادن لینک خود به سایتی و پرداخت ماهیانه یا دائمی بابت خرید لینک به آن سایت) و گرفتن ورودی بیشتر میتونن سئو سایتشونو بالا ببرن و میتونن خیلی زودتر از بقیه توی نتایج گوگل رتبه بگیرن ولی کار کاملا اشتباهیه و گوگل این مورد فیک و تقلبی بودن لینک هارو خیلی راحت و زود تشخیص میده و شمارو به خاطر اینکار مجازات میکنه.

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی:

در گذشته هر سایتی که کلی کلمه کلیدی داشت زودتر میومد بالا ولی الان اینجوری نیست گوگل برای هر کلمه کلیدی داخل متن یک چگالی تعیین کرده که مثلا توی یه مطلب هزار کلمه ای نباید بیشتر از 10 بار اون کلمه کلیدی تکرار شده باشه که اگه اینجوری باشه گوگل سایت شمارو اسپم میدونه و بهتون امتیاز منفی میده و نمیذاره سایتتون رتبه بگیره

مخفی کردن کلمات کلیدی به همراه لینک ها:

همونقدر که بمباران کلمه کلیدی میتونه برای سئو سایت وحشتناک خطرناک و مضر باشه هیدن کردن یا مخفی کردن کلمات هم همینجوریه. یعنی یجوری مطلباتونو مینویسین که برای کاربر قابل خوندنه ولی برای اینکه بیش از حد به چشم خواننده نیاد یکسری از دارندگان سایت میان کلمات کلیدی اضافه بر سازمانشونو مخفی میکنن که گوگل بتونه بخونه غافل از اینکه خبر ندارن گوگل چشم دیدن اینکارهارو هم نداره و امتیاز منفی میده. دقیقا این مورد برای مخفی کردن لینک ها هم انجام میشه که نباید انجام بشه

نوشتن محتوای ضعیف با کلمات کلیدی بی ربط:

خیلی ها فکر میکنن زرنگن و با نوشتن محتوای طولانی ولی ضعیف و بی کیفیت میتونن از زیر کار در برن و از گوگل امتیاز بگیرن ولی نمیدونن محتوای بی کیفیت هیچ خواننده ای نداره و هیچ کسی داخل اینجور سایت ها نمیمونه و این کلیک نکردن روی سایت و نموندن داخل سایت میتونه امتیاز منفی به اون سایت بده. اگه این کارو کنین خیلی زود از نتایج گوگل حذف میشین و سایت شما به هیچکس نشون داده نمیشه.

ننوشتن مطالب تکراری از سایت های دیگر

هیچ موتور جستجویی دوست نداره سایت هایی که محتوای کپی از هم دارن و به کاربر نشون بده و این به اعتبار خود موتور جستجو هم لطمه میزنه چون کاربر میره با یه موتور جستجو دیگه دنبال محتواش بگرده که یه متن متفاوتی هم ببینه. بخاطر همین سعی نکنید عین سایت های دیگه مطلب داشته باشید و در واقع کپی کار کنید.

کلاه خاکستری در سئو به چه معناست؟

سئو کلاه خاکستری چیزی مابین سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید هست. کلاه سیاه یعنی تقلب در اجرای قوانین، سئو کلاه سفید یعنی رعایت قوانین سئو و کلاه خاکستری در سئو همونطور که از رنگ و نامش مشخصه بین سیاه و سفید هست. ولی در کل سئو کلاه خاکستری رو میشه انجام داد ولی خب خطرناکه. این پایین بهتون میگم چه ترفند هایی برای سئو کلاه خاکستری وجود داره که خیلی ها انجام میدن:

گرفتن لینک از اکانت های جعلی در شبکه های اجتماعی

فکر میکنم کاملا واضح گفتم گرفتن لینک از اکانت های جعلی در شبکه های اجتماعی چه معنی میده یعنی شما میتونید توی شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، توییتر، فیسبوک، لینکدین و … چیزهای دیگه اکانت های فیک بسازید و با یکم فعالیت داخلشون به سایت خودتون لینک بدین. نمیگم نمیشه این کارو انجام داد، میشه ولی کم کم گوگل تشخیص میده اون بک لینک هایی که به سایت شما لینک داده شدن الکی هستن و هیچ خاصیتی ندارن.

لینک سازی از طریق خرید دامنه

یکی از راه هایی که در آموزش سئو برای افزایش رتبه سایت هم عنوان شد استفاده از لینک سازی داخلی و خارجی هست که به اعتبار و ارزش سایت اضافه میکنه. لینک سازی داخلی که کاملا مشخصه و از طریق محتوا های به هم مرتبط میشه این لینک سازی رو انجام داد. اما توی لینک سازی خارجی باید از سایت های دیگه به سایت شما لینک داده شه و در واقع بک لینک بگیرین.

یکی از این راه ها لینک سازی از طریق خرید دامنه هست که میتونید دامنه هایی که قیمت های پایینی دارن یا منقضی شدن رو پیدا کنید و از مطالبی که در آن سایت ها وجود داره و میدونید که در راستای ماهیت سایت شما هستن استفاده کنید. دوباره از کلمه کلید هایی که برای سایت شما هستند در آن دامنه ها پیدا کنید و به سایت خودتون لینک بدید. همچنین میتونید در آن دامنه ها مطالب جدیدی هم اضافه کنید. اما از اینکه این مدل دامنه ها قبلا از سمت گوگل جریمه نشدن رو باید قبل از خرید دامنه پیدا کنید.

گذاشتن لینک در کامنت گذاری ها

یکی از روش های سئو کلاه سیاه که در آموزش سئو باید آن را راه رفتن لبه پرتگاه دونست ایجاد کامنت در سایت خودتون و سایت های بقیه هست که با قرار دادن لینک سایتتون توی محتوای کامنت میتونید بک لینک بگیرین یا لینک سازی داخلی توی سایتتون انجام بدین. البته باید بگم اینجور لینک گذاشتن توی کامنت یکم تابلو شده و گوگل خیلی زودتر از اونچه که فکرشو کنین متوجه میشه و شمارو جریمه میکنه.

مهم ترین الگورتم های گوگل کدامند و چه تاثیری در سئو دارند؟

گوگل برای جلوگیری از بی قانونی در فضای اینترنت یکسری قوانین با نام الگوریتم تعیین کرده است که اگر هر سایتی، از قوانین این الگوریتم ها پیروی نکنه جریمه میشه. اگه تعداد جریمه ها هم زیاد باشه گوگل به طور قطع حذفشون میکنه. گوگل میخواد با استفاده از این قوانین بهترین و مرتبط ترین نتایج رو به کاربرا نشون بده چون برای گوگل رفتار کاربر مهمه و از طرفی هم اگر سایت ها تونستن طبق الگوریتم به خوبی پیش برن، گوکل بهشون رتبه های بالاتری توی نتایج میده. اما مهم ترین الگوریتم های گوگل چیا هستن و چه تاثیری در سئو دارن:

الگوریتم پاندا:

الگوریتم پاندا برای جلوگیری از محتواهای بی کیفیت و بی ارزش اومده که نذاره محتوا ها به هر طریقی رتبه بگیرن و بالا بیان. هیچ راه دور زدنی از این نظر برای گوگل وجود نداره چون پاندا جلوشو میگیره. با الگوریتم پاندا قرار شد محتواهای بی کیفیت و تکراری حذف بشن و به محتواهای ارزشمند پاداش و امتیاز داده شه. اینجوری شد که پاندا به کیفیت صفحات امتیاز میده و طبقه بندی میکنه

الگوریتم پنگوئن:

قبلا اینجوری بود که هر صفحه ای کلمات کلیدی زیاد و اسپم داشت زودتر رنک میگرفت و میومد بالا. اما گوگل دید اینجوری داره کاربرهای زیادی رو بخاطر محتوای بی کیفیت و پر از کلمه کلیدی بی معنی از دست میده بخاطر همین از الگوریتم پنگوئن رونمایی کرد که جلوی اینجور سایت هارو بگیره و نذاره بیشتر از حد مجاز از کلمه کلیدی و لینک سازی های اسپم و تکراری استفاده شه.

الگوریتم پنگوئن میتونه سایت هایی که تعداد کلمات کلیدی تکراری و اسپم یا لینک های غیرطبیعی و اسپم دارنو تشخیص بده و نذاره اینجور سایت ها رتبه بگیره و بالا بیاد.

الگوریتم مرغ مگس خوار:

الگوریتم مرغ مگس خوار اینجوریه که با توجه به عبارات جستجو شده کاربر دقیقا محتوای مرتبط با نتایج سرچ شده رو در کسری از ثانیه به کاربر نشون بده و اینجوری سایت های اسپمی که بی دلیل بالا اومده بودن از رده خارج و حذف بشن. الگوریتم مگس خوار اینجوریه که میتونه مفاهیم کلمات و عبارات جستجو شده و حتی مترادف ها رو درک کنه تا با این کار کیفیت نتایج رو بالا ببره و بتونه رضایت صد در صدی کاربر رو جلب کنه.

الگوریتم سند باکس:

گوگل با اضافه کردن الگوریتم سندباکس به سایت های تازه تاسیس نشون داده که اول ماهیت سایتتو، صحیح غلطاتو انجام بده تا بعدش سایتت بتونه ایندکس بشه. چون قبلا تا یه سایتی تازه راه اندازی میشد با یسری ترفندها و دور زدنا بدون اینکه محتوای خاصی داخلشون وجود داشته باشه میومدن بالا که گوگل داره اینجوری جلوی سایت های هرز رو میگیره و نمیذاره سایت های بی کیفیت زود رنک بگیرن و بالا بیان.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × یک =