اهمیت کامنت در اینستاگرام | افزایش کامنت اینستاگرام | کامنت مارکتینگ چیست؟

09 نوامبر 2020 اهمیت کامنت در اینستاگرام | افزایش کامنت اینستاگرام | کامنت مارکتینگ چیست؟

اگر نمیدانید کامنت در اینستا چیست و کامنت گذاشتن در اینستاگرام یعنی چه ؟ بهتره بگم همون پیامهایی که زیر پست های دیگران در اینستاگرام مینویسیم کامنت گذاشتن در اینستاگرام هست. حالا که گفتم کامنت چیست در اینستا بریم سراغ یکسری سوال ها که در مورد کامنت گذاشتن در اینستا و کامنت مارکتینگ یعنی ( بازاریابی با استفاده از کامنت گذازی ) ازم پرسیدید مثلا پرتکرار ترین سوال این بود :

چه کامنتی برای اینستاگرام ارزشمند است ؟

در جواب این سوال که چه کامنتی برای اینستاگرام ارزشمنده باید بگم کامنتی که گویای محتوا باشه و در مورد محتوای شما صحبت شده باشه . میدونید مثلا شما در مورد حقوق برابر زن و مرد در پیجتون پست گذاشتید وقتی کامنتهای زیادی در مورد دقیقا روی کلمه حقوق برابر زن و مرد دریافت کنید که حول و حوش این محور باشه مطمعنا تو اکسپلور مربوطه پیشتر پستتون نمایش داده میشه.

وقتی کامنتی با توجه به محتوای شما قرار دادخ میشه اینستاگرام سیگنالهای مثبت بیشتری دریافت میکنه و مطمعنا پست شما به افراد بیشتری پیشنهاد داده میشه ، امیدوارم به جواب سوال چه کامنتی برای اینستاگرام ارزشمندتر هست رسیده باشید !!!

کامنت زیاد در اینستاگرام خوبه ؟

ببینید یکی از فاکتورهایی که اینستا میفهمه پست شما محبوب هست یا نه ، اینه که پست شما چقدر کامنت خورده ، ببینید گفتم فقط یکی ار عوامل بازدید بیشتر پست ها اینه که کامنت زیاد در اینستاگرام زیر پست هاتون باشه ، اما خوب کلی فاکتور دیگه مثا سیو پست ، شیر پست و … هم هست دیگه

راستی ببینید درسته که گفتم کامنت زیاد در اینستاگرام خوبه اما نه هر کامنتی ، مطمعنا اگر کامنت ها مربوط به پست شما باشه و یکمی هم طولانی باشه خیلی عالی میشه

تاثیر کامنت گذاشتن در اینستاگرام چیست؟

آیا میخواهید تاثیر کامنت دراینستاگرام را بدانید؟
کامنت های تاثیر گذار چه بازخوردی در پی دارد؟
کامنت زیاد در اینستاگرام چه تاثیری دارد؟
کامنت مارکتینگ comment marketing چیست؟
برای افزایش کامنت اینستاگرام چه کار باید کرد؟

 

کامنت گذاشتن و کامنت خواندن نوعی حس خوب دو جانبه ایجاد می‌کند و به شکلی نشان از پویایی و فعال بودن یک مطلب، وبسایت یا پیج اینستا دارد. از دیدگاه مارکتینگ، مسئله‌ی کامنت از یک حس خوب فراتر می‌رود! قرار است شما به گوگل یا هر الگوریتم دیگری بفهمانید که محبوب و مورد توجه هستید و محتوای شما توانسته است نوعی هیاهو و بازخورد در بین کاربران‌تان به راه بیاندازد. بنابراین کامنت‌گذاری در اینستاگرام کاربران یک نیروی محرک در جهت بهبود سئوی سایت یا بیشتر دیده شدن صفحه‌ی اجتماعی اینستاگرام شما است.
با این حال، کاربران در حالت معمول تمایلی به نوشتن کامنت ندارند! زیرا لایک، ابزار ساده‌تری برای ابراز احساس است و احتمالا مخاطب شما بخواهد وقتش را صرف گشت و گذارهای دیگری هم بکند.

اهمیت کامنت در اینستاگرام

در واقع، اینستاگرام پست‌ها را رتبه‌بندی می‌کند و آن‌ها را با توجه به رتبه‌شان اولویت‌بندی می‌کند. تعداد لایک‌ها و کامنت‌ها از جمله مهم‌ترین مواردی هستند که روی رتبه‌بندی یک پست تأثیر می‌گذارند. به‌طور کلی ۳ فاکتور در رتبه‌بندی کردن پست‌ها توسط الگوریتم اینستاگرام در نظر گرفته می‌شود:
۱٫ تعداد لایک‌ها و کامنت‌‌های یک پست اینستاگرام
۲٫ تعاملات کاربر با پست‌های قبلی شما
۳٫ زمان به اشتراک گذاشتن پست
اگر پست‌هایتان معمولاً توسط فالوورها مورد توجه می‌گیرد، مطمئناً نتیجه خوبی از فعالیت در اینستاگرام خواهید گرفت. هر چقدر افراد بیشتری پست‌های شما را لایک کنند یا برای آن‌ها کامنت بگذارند، احتمال نمایش آن‌‌ها در تب Explore نیز بیشتر می‌شود. به این ترتیب، افرادی که صفحه شما را فالو نکرده‌اند نیز می‌توانند عکس‌های پرطرفدار شما را ببینند.
لایک‌ها، کامنت‌ها و تعداد بازدید ویدئوها در اینستاگرام بسیار باارزش هستند زیرا فاکتورهای مهم الگوریتم اینستاگرام بوده و محل قرار گیری پست شما را در فید خبری مشخص می‌کنند. همانطور که در بالا هم گفته شد هر چه تعداد لایک و کامنت اینستاگرام شما بیشتر باشد، احتمال دیده شدن پست‌هایتان در Explore اینستاگرام بیشتر می‌شود.
بنابراین، اگر می‌خواهید برند موفقی در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید، سعی کنید ساعت مناسب به اشتراک گذاشتن پست‌ها را پیدا کنید، از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید و از طریق برگزار کردن مسابقه، تشویق کردن فالوورها به کامنت گذاشتن و دیگر نکته‌هایی که در این مقاله بررسی کردیم، درگیری آن‌ها با پست‌هایتان را افزایش دهید.

کامنت مارکتینگ اینستاگرام چیست؟

یکی از روش هایی که میتواند برند، خدمات و محصولات شما را به مخاطبان هدف برساند و در نهایت افزایش ورودی و فالوور داشته باشد روش کامنت مارکتینگ یا بازاریابی دیدگاه است. با توجه به کسب و کار شما چه در وب سایت و چه در اینستاگرام لازم است برندتان را معرفی و مشتری های واقعی مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کنید. بنابراین نباید از این روش غافل بود. یکی از روش های کامنت گذاشتن و کامنت نوشتن این است که متنی کوتاه، جذاب و گیرا آماده کنید و به پیج های افراد و کسب و کارهای مرتبط با کار خود بروید و علاوه بر لایک کردن پست هایشان، زیر پست های آن ها کامنت و دیدگاه بگذارید و بعد از تعریف و تمجید از کسب و کار و یا پست آن ها معرفی مختصری از خدمات و برند خود داشته باشید و لینک ورود به سایت و پیج خود را در انتهای کامنتتان قرار دهید. این باعث می شود که مخاطبان و فالوورهای پیج های دیگر هم کامنت شما را ببینند و به پیج شما سر بزنند و دیگر این هنر شماست که با تولید محتوایتان آن ها را تبدیل به مشتری کنید.

ابتدا باید هدف شما از کامنت مارکتینگ بطور دقیق مشخص شود تا بتوانید مخاطبان زیادی جذب کنید. توجه کنید که کامنت ها در کامنت مارکتینگ اینستاگرام باید دارای متنی جذاب و مرتبط با موضوع باشد، متن، طولانی و دارای کلمات تکراری و خسته کننده نباشد، در متن کامنت مارکتینگ اینستاگرام استفاده از هشتک مناسب کسب و کار یا برندتان فراموش نشود، همچنین در انتهای متن گذاشتن لینک صفحه اینستاگرام یا سایت ضروری است.

تاثیر کامنت اشتباه در کامنت مارکتینگ اینستاگرام

در کامنت مارکتینگ اینستاگرام متن طولانی با توضیحاتی اضافه نه تنها خواننده را ترغیب به خواندن کامنت شما نمی کند بلکه ممکن است منجر به unfollow پیج شما شود. توجه نکردن به محتوای قرار داده شده و کپشن آن یکی دیگر از اشتباهات رایج در کامنت مارکتینگ اینستاگرام است. همچنین استفاده ی نابجا از هشتک ها و لینک ها، مورد دیگری از اشتباهات است.

نمونه ای از کامنت مارکتینگ اینستاگرام

در این بخش یک نمونه از کامنت مارکتینگ اینستاگرام را مشاهده می کنید:
“سلام، شما که انقدر پست های خوب و کار حرفه ای می کنید، چرا برای ماندگاری و تأثیر بیشتر برند و نام تجاری تون یه لوگوی حرفه ای طراحی نمی کنید؟ به پیج من حتماً سر بزنید.”
آیا شما با خواندن این جمله به این پیج سر میزنید یا نه؟
یکی دیگر از روش های بازاریابی دیدگاه یا کامنت مارکتینگ در اینستاگرام که میتواند پاسخ دادن به پرسش ها و کامنت های کاربرانتان باشد تا تعامل پیج شما حفظ شود و در نتیجه برخورد خوب و علمی شما کاربر را تبدیل به فالور و درنهایت مشتری کند. اینکه فقط با چند جمله تکراری و کلیشه وار با چند تا ایموجی و استیکر جواب کامنت طراف مقابل را بدهید هیچ فایده ای ندارد و امکان دارد آن مخاطب را از پیج شما دور کند. بنابراین میتوانیدبا صدا زدن اسم مخاطب حتی این صمیمیت و تعامل را بیشتر کنید. بنابراین تاثیر کامنت در اینستاگرام را دست کم نگیرید.
همچنین با ایجاد سوال در راستای پاسخ مخاطب آن را درگیر چالش و پاسخ و کامنت بیشتر کنیدتا علاوه بر رضایت کاربر رضایت اینستاگرام را نیز جلب کنید.

الگوریتم‌های جدید گوگل چندان به آپدیت بودن صفحات وبسایت اهمیت نمی‌دهند. در اینجا، کاربران می‌توانند با کامنت‌گذاری محتوای شما را زنده کنند.
در این مرحله فرض کنید، که برگزاری مسابقه یا هر تکنیک دیگری موفق به جذب تعدادی کامنت شده است. نکته‌ی جالب ماجرا اینجاست که کامنت‌گذاران هم در اکثر موارد دوست دارند که به نظر آن‌ها توجه شود.
به عنوان آخرین نکته، پیشنهاد می‌کنیم که کامنت‌های منفی را به هیچ عنوان حذف نکنید. مگر در مواردی که حاوی الفاظ رکیک و نامناسب هستند. نمایش کامنت منفی این برداشت را در مورد شما ایجاد می‌کند که انتقادپذیر هستید و نسبت به برند خود شفافیت عملکرد دارید. بنابراین اگر به تعامل پیج اینستاگرام خود اهمیت می دهید از کامنت تاثیرگذار استفاده کنید تا علاوه بر افزایش کامنت اینستاگرام ، افزایش فالوور هم داشته باشید. درضمن برای راه اندازی کسب و کار خود در اینستاگرام حتما به دوره رایگان کارگاه آموزشی راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام سر بزنید.

5/5 - (1 امتیاز)

2 پاسخ

  1. سلام مرسی از اینکه گفتید چه کامنتی برای اینستاگرام ارزشمندی واقعا برام سوال بود

    یه سوال دارم اینکه آیا لایک کامنت برای اینستاگرام با ارزش هستش ؟

    1. خوب وقتی کانت لایک میشه این سیگنال ارسال میشه که کامنت مفیدی هست مربوط به پست حالا میتونه کامنت معنای منفی یا مثبت داشته باشه فرقی نداره مهم اینه که اون کامنت باعث ری اکشن بیشتر کاربر روی پست شما شده و ویو پست و لایکهاش بالاتر میره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 20 =