پست مهمان |guest post چسیت؟|پست مهمان چیست و چه نکاتی را باید در پست مهمان رعایت کرد؟

پست مهمان یکی از راه های افزایش اعتبار سایت کسب و کار های مختلف به شمار می رود. با توجه میزان اهمیت پست مهمان در بازاریابی آنلاین، در این مقاله فرصت هایی که پست مهمان برای تبلیغ یک برند، افزایش تعداد مخاطب، افزایش نرخ تبدیل و افزایش نرخ فروش، در اختیار شما قرار می دهد را بررسی می کنیم.

پست مهمان چیست؟ چه نکاتی را در نوشتن آن بایست رعایت کرد؟

در این مقاله روش صحیح درج پست مهمان را بررسی خواهیم کرد و پیشنهاداتی در این زمینه ارائه خواهیم داد.سالهاست متخصصان سئو با روش های مختلف اقدام به دریافت بک لینک از سایر وب سایت ها می کنند، در گذر زمان و پیشرفته تر شدن الگوریتم های گوگل، بسیاری از این روش ها منسوخ شده، اما روش های دیگری جایگزین شده اند.پست مهمان «guest posting» یکی از این روش هایی است، که وبمستر ها به کمک آن می توانند، بک لینک رایگان بسازند. این روش نیز مثل تبادل لینک، فروم ها و شبکه های اجتماعی قواعد خاص خود را دارد و همینطور مزایا و معایب مختص به خود را!

در این مقاله روش صحیح درج پست مهمان را بررسی خواهیم کرد و پیشنهاداتی در این زمینه ارائه خواهیم داد.

پست مهمان چیست؟

در این روش شما یک مطلب اختصاصی برای یک سایت پربازدید ایجاد کرده و از طریق ارتباط با آنها، از مدیر سایت درخواست می کنید که آن را در وب سایت خود منتشر کند. در عوض آن وب سایت لینکی از سایت شما را به عنوان منبع در انتهای مطلب معرفی می کند یا انکرتکستی با کلمه کلیدی مورد نظر شما در خلال متن قرار می دهد.

هدف از درج پست مهمان چیست؟
اصولا سه هدف اصلی برای درج پست مهمان وجود دارد:

۱٫ استفاده از پست مهمان برای معرفی خود بعنوان یک متخصص در حوزه فعالیت خود
۲٫ دریافت ترافیک بیشتر برای وب سایت خود
۳٫ ساخت بک لینک برای وب سایت خود
با ایجاد یک محتوای اصولی و درست در بهترین وبلاگ های مرتبط با صنعت خود. می توانید به هر سه این اهداف برسید. اگر بخواهید به اهداف اول و دوم برسید. لازم است که وبلاگی را بیابید که تعداد مخاطب فعال بالایی داشته باشد. برای رسیدن به هدف سوم نیز به وبلاگ هایی نیاز خواهید داشت که اعتبار دامنه Domain Authority-DA بالایی داشته باشند. برای بررسی اعتبار دامنه می توانید از نوار ابزار SEOmoz toolbar به صورت رایگان بهره ببرید. شناخت اهداف وبلاگ نویسی مهمان یا همان پست ها مهمان به شما کمک می کند تا بتوانید نوع وبلاگی که برای رسیدن به این اهداف به شما کمک می کند را بدرستی انتخاب نمایید.

چگونه مکان های مناسب برای درج پست مهمان را پیدا کنیم؟

اولین موضوعی که در هنگام درج پست مهمان باید به آن به پردازیم یافتن مکان های مناسب برای درج پست مهمان است. هدف اصلی شما در این قسمت یافتن سایتی است که ارتباط محتوایی با صنعت شما داشته باشد. برای این منظور باید وبلاگی را بیابید که شاخص های زیر را داشته باشد:
• محتوای وب سایت دریافت کننده پست مهمان با محتوای صنعت شما مرتبط باشد.
• مخاطب های وبلاگ، به فعالیت های صنعت شما علاقه مند باشند.
• وبلاگ باید باید ارتباطات موثر با مخاطبان خود داشته باشد (شما باید مطمئن باشید که مقالات منتشر شده شما توسط وبلاگ دریافت کننده در شبکه های اجتماعی تبلیغ میشوند.)
برای مثال، اگر شما بذر های گیاهان مختلف را در وب سایت خود می فروشید. شما باید وبلاگی در ارتباط با باغبانی و باغداری بیابید که مخاطبان آن با مسائل باغداری در ارتباط باشند. به این ترتیب شما می توانید وبلاگ مناسبی برای درج پست مهمان برای سایت خود بیابید.

پست مهمان چه مزیتی دارد؟

همانطور که اشاره شد با قرار دادن پست مهمان در یک سایت، می توانید بک لینک به دست آورید. از نظر سئو و همینطور موتور های جستجو، تعداد بک لینک ها بسیار مهم اند. این بک لینک ها توسط موتور های جستجو، زمان رتبه بندی سایت ها مورد توجه قرار می گیرند. به طور کلی بک لینک های معتبر و استاندارد می توانند به یک سایت اعتبار بدهند.فرض کنید که مدیر یک سایت توانسته در چندین سایت معتبر به روش پست مهمان برای سایت خود بک لینک بگیرد، وقتی کاربران سایتی که پست مهمان در آن قرار داده شده، به مطالعه محتوای آن بپردازند و با دیدن لینک مهمان کلیک کنند، نه تنها تعداد بازدید کنندگان سایت بالا می رود، بلکه با هر کلیک امتیاز مثبتی برای سایتی که به آن لینک شده لحاظ می شود. گوگل همه این موارد را آنالیز می کند و در نهایت رتبه بهتری برای صفحه فرود در نظر می گیرد.

در گذشته کارشناسان سئو از روش هایی مثل پست مهمان در فروم ها استفاده می کردند، که در حال حاضر کمتر از این روش استفاده می شود.

– محتوای ارزشمند تولید کنید

همیشه متخصصین سئو گفته اند؛ محتوا پادشاه است و هنوز هم این گفته صحت دارد! شما نمی توانید با محتوای بی ارزش بک لینک با ارزش بگیرید. باید محتوایی که به عنوان پست مهمان منتشر می کنید، از نظر گوگل با ارزش باشد که بک لینک موجود در آن نیز ارزشمند محسوب شود. باید دقت داشته باشید که محتوای شما کاملا در راستای فعالیت وب سایتی باشد که در آن پست مهمان منتشر می کنید. همچنین در دسته مناسب قرار گیرد و تگ هایی که برای آن انتخاب می کنید، متناسب باشد.

از طرف دیگر باید محتوا و سایتی که از آن بک لینک گرفته اید، تقریبا با سایت شما در یک راستا فعالیت کند. به نظر شما لینکی که از یک سایت آشپزی به سایت تعمیرات موبایل داده شده چقدر ارزش دارد؟ چند نفر از جویندگان مطالب آشپزی به طور اتفاقی هوس می کنند، لینک سایت فناوری را باز کنند؟

اگر تا کنون یکی از پست های سایت خود را به عنوان پست مهمان منتشر می کردید، بهتر است دیگر چنین کاری نکنید، چون تاثیری ندارد. گوگل خیلی سریع چنین محتوایی را تکراری و کپی تشخیص می دهد و لینک موجود در آن را هم بی ارزش تلقی می کند. سعی کنید همواره محتوای جدید و دست اول را به عنوان پست مهمان منتشر کنید.

– انکر تکست های غیر مشابه استفاده کنید

با اینکه هدف شما این است که با یک کلمه کلیدی زودتر به صدر نتایج برسید، اما همیشه به کار بردن این کلمات به عنوان انکرتکست پیشنهاد نمی شود. بهتر است هر بار از یک انکر تکست متفاوت استفاده کنید. تنوع باعث می شود گوگل کمتر به اینکه شما در حال تقلب هستید، شک کند!

– برای خود اعتبار کسب کنید

احتمالا خوب می دانید که نویسنده های مشهور، اعتبار بیشتری در نزد صاحبان وب سایت ها و کاربران دارند. اگر می خواهید از طریق استراتژی پست مهمان سایت خود را بهینه کنید. می بایست آنقدر محتوای جالب و جدید تولید کنید، که همه شما را بشناسند. وقتی که سرشناس شوید به راحتی در هر سایتی می توانید، پست مهمان قرار دهید و از طرفی کاربران بیشتری شما را دنبال خواهند کرد، خصوصا در شبکه های اجتماعی!

– همیشه پست مهمان کارساز نیست

گوگل بسیار هوشمند تر از من و شماست و حتی ریزترین مسائل را هم زیر نظر دارد و همیشه دنبال الگو در هر رفتاری می گردد. اگر شما به طور غیر عادی اقدام به ساخت بک لینک از طریق پست مهمان کنید، گوگل پس از مدتی متوجه می شود که تنها سایت هایی به سایت شما لینک داده اند، که پذیرای پست مهمان هستند و همینطور انکر تکست هایی که توسط آنها لینک شده نیز مشابه هم هستند. در این صورت شما را با جریمه ای به قعر جدول نتایج می فرستد.داشتن چند بک لینک توسط پست مهمان در لا به لای بک لینک های عادی، می تواند به بهبود سئوی سایت کمک کند. اما زیاده روی در این کار می تواند خطر ساز باشد.

– از یک پست چند بک لینک نگیرید

اگرچه برخی وب سایت ها برای تعداد بک لینک هایی که از یک پست مهمان به سایت شخصی داده می‌شود، محدودیتی تعیین نکرده اند، اما به این معنا نیست که شما می توانید هر چند بک لینک خواستید بگیرید. بهتر است، هر کلمه کلیدی را به یک صفحه از سایت خود لینک کنید و حداکثر از سه بک لینک استفاده کنید.

تفاوت پست مهمان و پست مهمان معکوس

سه عنصر وجود دارند که پست مهمان معکوس را از یک پست مهمان عادی متمایز می کند.

اول؛ محتوا است که باید توسط یک نویسنده رده بالا و سرشناس ایجاد شود.

دوم؛ این شما هستید که باید سراغ نویسنده ها بروید نه آنها!

سوم؛ بازدهی پست مهمان معکوس بسیار بیشتر است.

نکته هایی که باید همین آغاز کار به آنها توجه کنید، از این قرارند؛ از آنجایی که شما از فرد معتبری دعوت می کنید، که برایتان محتوا تولید کند، اگر به هر دلیلی او نتواند یا نخ

واهد محتوای عالی تولید کند، شما بر سر دو راهی گیر می کنید!
انتشار چنین پستی به مراتب مضرتر از نداشتن آن در سایت است. از این رو باید به نویسنده کاملا انگیزه بدهید، تا بهترین نوشته اش را در اختیارتان قرار دهد. مثلا اینکه قرار است نام و نشانش در همان پست درج شود و مواردی از این دست که باعث می شود تا به خاطر آبروی خودش هم شده بهترین محتوا را تولید کند.

محتوا باید به اندازه ای جذاب و تاثیر گذار و بهینه باشد، که بتواند به جذب کاربر کمک کند. فراموش نکنید هر کسی که در کارش حرفه ای بود، لزوما در امر بهینه سازی مطالب حرفه ای نیست. از این رو همان ابتدا موضوع را با وی در میان بگذارید تا مشکلی پیش نیاید.

چالش های نوشتن پست مهمان معکوس

اما یافتن نویسنده پست مهمان معکوس کار چندان ساده ای نیست و فراز و نشیب هایی دارد. در فرایند انتشار پست مهمان معکوس در صورت کلی سه مرحله پیش رو دارید که عبارتند از:

گام نخست یافتن نویسندگان معتبر در حیطه تخصص تان می باشد.

گام دوم مشخص کردن نوع پست مهمان معکوس است. اینکه چه نوع محتوایی مد نظرتان است.

گام سوم مربوط به یافتن اطلاعات تماس نویسنده و متقاعد کردن او برای نوشتن پست مهمان است.

در این نوشته همه مواردی که از آنها یاد شد، را توضیح می دهیم و راهکارهایی را پیشنهاد خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: ریتارگتینگ چیست و چگونه به افزایش فروش شما کمک می‌کند؟

مزایای پست مهمان معکوس

پیشتر جذب ترافیک به عنوان مهمترین مزیت پست مهمان معکوس یاد شد، اما مزایای دیگری وجود دارد که شاید از آنها بی اطلاعید.

یکی از مزایای پست مهمان معکوس این است، که امکان دارد شما مخاطبان بسیاری داشته باشید، اما آنها دوست داشته باشند، تا مقالات یکی دیگر از همکاران تان را هم بخوانند. این موضوع می تواند در کاربران ایجاد اشتیاق کند، که شما با سایر رقبا همکاری نزدیک دارید و مقالات یکدیگر را در سایت هم منتشر می کنید.

شاید مزیت دیگری که برای پست مهمان معکوس می شود برشمرد، احتمال گرفتن بک لینک رایگان باشد. فرض کنید که شما از یک همکار دعوت کردید که برای شما مقاله ای بنویسد. این فرد اگرچه برای خودش بک لینکی در محتوایش می سازد، اما ممکن است در مقاله بعدی اش که در سایت شخصی خود منتشر می کند، به مقاله ای که در سایت شما نوشته اشاره کند و همچنین به آن لینک دهد. اینجاست که شما به موفقیت همه جانبه رسیده اید. هم جذب کاربر کرده اید و هم بک لینک رایگان و با ارزش دارید.

از طرف دیگر امکان دارد که سایت های دیگری که فرد نویسنده پست مهمان شما را دنبال می کنند، به سایت شما لینک دهند.

پست مهمان معکوس چیست؟

چه سایت هایی می توانند تکنیک پست مهمان معکوس را اجرا کنند؟
هر سایتی که قادر به انتشار محتوا باشد، می تواند پذیرای پست مهمان معکوس نیز باشد. مهم نیست محتوای سایت شما چه چیزی است، باید در فرمت معمول سایت خود این محتوا را تهیه کنید. محتوای متنی، ویدئو، صوتی یا اینفوگرافیک هر کدام از این موارد می تواند، موضوع پست مهمان معکوس باشد.

هم اکنون این تکنیک توسط سایت های بسیاری اجرا می شود. زمانی که شما یک مصاحبه در سایتی می بینید، در واقع این کار با هدف جذب ترافیک انجام شده است.

اینکه تا چه اندازه در این کار موفق باشید، به مواردی چون؛ محبوبیت سایت شما، میزان سرشناس بودن فرد نویسنده مهمان، اشتراک گذاری پست مهمان معکوس و مواردی اینچنین بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: بازاریابی محتوا چیست؛ راهنمای کامل استفاده از آن در کسب‌وکارها

چطور تکنیک پست مهمان معکوس را در سایتمان اجرا کنیم؟

قرار نیست سایت شما یک سایت پذیرای پست مهمان عمومی باشد، این کار می تواند زحمات چند ساله شما را بر باد دهد. هر محتوای بی ارزش برابر است با نمره منفی در سابقه سایت! برای انجام این کار شما نیاز به نویسنده ای دارید، که در حوزه فعالیت شما شناخته شده و ماهر باشد. اما چطور باید این افراد را جذب کنید تا به هدفتان برسید؟

هر فرد سرشناس و متخصص، دنبال کننده هایی دارد، که انتشار یک پست خوب در سایت شما می تواند، آنها را به دسته کاربران شما بیفزاید. در واقع شما از اعتبار آن فرد برای جذب کاربر استفاده می کنید، پس بدون دادن مزایایی به وی نمی توانید او را متقاعد کنید، که در سایت شما پست مهمان بنویسد.

اینکه با درج یک آگهی در سایت منتظر باشید، تا افراد سرشناس به سراغ شما بیایند و پست مهمان معکوس برایتان بنویسند، رویایی بیش نیست. شما باید دست به کار شوید و از این افراد دعوت کنید.

– افراد سرشناس را بیابید

یافتن افراد سرشناس و متقاعد کردن آنها مهمترین بخش در فرایند پست مهمان معکوس است. اینکه چه افرادی مناسب این کار هستند، را باید خودتان بررسی کنید. در هر زمینه ای فعالیت می کنید، احتمالا افرادی متخصص را هم می شناسید، که حرفه ای های این عرصه هستند. همین افراد سوژه های خوبی برای دعوت هستند.

مهم نیست که با آنها آشنا هستید یا نه! یا اینکه یکی از رقیبان شماست یا از پیشکسوتان. شما می توانید با یک دعوت نامه از طریق ایمیل یا تماس تلفنی از او درخواست کنید، که به سایت شما سر بزند و محتوایی متناسب با موضوع سایت شما تولید کند. در عوض می توانید یادآور شوید که پست مورد نظر با نام و برند خود نویسنده منتشر می شود و حتی اجازه لینک کردن به سایت خودش را نیز دارد.

این نکته را توجه کنید که در صورتی فرد مورد نظر درخواست شما را می پذیرد که، سایت شما را لایق چنین محتوایی بداند. شاید این جمله کمی سنگین باشد و به برخی بربخورد اما واقعیت این است، که ارزش یک سایت را محتوای آن تعیین می کند. فرض کنید شما خودتان یکی از افراد سرشناس هستید، آیا حاضرید در سایتی که کارش کپی کاری بوده، مقاله ای منتشر کنید؟

– وبلاگ نویس های حرفه ای را از قلم نیندازید
یکی از مزیت هایی که آشنایی با وبلاگ نویس های حرفه ای دارد، این است که این دوستی می تواند طولانی باشد و در آینده تبدیل به همکاری شود. برای یافتن چنین افرادی کافیست برترین مقالات موجود در وب را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که چه کسی آن را نوشته است. البته در بسیاری از اوقات امکان دارد، نام نویسنده ذکر نشود باید آن را از مدیر سایت بپرسید.

دیگر مزیت دعوت از وبلاگ نویس ها، این است که آنها کاملا منعطف و در اختیار شما هستند. شاید به پیشکسوتان نتوانید بگویید، که دقیقا در چه موردی بنویسند. اما نویسنده های حرفه ای خودشان از شما سوال می کنند، که در چه حیطه ای دوست دارید مقاله بنویسم؟ اگر لازم باشد می توانید بخش هایی را ویرایش کنید، اما یک پیشکسوت امکان دارد از چنین کاری ناراحت شود.

– روش های دیگری برای یافتن افراد سرشناس

همه ما روزانه وقت زیادی را در شبکه های اجتماعی می گذرانیم، دقیقا همین افراد سرشناس نیز رفتاری مشابه ما دارند. همه آنها در لینکدین، توییتر، فیسبوک و اینستاگرام مشغول فعالیت هستند. کافیست دنبال محتوای ارزشمند باشید تا به آنها برسید.

هر شبکه اجتماعی امکاناتی برای جستجو دارد. هشتگ ها و دیگر فیلترهایی که می شود به کمک آنها نتایج را دسته بندی و مجزا کرد. پس از یافتن این افراد می توانید دست به کار شوید و ارتباط برقرار کنید. فراموش نکنید ابتدا در مورد کارهایش تحقیق کنید و آگاهانه پیش بروید.

چند ایده برای نوشتن پست مهمان معکوس
تولید محتوا تنها نوشتن یک متن یا مقاله طولانی نیست. انواع روش های مختلف وجود دارند، که شما به کمک آنها می توانید، محتوای مورد نیازتان را تهیه کنید و به عنوان پست مهمان معکوس در سایت قرار دهید. شما باید شکل محتوای مورد نظرتان را مشخص کنید و در نهایت با کمک روش های زیر محتوای مورد نیاز برای پست مهمان معکوس را تهیه کنید.

۱٫ استخدام نویسنده فریلنسر

معمولا همه با این روش (فریلنسرینگ) آشنا هستیم و می دانیم که وبلاگ نویسان حرفه ای بسیاری وجود دارند، که در مقابل دستمزد محتوا تولید می کنند. گاهی استفاده از این افراد برای نوشتن پست مهمان معکوس بد نیست. مخاطبان با خواندن مقالات نویسنده های مختلف در سایت شما احساس می کنند که با یک وب سایت معتبر سروکار دارد.

شاید همین حالا هم نویسنده هایی برای شما فعالیت دارند، اما هر کسی سبکی در نوشتن دارد، که مختص به خودش است. کاربران حرفه ای به خوبی این موضوع را درک می کنند و همواره نام نویسنده مقاله را می خوانند.

۲٫ مصاحبه با افراد سرشناس

افراد معروف از اینکه با آنها مصاحبه شود، هیچ باکی ندارند و در بسیاری مواقع خوشحال می شوند. لازم نیست شما از همان ابتدا اعلام کنید، که هدفتان از مصاحبه تهیه یک پست مهمان معکوس است. کافیست با فرد مورد نظر تماس برقرار کنید و بگویید قصد دارید، مصاحبه ای با او انجام دهید و از دیدگاه ایشان در زمینه تخصص شان استفاده کنید. در نهایت آنرا برای کاربران سایت خود به صورت یک مقاله یا محتوای صوتی و تصویری منتشر کنید.

اینگونه مصاحبه ها را با پول نمی شود خرید و صرفا یک نوع تبادل دانش محسوب می شود. سعی کنید در قبال آن هدایا و خدماتی به شخص مصاحبه کننده بدهید.

بیشتر بدانید: نقشه سفر مشتری، نحوه طراحی و کاربرد آن در کسب‌و‌کارها

۳٫ مصاحبه با چند شخصیت مهم

بر خلاف مورد قبل که شما با یک نفر مصاحبه داشتید، باید این بار چند نفر از افراد سرشناس را در لیست خودتان قرار دهید. لازم نیست همه این افراد را یکجا دعوت کنید، تا به سوالات شما پاسخ دهند. بهتر است سوالات خود را به صورت واضح بنویسید و از هر یک بخواهید تا دیدگاهش را در مورد آنها برایتان ارسال کند. حتی می توانید این پیشنهاد را بدهید، که اگر وقت نوشتن ندارند، به صورت ویس پاسخ ها را برای شما ارسال کنند.

در نهایت شما با تلفیق پاسخ های همه این افراد می توانید، محتوایی جذاب و حرفه ای تولید کنید. چنین محتوایی می تواند، در زمان کوتاهی معروف شود و دست به دست بچرخد و سیل بازدید کنندگان را به سایت شما سرازیر کند.

۴٫ بهره‌مندی از روش تبادل لینک

شاید همکارانی دارید که اتفاقا رقیب شما نیز هستند. از آنجایی که بیم آن دارند تا با نوشتن مقاله برای شما، در عرصه رقابت عقب بمانند. بهتر است پیشنهاد های ویژه ای برایش داشته باشید. مثلا بگویید که ضمن انتشار نام آنها به عنوان نویسنده، می تواند یک بک لینک نیز برای سایت خود داشته باشد. با این روش هر دوی شما می توانید سود کنید.

۵٫ کمک گرفتن از افراد خلاق

بسیاری از افراد هستند که ایده های خوبی دارند، اما کسی آنها را جدی نمی گیرد. می توانید با شناسایی این افراد از آنها دعوت کنید تا ضمن نوشتن محتوای مورد نظر شما، در خلال آن ایده های خود را نیز بیان کنند. بی شک اینگونه افراد مشهور شدن را بیشتر از پول و دوست دارند.

۶٫ استفاده از بخش رویدادهای هفتگی

ایده جالب دیگر این است که بخشی در سایت راه اندازی کنید و از کاربران بخواهید تا هر هفته یا هر ماه، سوالاتشان را از یک فرد سرشناس بپرسند. سپس مهمترین سوالات را طبقه بندی کرده و از فرد سرشناس درخواست کنید، که به سوالات کاربران شما پاسخ دهند. اگرچه این ایده کمی دشوار به نظر می آید، اما اگر مدتی این کار را انجام دهید و معروف شود، هر کسی به درخواست شما پاسخ می دهد. همه دوست دارند مورد توجه قرار گیرند حتی اگر به اندازه کافی مشهور باشند!

چطور افراد سرشناس را متقاعد کنیم؟

پس از یافتن و مشخص کردن افراد سرشناس باید آنها را متقاعد کنید، که با شما همکاری کنند. هر یک روشی دارد و باید آن را کشف کنید!

بیایید با هم روراست باشیم، هیچ کس در این دوره و زمانه رایگان برای کسی کاری انجام نمی دهد، پس هر چیزی قیمتی دارد! در این زمینه باید کمی از علم روانشناسی کمک بگیرید، با مطالعه در مورد رفتار و علایق شخص مورد نظر، دریابید که چه پیشنهادی به وی بدهید تا بپذیرد.

افراد ثروتمند دنبال پول های کوچک نیستند، پس از چنین پیشنهادی خودداری کنید، در عوض اگر خدماتی عرضه می کنید، می توانید پیشنهادتان را روی خدمات رایگان معطوف کنید. یا اینکه اگر شما تخصص دیگری دارید که امکان دارد به کارش بیاید، آن را پیشنهاد دهید.

نگران نباشید همیشه مشهور و حرفه ای بودن دلیل بر ثروتمند بودن نیست. نویسنده های لایق بسیاری وجود دارند، که در حیطه تخصص خود شناخته شده اند. اما چون کارشان این است، در مقابل پول و خدمات رایگان پیشنهاد شما را می پذیرند. وبلاگ نویسان حرفه ای از این افراد هستند.

اشتراک گذاری را فراموش نکنید

پس از انجام کار و تهیه محتوای مورد نظر بهتر است آنرا در سطح کلان نشر دهید. امروزه روش های بسیاری برای اشتراک گذاری محتوا وجود دارند و شبکه های اجتماعی گزینه های خوبی برای دست به دست چرخیدن اطلاعات است.

 

 

1+

در شبکه های اجتماعی
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

شما میتوانید برای وارد کردن لینک و کدهایHTML از تگ های زیر استفاده کنید : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>