سئو کلاه سیاه چیست؟ گنجینه رازهای خطرناک سئو کلاه سیاه

black hat seo

زمانی شما به روش کلاه سیاه سئو کرده اید که تمامی قوانین و مقررات گوگل را نقض کرده اید تا به مهم ترین و تنها هدف خود یعنی رتبه اول در سرچ گوگل بدون توجه به کاربران و مخاطب سایت خود در سریع ترین زمان ممکن برسید.
البته باید توجه داشته باشید که مرز بین سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه بسیار باریک است و هر اقدامی که به شکل افراطی انجام شود می تواند تبدیل به سئو کلاه سیاه شود.
هر سئوکار مبتدی تا حرفه ای لازم است به طور مرتب تغییرات گوگل و تکنیک های جدید سئو را بداند و کاملا به روز باشد تا بتواند با روش سئو کلاه سفید، طوری که پنالتی نشود در صفحه اول گوگل و رتبه اول باشد.

 

جریمه های گوگل برای سئو کلاه سیاه چیست؟

همان طور که گفته شد زمانی که شما قوانین و مقررات گوگل را رعایت نکنید یعنی سئو کلاه سیاه و نتیجه آن چیزی جز پنالتی شدن سایت شما توسط گوگل نیست؛ که اگر گوگل سایت شما را جریمه و مجازات کند، بعد از مدت کوتاهی همه یا تعدادی از صفحات سایت شما در نتایج سرچ گوگل قرار نمی گیرد.

گوگل به دو شکل جریمه می کند :
1 ) جریمه های دستی (Manual penalties or SPAM actions)
معمولا جریمه های گوگل با الگوریتم های آن به صورت خودکار انجام می شوند ولی بعضی از آن ها به صورت دستی و توسط بازبین های گوگل روی سایت قانون شکن اعمال می شوند. در این صورت شما یک هشدار در داشبورد سرچ گوگل سایت خود دریافت خواهید کرد.

2) جریمه های الگوریتمیک یا اتوماتیک (Algorithmic penalties)
معمولا زمانی که گوگل الگوریتم های خود را به روز می کند، سرو کله جریمه ها پیدا خواهد شد؛ جریمه ها در نوع الگوریتمی توسط دو الگوریتم زیر انجام می شوند:
الگوریتم پنگوئن :
این الگوریتم گوگل شباهت زیادی به جریمه های دستی گوگل دارد و بیش ترین توجه آن به بک لینک های شماست. بک لینک هایی که بی ارزش هستند، حتی تبلیغات متنی، گرفتن بک لینک از سایت هایی که دامنه و رنک بالایی دارند ولی در مدت زمان کوتاه و کارهایی از این قبیل. البته جریمه الگوریتم پنگوئن گوگل خیلی بهتر از کارمندان گوگل است در این روش با انجام اقداماتی در جهت جبران اشتباهات و مشکلات گذشته می توانید از شر پنالتی گوگل راحت شوید و دیگر نیاز به نامه نگاری با کارمندان سخت گیر گوگل ندارید.

الگوریتم پاندا :
همیشه سعی کنید محتوای یونیک و منحصر به فرد بنویسید، مدام آن را به روز رسانی کنید تا پاندا به سراغتان نیاید، چرا که سوژه و غذای الگوریتم پاندا محتوای کپی شده،کم ارزش،کوتاه و تکراری است.

 

تکنیک های آموزش جامع سئو کلاه سفید

 محتوای کپی یا بی کیفیت (Poor Quality Content): نوشتن محتوای کپی شده نه تنها برای کاربر مفید و جذاب نخواهد بود بلکه برای گوگل هم ارزشی نخواهد داشت تا جایی که این کار شمارا سئو کلاه سیاه تلقی کرده و به همین علت می تواند به پنالتی شدن شما توسط گوگل ختم شود. همین طور اگر محتوای شما ضعیف و با کلمات کمی نوشته شده باشد.

 زیاد شدن کلمات کلیدی (Keyword Stuffing) : توجه کنید که کلمات کلیدی باید با یک منطق درست در متن قرار بگیرد و بی ربط بودن کلمات کلیدی به متن، استفاده از اسامی شهارها یا شماره تلفن، تکرار بیش از اندازه کلمات کلیدی همگی از تکنیک های کلاه سیاه قلمداد می شوند.

 پنهان کردن محتوا (Cloaking) : خلاصه آن یعنی نوشتن محتوای گوگل پسند ولی نمایش محتوایی دیگر به مخاطب است هدف اصلی این کار بودن در صفحه یک گوگل و هدف دیگر آن برای سایت های اسپم، اسپم شناخته نشدن توسط گوگل است. البته گاهی پنهان کردن بخشی از محتوا مثلا برای کوچک شدن صفحه از نظر گوگل طبیعی است ولی تغییر محتوای نمایش داده شده برای خزنده های آن به هیچ وجه جالب نیست.

 پنهان کردن ریدایرکت (Sneaky Redirects) : این روش مانند پنهان کردن محتوا برای خزنده هاست با این فرق که لینک نمایش داده شده با لینک معرفی شده به خزنده متفاوت است و او سر از جایی دیگر درمی آورد.

 

تفاوت سئو کلاه سیاه با سئو کلاه سفید در چیست؟

سئو کلاه سیاه یعنی قوانین را دور بزن، نادیده بگیر، راه صد ساله را یک شبه برو برای رسیدن به هدف، یعنی رسیدن به جایگاه اول در گوگل به هر قیمتی. سئوکار کلاه سیاه با روش های مختلفی اقدام به این کار می کند مثل نوشتن محتوای بی کیفیت، کپی، زیاد تکرار کردن کلمات کلیدی، کلیک های بدلی و کارهایی از این قبیل که نتیجه این ها اگر چه مثل فواره ای به سرعت سایت شما را در گوگل بالا خواهد برد ولی خیلی سریع هم فرو خواهد ریخت.
درمقابل این سئو کلاه سفید یعنی صبر برای رسیدن به هدف و تلاش برای پایداری ماندن. سئوکار کلاه سفید کاملا حساب شده عمل می کند و برای سئو کردن سایت استراتژی می چیند و طبق برنامه عمل می کند چرا که هدف او علاوه بر اول شدن سایت در گوگل، تولید محتوای ارزشمند برای مخاطب است. استفاده درست و به جا از کلمات کلیدی و متا تگ ها و تمامی اقداماتی که به شکل اصولی و قانونی باعث ماندگاری سایت در جایگاه اول یا صفحه اول گوگل خواهد بود.

 

تکنیک اول سئو کلاه سیاه / Black hat seo لینک سازی غیرطبیعی

لینک سازی یکی از روش های افزایش رتبه سایت در صفحه سرچ گوگل است که اگر به درستی از آن استفاده نشود بسیار مخرب و لینک های آن غیرطبیعی و بد است اینجا شما وارد محدوده الگوریتم پنگوئن شده اید و او شما را جریمه خواهد کرد. در ادامه مطلب به چند نمونه از انواع لینک سازی غیرطبیعی می پردازیم :
1) تبادل کردن لینک : زمانی اتفاق می افتد که دوسایت شروع به تبادل لینک می کنند تا سایت هر دو نفرشان از نظر سئو و بهینه سازی بهبود پیدا کند؛ بهتر است برای این کار گزینه ها را کمتر کنید ولی به شکل محترمانه و منطقی به توضیحی از سایت خود بپردازید و درخواست تبادل لینک کنید.
البته تبادل لینک گاهی محدوده آن به لینک های غیرطبیعی خیلی نزدیک است. معمولا گوگل با تبادل لینک مشکل خاصی ندارد منتها نباید قوانین آن را نقض کرد مثلا اینکه در سایت های غیر مفید یا با تعداد زیاد تبادل لینک کنید.

2)نظرات و دیدگاه های وبلاگ : هرچند که ایجاد بک لینک در قسمت نظرات وبلاگ، یک روش کاربردی محسوب می شود اما این لینک ها به تنهایی برای کاربر ارزش ندارند.

3) لینک های خریدنی : لینک هایی هستند که با پرداخت هزینه به سایت های فروشنده لینک با هدف افزایش رتبه خریداری می شوند تا از طریق محتوا بک لینک هایی دریافت کنند. اما ازآن جایی که محتوا همیشه حرف اول را می زند و حکمرانی می کند؛ شاید خریدن لینک، تبلیغات متنی یا بنری طبیعی باشند ولی در صورتی که محتوایی ضعیف داشته باشند اسپم تلقی می شوند.

4) لینک های تزریقی : لینک های تزریقی یعنی تزریق حجم زیادی از کلمات کلیدی به محتوا درواقع این لینک ها در ابزارهای خودکار یا سیستم های تبلیغات عمومی در محتوای سایت قرار می گیرند که باعث برخورد شدید گوگل خواهد بود. تعداد کلمات کلیدی باید با یک استراتژی مشخص ارائه شود و طوری به نظر بیاید که جزئی لازم از متن است.

 

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 13 =