الگوریتم گوگل چیست ؟ معرفی انواع الگوریتم های گوگل از ابتدا تاکنون

الگوریتم های گوگل باعث می‌شوند که وبسایتی بتواند نسبت به وبسایت دیگر ارجحیت پیدا کند و و به صدر نتایج موتور جستجوی گوگل برسد ، در این مقاله شما با انواع الگوریتم های گوگل آشنا می شوید و خواهید دید تاثیر انواع مختلف الگوریتم های گوگل در نتایج جستجو چیست

هر کدام از الگوریتم های گوگل دارای مقصد مشخص هستند و برای کار خاصی طراحی شده اند ولی در مجموع همگی آنها به صورت کلی باعث می شوند که بهترین وب سایت ها جهت نمایش در صفحه اول گوگل انتخاب شوند و این وبسایت ها به ترتیب رتبه بندی شوند
اصلا الگوریتم های گوگل برای چی به وجود آمدند و هدف از به وجود آمدن هر کدوم از آنها چی بوده ؟ برای پاسخ به این سوال باید بگم وب سایت های زیادی و اشخاص زیادی هستند که همیشه برای دست پیدا کردن به رتبه های برتر در موتور جستجوی گوگل سایت های خودشون رو به روش‌های نادرست و بهتره بگیم با روش های سئو کلاه سیاه ، سئو بهینه سازی می کنند و الگوریتم های گوگل برای مقابله با این سودجویی ها و این کلک هایی که در اصل متخصصان سئو به گوگل می‌زنند طراحی شده تا بتونه جلوی این کلک ها رو بگیرند و از آن طرف هم بتوانند محتوای خوب عالی و کاربرپسند رو به ترتیب و اولویت به کسانی که در گوگل جستجو میکنند نشان بدهند.

حالا بریم سراغ معرفی الگوریتم های گوگل و توضیحات کوتاهی در مورد هر کدوم برای شما بدهیم

الگوریتم پاندا گوگل جلوگیری از محتوای کپی

 

الگوریتم پاندا گوگل جلوگیری از محتوای کپی

الگوریتم پاندا اولین بار در فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی بود که معرفی شد و وظیفه اون جلوگیری از کپی برداری نوشته ها عکس ها و منابع تکراری در سطح وب سایت ها می باشد این الگوریتم تمامی کپی برداری ها روی  هسته اصلی گوگل گزارش میده و باعث میشه تا سایت هایی که مطالب کپی استفاده میکنند نتوانند در لینک‌های اول گوگل جامعه گیرند راستی این مورد یادتون باشه سایتهایی که کپی برداری میکنند حتی توسط این الگوریتم جریمه هم می‌شوند

الگوریتم ونیز گوگل برای رتبه بندی بر اساس موقعیت

الگوریتم ونیز گوگل برای رتبه بندی بر اساس موقعیت

الگوریتم ونیز مربوط به جستجوهای محلی هست توی این الگوریتم که در سال ۲۰۱۲ معرفی شد موقعیت جهانی که برای سایت تعریف شده بود در گوگل ذخیره شده و این موقعیت ها بر اساس نقشه گوگل و همینطور آیپی سایت و زبان سایت کار میکنه

الگوریتم پنگوئن گوگل ، مقابله با لینکسازی اسپم

الگوریتم پنگوئن گوگل ، مقابله با لینکسازی اسپم

الگوریتم پنگوئن گوگل راجع به لینکهای بود که سایت ها از یکدیگر دریافت می کنند در این الگوریتم معاوضه و خرید و فروش بک لینک با جریمه روبرو خواهد بود.

الگوریتم پنگوئن هم مثل الگوریتم پاندا توی سال ۲۰۱۶ جزئی از هسته گوگل شد این به این معنی که جریمه ها را خیلی سریع نشون میده و و خیلی سریع تر عمل میکنه وقتی این الگوریتم معرفی شد که گوگل اعلام کرد بک لینک های یک سایت اثر مثبتی در سئو و بهینه سازی سایت داره اونوقت بود که خیلی از متخصصان سئو شروع کردند به ساخت بک لینک ها در سایت های دیگه و خیلی از صاحبان سایت هم شروع کردند به معاوضه بکنیک و همینطور خرید و فروش بک لینک از سایت های پر ترافیک و رتبه دار و اینطوری بود که گوگل الگوریتم پنگوئن رو برای مقابله با این لینک سازی ها معرفی کرد.

اما برای اینکه شما شامل جریمه الگوریتم پنگوئن گوگل نشوید بهتره که :

  1. از سایتهای بی‌کیفیت و اسپم بک لینک نگیرید
  2. لینکهایی نسازید که بیش از حد انکر تکست های یکی داشته باشند
  3. اگر جایی لینکی دارید که بعد از مدتی اسپم اسکورش بالا رفته یا کیفیت اون لینک پایین اومد حتما از ابزار google disavow استفاده کنید و این لینک رو حذف کنید

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

این الگوریتم گوگل زمانی به وجود آمد که گوگل خواست محتوای سایت ها و محتوای کلمات کلیدی و همینطور محتوای کوئری های جستجو شده توسط کاربر رو بیشتر درک کنه

با به وجود آمدن اگوریتم مرغ مگس خوار بود که کم‌کم جستجوی صوتی گوگل هم خیلی بیشتر جا افتاد و خیلی ها شروع کردن از جستجوی صوتی گوگل استفاده کردند و همینطور هم کلمات هم خانواده هم معنی رو خیلی راحت‌تر گوگل تونست درک کنه ، همچنین روز به روز با توجه به بیشترشدن جستجوی صوتی این الگوریتم هم رشد پیدا میکنه

الگوریتم کبوتر گوگل برای کسب و کارهای محلی

الگوریتم کبوتر گوگل برای کسب و کارهای محلی

در یک تعریف خیلی ساده عبارت جستجو شده توسط کاربر یا همون کویری را بررسی می کند و اگه این عبارت به یک موقعیت مکانی یا کسب و کار محلی اشاره داشته باشه نزدیکترین و بهترین پیشنهادات را در اختیارتون قرار میده و اینطوری باعث میشه که کاربر هدف منطقی توی منطقه خودش هم داشته باشه و همینطور هم میتونه بهترین سایت رو که به محتواش نزدیکتره انتخاب کنم

الگوریتم رنگ برین باهوش ترین الگوریتم گوگل

الگوریتم رنگ برین باهوش ترین الگوریتم گوگل
 

الگوریتم رنگ برین را میشه الگوریتم جدید گوگل بر پایه هوش مصنوعی دو نسبت به این دلیل که الگوریتم رنگ به این وظیفه داره تا بر اساس عبارت جستجو شده توسط کاربر مفهوم مورد نظری که کاربر مدنظرش هستش رو شناسایی کنه و بهترین پاسخ به نشون بده همچنین در ادامه بر اساس رفتار کاربران رتبه بندی نتایج جستجو را هم بهتر میکنه و سایتهایی که نسبت به رفتار به کاربران توی سایتهای مختلف دارند رو میاره و در صدر نتایج نشون میده

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *