روش های سئو سایت-سئو داخلی-سئو خارجی- سئو کلاه سفید-سئو کلاه خاکستری

روش های سئو سایت

یکی از روش های سئو وب سایت سئو داخلی و سئو خارجی است

سئو تکنیکال بخشی مهم از سئو داخلی

سئو تکنیکال (Technical SEO) به تمام عملیات هایی که روی سایت انجام می شود گفته می شود که یکی از مهم ترین روش های سئو سایت می باشد؛ البته این نوع از سئو ارتباطی به محتوای سایت ندارد و همان طوری که از اسمش پیداست به سایت از نظر فنی اهمیت می دهد. توجه داشته باشید که سئو تکنیکال همیشه ابتدای کار انجام می شود؛ برای مواردی مثل بررسی حالات مختلف دامنه روی یک صفحه که ریدایرکت هستند یا نه، تگ H1 و H2 در آن به درستی رعایت شده یا نه ، robot.txt اینکه سایت دارای Https باشد (ssl داشته باشد) ساخت سایت مپ از طریق rank math یا yoast seo در وردپس و مواردی از این قبیل می باشد. انجام سئو تکنیکال منجر به بهینه سازی سایت از نظر فنی خواهد شد و برخلاف سئو داخلی و سئو خارجی بیش ترین تاثیر روی موتور جستجو را داراست این آماده سازی فنی به سایت کمک خواهد کرد تا ربات های موتور جستجوی گوگل که محبوب ترین موتور جستجو بین کاربران است به خوبی محتوای آن را پیمایش کرده و برایشان قابل درک باشد؛ از طرفی دیگر سایتی که از لحاظ فنی به شکلی اصولی پیاده سازی شده باشد برای کاربر نیز جذابیت بالایی خواهد داشت که این جذابیت،منجر به محبوبیت سایت خواهد شد. تمام مطالبی که گفته شد همگی نشان دهنده بالا بودن اهمیت سئو تکنیکال در سئو داخلی می باشند.

سئو داخلی و ابعاد گسترده کار سئو

در اصل کار کردن روی محتوا به عنوان مثال کار کردن روی کلمات کلیدی، لینک سازی داخلی، کار کردن روی عکس های سایت، بررسی رقبا جهت افزایش رتبه کلید واژه های مورد نظر و اقدامات دیگر می باشد. همه ی اهمیت در سئو داخلی مربوط به محتواست، محتوا از اولین قدم ها و مهم ترین آن هاست، محتوایی که می تواند به سایت شما اعتبار داده و علاوه بر ارزش ببخشیدن به سایت می تواند مخاطب را به سایت شما کشانده و همیشگی کند. نوشتن محتوای خوب هر چند کابردهای فراوان داشته و سوددهی بالایی دارد ولی محتوای خوب هم به تنهایی کافی نیست …

سئو خارجی، فراتر از لینک سازی

اهمیت سئو در این بخش خیلی زیاد است. در این مرحله از لینک سازی فراتر از محیط داخلی سایت عمل می کنید. لینک سازی خارجی با فعالیت هایی مثل انجام ریپورتاژ آگهی، خرید بک لینک انجام می شود. بک لینک هایی که به اعتباردهی، دیده شدن سایت شما و بالا آمدن آن در صفحه سرچ گوگل کمک می کنند. توجه داشته باشید که باید برای گرفتن بک لینک ها با یک استراتژی درست و اصولی پیش بروید و اگرنه، نه تنها سایت شما بالا نخواهد آمد بلکه گوگل شمارا جریمه و پنالتی خواهد کرد.
جدای از تمام این ها نکته بسیار مهمی وجود دارد؛ اینکه بعضی افراد این طور تصور می کنند که سئو خارجی صرفا لینک سازی خارجی است درحالی که سئو خارجی صرفا لینک سازی کردن نیست، درواقع مجموعه ای از سیگنال هایی است که به سمت سایت ما هدایت می شوند این شامل هرنوع سیگنالی اعم از صوتی، متنی ، ویدئویی می باشد چه همراه با لینک باشند چه نباشند. اگر بخواهیم به طور واضح تر بگوییم منظور از سیگنال متنی چیست، باید بگوییم فرض کنید سایتی در ارتباط با سایت ما چنین مطلبی را منتشر می کند: “شرکت دیتادیزاین بهترین تیم طراحی سایت در مازندران و در کل ایران است” حال از آن جایی که نام تیم و برند دیتادیزاین منحصر به فرد است، بعد از آوردن برند دیتادیزاین درواقع این سایت، سیگنالی به سمت گوگل ارسال می کند حتی اگر لینکی به کار نبرده باشد؛ چون گوگل معناگراست و این سیگنال را حتی بدون لینک درک می کند. همین که از دیتادیزاین اسم برده می شود منجر به بالا رفتن اهمیت سایت در گوگل خواهد شد. و یا اینکه در شبکه اجتماعی (هر فضایی) شروع به فعالیت می کنیم، همه ی این فعالیت ها به اعتبار سایت ما منتقل می شوند؛ به طور مثال اگر در یوتیوب لینکی می گذاریم تمام بازدیدها و لایک ها می تواند باعث افزایش اعتبار سایت شوند.

نکته: توجه داشته باشید که معمولا در پروژه های سخت تر از سئو خارجی استفاده می شود نه در ابتدای کار چراکه تا بیش از 60 تا 70 درصد پروژه ها به انجام سئو خارجی نیاز ندارند و به صورت طبیعی و ارگانیک در موتور جستجوی گوگل جزء اولین ها خواهند بود.

انواع روش های سئو سایت بر اساس نوع فعالیت سئو

همان طور که گفتیم روش های مختلفی برای سئو و بهینه سازی وجود دارد (اعم از قانونی و غیر قانونی) حالا در ادامه مطلب به رایج ترین روش های سئو در سایت خواهیم پرداخت :

کلاه سفید

مجموعه عملیاتی است که برای سئو و بهینه سازی سایت انجام می شود. در این روش کاملا طبق قوانین و دستورالعمل های گوگل عمل کرده وبه هیچ عنوان از این قوانین تخطی نمی کنیم. این نوع از سئو نسبت به انواع دیگر آن، زمان برتر است و بیشتر طول می کشد که به نتیجه دلخواه برسیم ولی اگر ما را به نتیجه دلخواه برساند بسیار قوی تر و درواقع سبز کارده ایم در نتیجه نتایج به دست آمده پایدارتر و استیبل تر خواهد بود.

کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه برعکس سئو کلاه سفید است. زمانی سئو از این نوع است که ما تمامی قوانین گوگل را نقض می کنیم مثلا قانون گوگل می گوید لینک سازی اسپم ممنوع ولی ما انجام می دهیم،می گوید لینک سازی خارجی اسپم ممنوع،انجام می دهیم؛ میگوید خریدن بک لینک ممنوع، ما می خریم؛ می گوید استفاده زیاد از کلمات کلیدی ممنوع، استفاده می کنیم و کارهایی از این قبیل. درواقع ما هر کاری که بخواهیم انجام می دهیم تا سایت مان در حداقل زمان ممکن به نتیجه دلخواه برسد و می رسد؛ منتها این اول شدن پایدار نیست چراکه این فعالیت ها تماما خلاف قوانین گوگل هستند و باعث می شود سایت بعد از مدت کوتاهی مثلا یک، دو یا چند ماه موقعیت خودش را از دست بدهد یا حتی ممکن است برای بعضی کلمات کلیدی آن سایت هرگز بالا نیاید و یا به اصطلاح پنالتی شود

کلاه خاکستری

به مخلوطی از سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه گفته می شود. در این نوع از سئو بعضی موارد قوانین گوگل را رعایت می کنیم و در موارد زیادی هم رعایت نمی کنیم. البته رعایت نکردن ما براساس شرایط خاصی اتفاق می افتد. ما در این روش در سایت هایی لینک سازی خارجی می کنیم که بر خلاف قانون است به طور مثال به نحوی در سایت های دیگه لینک سازی می کنیم که گوگل متوجه فعالیت خلاف قانون ما نشود و گمان کند این کار به صورت طبیعی انجام می شود. یا اینکه از کلمات کلیدی به نحوی در متن استفاده می کنیم که طبیعی جلوه کند درواقع متن ما به قدری کامل و جامع باشد که گویی نیازمند استفاده از آن کلمات کلیدی است. مثل ریپورتاژ آگهی که در اصل همان خرید بک لینک است ولی به صورت دائمی که به رسیدن رتبه بهتر سایت ما کمک خواهد کرد

نکته : 90-95 درصد سئو کارها از سئو کلاه خاکستری استفاده می کنند.

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *