سئو کلاه سفید چیست؟ 10تکنیک سئو کلاه سفید (White hat seo)

white hat seo

پنج مرحله مهم برای روش سئو کلاه سفید

مرحله یک : White hat seo استراتژی کلمات کلیدی و نتایج جستجو

استراتژی جستجو با کلمات کلیدی درموتورهای جستجو باید از قبل کلمات کلیدی رو مشخص کنیم که روی چه کلماتی می خواهیم کار کنیم ما کلمات کلید مختلف رو تحت نظر می گیریم سایت هایی که به ما پیشنهاد داده می شود را بررسی می کنیم، از پیشنهادهای گوگل برای حوزه کسب و کارمان استفاده می کنیم و کلماتی که به نظر ما و یا کارفرما شاخص و مهم هستند را یادداشت می کنیم، بعد از آن تحقیق می کنیم و با استفاده از ابزارها می بینیم که کدام سرچ بیشتری دارند و یا کدام پر سودتر هستند و برای به کار بردن در سایت مناسب هستند این ها را با استفاده از موتورهای جستجو و با ابزارهایی مثل سایت ماز ، ahref و خیلی از سایت های دیگر می توانیم به دست آوریم. استراتژی خودمان را طراحی می کنیم تا به ترتیب برای کلمات کلیدی مهم، صفحات سایت را بسازیم و از آن ها برای رتبه گرفتن و وارد کردن ترافیک به سایت استفاده کنیم.

مرحله دو : White hat seo استراتژی تولید محتوا اثربخش برای کاربران

اگر محتوای کاربرپسند بنویسید شانس بالا آمدن سایت شما در صفحه سرچ گوگل افزایش پیدا می کند. اما محتوای کاربرپسند چیست؟ باید بگوییم که حتی سئوکارها هستند که اقرار دارند عملا برای موتورهای جستجو محتوا می نویسند اما باید چند نکته رو باید در نوشتن محتوا رعایت کرد :

1) عنوان جذاب داشته باشید و از کلماتی استفاده کنید که کاربر را جذب می کند؛ چراکه نوشتن عنوان خوب در بالا آمدن رتبه سایت در موتورهای جستجو اهمیت بالایی دارد.

2) نیاز کاربر رو رفع کنید؛ چرا که کاربر بر اساس نیاز خودش جستجو می کند پس باید در مقاله به نیاز او پاسخ داده شود. اکثرا در نوشتن مقاله زیاده گویی می کنند و کاربر نمی تواند به جواب خودش برسد. پس شما به هیچ وجه این کار را انجام ندهید، زیاده گویی نکنید و به سراغ کار بعدی بروید.درواقع برای استفاده از کلمات کلیدی، آن را در حالات مختلف به کار ببرید، یعنی ویژگی های دیگر را بگویید تا کاربر را مشتاق کنید و بعد مطالب هدف و در ابتدای کار از زیاده گویی پرهیز کنید.

3) مقالات را حتما محاوره ای و یا ساده بنویسید و نه ربات گونه؛ اپ های مختلفی هستند که نرم افزار آن ها می تواند صحبت های ما را برای مان تایپ کنند. که به این شکل می توان محاوره ای نوشت ویا می توان از نرم افزارهای تبدیل گفتار به نوشتار برای این کار استفاده کرد. انجام این کار هم سرعت نوشتن را بالا می برد و هم باعث می شود که متن شما دم دست تر باشد.

4) حتما باید از عکس در متن استفاده کنید، عکس هایی که حتما خودتان تهیه کرده اید نه اینکه از گوگل سرچ کرده باشید، عکس باید بتواند به طور کامل منظور شما را برساند به متن شما مرتبط باشد و منظور شما را بهتر منتقل کند
برای عکس باید از اشیای موجود در متن و هرچه در متن وجود دارد و به مرتبط است، استفاده کرد.عکس ها باید دارای تگ alt باشند.

5) حتما از فیلم استفاده کنید؛ قبلا بیشتر استفاده از عکس مهم بود، درحالی حاضر استفاده از فیلم اهمیت بالایی دارد و قطعا در بالا آمدن سایت به شما کمک خواهد کرد.

6) نکته آخر اینکه حتما متن شما چکیده داشته باشد، خیلی از سایت ها چکیده را بالا یا پایین می گذارند که فرقی بین این دو نیست مهم این است که این کار را حتما رعایت کنید.

مرحله سه : White hat seo سئو تکنیکال

سئو تکنیکال یکی از مهم ترین کارهایی است که برای سئو انجام میشود. در این نوع از سئو ما سایت را از لحاظ فنی بررسی می کنیم و هرچیزی که می تواند در کار سئو خلل و مشکلی ایجاد کند را شناسایی و رفع می کنیم. مثل سرعت سایت، نقشه سایت، ssl که مربوط به امنیت سایت شماست، فایل robot.txt که با آن مشخص می کنید گوگل کدام صفحات شما را بخواند و کدام را نه ، لینک‌های بردکرامب (Breadcrumbs)برای مشخص بودن آدرس دقیق صفحات و فهم بهتر کاربر که بداند دقیقا کجای سایت قرار دارد، استراکچر دیتاها برای فهم بهتر مطالب شما توسط گوگل، ساختارمند کردن آدرس‌ صفحات با کوتاه و معنادار نوشتن اون ها، قالب ریسپانسیو و متناسب با موبایل، پاک کردن لینک های شکسته یا همان 404 (محتوایی که پاک شده ولی صفحه نه) با ریدایرکت 301 ، ساختار بهینه سازی شده صفحات برای معرفی اون ها به ربات‌ها و خزنده های گوگل از طریق لینک دادن صفحات به هم.

 

مرحله چهار : White hat seo سئو داخلی

سئو داخلی نوع دیگری از روش های سئو و بهینه سازی سایت است که با پیاده سازی تکنیک هایی می توان به رتبه اول سایت در لیست جستجوی گوگل رسید. مثلا استفاده از لینک های داخلی، بالا بردن سرعت سایت، استفاده از کلمات کلیدی مناسب، به روز کردن محتوای سایت و حذف محتوای قدیمی که جذابیت ندارد، استفاده کردن از آدرس URL بامفهوم و خوانا، بهینه کردن تصاویر، رعایت اصول و تکنیک های سئو از نظر فنی یا همان سئو تکنیکال، بررسی و تحلیل سایت و موقعیت آن با استفاده از ابزارهای سئو ((Web master tools، عناوین و تیترها، تگ های H1 و H2، توضیحات متا (Meta Description)

مرحله پنج : White hat seo سئو خارجی

سئو خارجی روشی دیگر از سئو کلاه سفید، برای سئو سایت منتها فراتر از فعالیت در سایت می باشد. گرفتن بک لینک از سایت هایی که دامنه هایی قدرتمند دارند، نوشتن مطالب یا پست در سایت های دیگر یا نوشتن بلاگ، رپورتاژ آگهی، فعالیت های در شبکه های اجتماعی
نکته 1 : توجه داشته باشید که صرفا لینک سازی داخلی نمی تواند باعث افزایش رتبه سایت شما شود بلکه هر نوع سینگالی که برند سایت شما انجام شود می تواند موجب افزایش محبوبیت شما برای خزنده ها و ربات های گوگل شود؛ حتی بدون لینک سازی ، چراکه گوگل کاملا معناگراست و تمامی این پالس ها را می تواند درک و تحلیل کند.
نکته 2 : اگر شما برای سئو خارجی استراتژی و هدف مشخصی نداشته باشید فعالیت شما به جای کلاه سفید از نوع کلاه سیاه تشخیص داده می شود که نتیجه آن پنالتی شدن سایت یا حتی بالا نیامدن آن تا مدت زیادی برای بعضی کلمات کلیدی می باشد.

10 تکنیک سئو کلاه سفید برای بهبود رتبه سایت

اگر بخواهیم تکنیک های سئو کردن سایت به روش کلاه سفید را به شکل تیتروار بگوییم مهم ترین و پرکاربردترین آن ها شامل موارد زیر است :

1) لینک سازی ( Link building ): داخلی و خارجی
2) کلمات کلیدی : تحقیق، آنالیز و انتخاب کلمات کلیدی هدف/ کمک گرفتن از گوگل برای ساخت عناوین و تگ‌های جذاب /
3) عنوان : عنوان نویسی خوب/ استفاده از کلمات کلیدی طولانی در تگ عنوان
4) محتوا : تولید محتوای یونیک و ارزشمند/ منتشر کردن مطالب از حداقل 900 تا بیشتر از 1،800 کلمه / بهینه سازی محتوا/ به روز رسانی محتوا/ استفاده از محتواهایی که تمرکز آن ها روی سود است/ تولید محتوای چند رسانه ای

5) ثبت در نقشه گوگل : ثبت کسب و کار در نقشه گوگل یک تکنیک موثر در سئو کلاه سفید/ استفاده از سرویس کسب و کار من در گوگل Google My Business به دلیل تاثیرگذاری بالا روی سئو کلاه سفید سایت
6)آدرس سایت : بهینه‌سازی آدرس (url) صفحات سایت/ آدرس‌ها کوتاه‌تر، خواناتر و البته مرتبط‌ با کلیدواژه یا کلمه کلیدی در مطلب
7) cmsها : استفاده از سیستم های مدیریت محتوای معتبر/ مثل استفاده از وردپرس که از مزیت های مهم استفاده از آن رعایت شدن بسیاری از تکنیک های سئو کلاه سفید به طور پیش فرض برای آن می باشد

8) نرخ پرش : نرخ پرش و کلیک را بهینه کنید/ پیدا کردن صفحات با نرخ کلیک و مطالعه پایین توسط کاربران

9) بهینه‌تر کردن تجربه کاربری ( user experience ): ایجاد ناوبری خوب برای خزش بهتر ربات های موتور جستجو و افزایش بازدیدکنندگان سایت/ سازگاری با موبایل با استفاده از ابزاری مانند ” Mobile-Friendly Test ” برای همخوانی با همه دستگاه‌ها از قبیل موبایل، تبلت، لپ تاپ و …
درنتیجه اگر وب سایت شما با تلفن همراه سازگار نیست ،احتمال تبدیل آن بسیار پایین و در white hat seo کم تاثیر است.

 

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − سه =