طراحی پورتال سازمانی | پرتال سازمانی حرفه ای و امن

پورتال سازمانی

پورتال سازمانی چیست؟

شاید واژه پورتال سازمانی را شنیده باشید اما دقیقا ندانید پورتال سازمانی چیست؟ در این نوشته مفهوم و هدف از پورتال سازمانی را میگوییم.

منظور از پورتال یا همان درگاه (درگاه ترجمه واژه پورتال به فارسی است که به نظرم ترجمه خوبی هم هست)، دریچه واسطی است که در خود مجموعه وسیعی از خدمات و سیستم ها را جمع کرده و امکان استفاده کاربران از سیستم های مختلف را در یک فضا فراهم می آورد.

به طور طبیعی پورتال سازمانی باید قابلیت های بیشتری از یک وبسایت ساده داشته و امکان هماهنگی با سایر سیستم های یک سازمان را دارا باشد. به عبارت دیگر پورتال سایتی است که با ورود به آن می توانید به سیستم های مختلف سازمانی دسترسی داشته باشید. در شرکت های پیشرفته، پورتال ها درب هایی هستند برای ورود و دستیابی به اطلاعات، مکانی که کارکنان با وارد شدن در آن، روز کاری خود را در شرکت، سازمان یا حتی دورکاری از منزل خود آغاز می نمایند.
پورتال سازمانی این امکان را فراهم می آورد تا کارکنان و همچنین مشتریان شما منسجم شده و سازمان یابند.
به منظور استفاده و کارایی بیشتر می توان صفحات آن و سطح کاربری و سطح دسترسی آن را برای گروه های کاربری و افراد مختلف تغییر داد. این پورتال حاوی یک موتور جستجو برای دسترسی کارکنان به اطلاعات داخلی شرکت یا سازمان می باشد. پورتال سازمانی هم یک وب سایت داخلی(اینترانت) است و هم یک وب سایت خارجی(اینترنت). به این معنا که این پورتال تنها شامل محتوای داخلی برای کارکنان شرکت جهت سهولت و تسریع در کار، طبقه بندی اطلاعات و … نمی گردد بلکه مضامین و محتوای خارجی از جمله اخبار مربوط به سازمان، فرم استخدام، جستجو و غیره را نیز برای کاربران عادی وب سایت سازمان شامل می شود.

مهم

برای مثال یک شرکت بزرگ اقدام به راه اندازی یک پورتال سازمانی می کند تا کارکنان، مدیران، مشتریان، تامین کنندگان، واسطه ها، سهامداران و … وارد پورتال شده و به تناسب نقش خود از امکانات آن بهره ببرند. کارکنان از طریق این پورتال به سیستم مکاتبات، حقوق و دستمزد و … دسترسی دارند. مدیران به گزارشات مدیریتی، وضعیت فروش، موجودی انبار و … مشتریان هم به بخش فروش محصولات دسترسی خواهند داشت.
در حقیقت پورتال یک سایت جامع است که دسترسی به طیف وسیعی از خدمات را در خود جای داده. دقت داشته باشید بسیاری از ابزارهایی که از طریق پورتال به آن ها دسترسی پیدا می کنیم الزاما در درون خود پورتال تعریف نشده اند. بلکه پورتال صرفا یک واسطه است تا کاربران را به سیستم های مربوطه وصل کند.
این پورتال ها به یک رسانه ارتباطی بسیار سودمند جهت تبادل اطلاعات و نیز انجام معاملات و تراکنش های تجاری تبدیل شده اند. چنانچه قصد دارید یک تجارت جهانی و گسترده داشته باشید حضور شرکت یا سازمان شما در فضای اینترنت و همچنین داشتن یک وب سایت حرفه ای بسیار حائز اهمیت است.
برای سازمان هایی که پورتال راه اندازی می نمایند این یک مجموعه است که به وسیله آن امکان فهرست نمودن یا سر و سامان دادن به توده منابع متعدد اطلاعات، سوابق، خدمات و غیره را خواهند یافت . این محتویات و اطلاعات می توانند برای کارمندان و همچنین کاربران متعدد آن ها طبق سطح دسترسی که برای هر یک ایجاد می شود قابل رویت باشند.

پورتال سازمانی امکان ارائه و مشاهده اطلاعات، همچنین انجام و دریافت سرویس های متنوع، مربوط به منابع جداگانه، که به نوعی در ارتباط با یکدیگر هستند را از طریق کانالی واحد فراهم می آورد. به صورت کلی پورتال وب‌ سایتی است که اطلاعات، سیستم‌ها و خدمات سیستمهای نرم افزاری مختلف و مرتبط را یکپارچه می‌کند. پورتال پیچیدگی خدمات و اطلاعات را با ارایه یک رابط واحد برای کاربر تسهیل می‌کند. پورتال مرتبط ترین اطلاعات مربوط به هر کاربر و مورد نیاز آن کاربر را در اختیار وی قرار می‌دهد.

هدف از ساخت پورتال سازمانی چیست؟ 

اطلاع رسانی صحیح به لایه های مختلف سازمان و افزایش کیفیت اطلاعات عواملی است که در دنیای امروز به عنوان نگرانی های سازمان های پیشرو مطرح می باشد. اما اگر بخواهیم بگوییم چرا باید از پورتال سازمانی استفاده کنید موارد زیر را حتما مطالعه بفرمایید.

پورتال سازمانی به شرکت ها و کسب و کارها در موارد زیر کمک می‌کند:

۱- یهبود عملیات دسترسی و پردازشی همچنین اشتراک اطلاعات، گردش کار و یکپارچگی در مجموعه سازمان
۲- برقراری ارتباط مشتریان با سازمان و یا حتی مابین چند سازمان
۳- گسترش فعالیت های داخل سازمان به بیرون از آن جهت بالا بردن میزان کارآمدی سیستم و جلب رضایت مخاطبین
۴- انجام برخی امور مشتریان توسط خودشان از طریق فرم های الکترونیکی و اعلام اخبار و بیانیه های سازمانی
۵- دسترسی یکپارچه به خدمات سازمان از هر نقطه تنها از طریق مرورگر
۶- قابلیت دسترسی از طریق دستگاه هایی مانند تلفن همراه و تبلت
۷- جستجو بر اساس فیلدهای اطلاعاتی و کلیه محتوای دانش های بارگذاری شده با اعمال سطح دسترسی
۸- قابلیت شخصی سازی خدمات و سرویسهای پورتال بر اساس نیاز بازدید کننده

با استفاده از پورتال سازمانی قادر خواهید بود تمامی سرویسها، اطلاعات، هشدارها، و… را در ساختاری واحد و زیرساختی یکسان برای بسترهای اینترانت، اکسترانت و اینترنت در اختیار مصرف کنندگان قرار دهید.

بنابراین طراحی صحیح یک پورتال سازمانی که به عنوان نقطه شروع همه فعالیتهای سازمان باشد و به منابع مختلف اطلاعات در نرم افزارهای دیگر سازمان دسترسی داشته باشد مزایای زیر را برای سازمان به همراه دارد:

۱- خلاصه ای از تمام اطلاعات سازمان را که به گونه ای به شما مرتبط می شود. صرف نظر از نوع سیستم نرم افزاری که آن را مدیریت می‌کند. در اختیار شما قرار می گیرد.
۲- کنترل صحت اطلاعات از حالت متمرکز خارج شده و هر فرد خود مسئولیت بررسی اطلاعاتش را عهده دار می گردد.(تمرکززدایی)
۳- مراجعات حضوری/تلفنی/کاغذی و… به واحدهای خدمات دهنده مانند اداری، مالی در سازمان شما به شکل قابل توجهی کاهش می یابد
۴- باعث صرفه جویی در وقت و ‌کاغذ شده و افزایش رضایت پرسنل را به همراه خواهد داشت.
رانت های اطلاعاتی کاهش یافته و احتکار دانش به حداقل می رسد و مدیریت سازمان سهل تر خواهد شد.

بنابراین هر سازمانی بدون در نظر گرفتن ابعاد و مسئولیت های آن، در دنیای امروزی به پورتال سازمانی مخصوص خود نیاز دارد. بسیاری از سازمان ها در سال های اخیر این مهم را دریافته و به طراحی پرتال سازمانی خود اقدام ورزیده اند. اما بسیاری دیگر نیز شاید در شرف این کار باشند. برخی دیگر نیز هنوز اهمیت طراحی سایت سازمانی را درنیافته اند.

هدف از طراحی پرتال سازمانی، تعامل بهتر با مخاطبان و هماهنگی بین بنگاه های زیر مجموعه، پاسخگویی سریع تر و ایجاد زیرساخت اطلاعاتی مناسب و جلوگیری از بی نظم در برنامه ریزی است. در حقیقت به طور ساده می توان گفت تعامل بین سازمان، مدیران و کاربران سایت، مقصود اصلی سایت سازمانی است. همچنین امروزه سرعت بخشیدن ارائه خدمات به ارباب رجوع، در دستور کار اکثر سازمان های بزرگ خصوصی و دولتی قرار گرفته است و از اولویت های کاری آن ها می باشد؛ بنابراین داشتن یک پورتال سازمانی مسئله ای مهم است. یک سایت سازمانی به غیر از ارائه اطلاعیه ها و اخبار مختلف، می بایست توانایی انجام بسیاری از خدمات آن سازمان که چندی پیش به صورت حضوری انجام می شد را به صورت اینترنتی و مجازی داشته باشد.

هدف از طراحی پورتال سازمانی را می توان کم کردن بروکراسی اداری و کاغذ بازی برای ارائه خدمات بهتر به افراد دانست. طراحان وب با بررسی مویرگی قسمت های مختلف سازمان ها و نهاد های مختلف، به طراحی پرتال سازمانی می پردازند.

پورتال سازمانی می تواند در دو قسمت کاربران عمومی و کاربران سازمان طراحی و پیاده سازی شود، به طوری که اکثر فعالیت های کارمندان آن سازمان به صورت آنلاین و با سرعت بیشتری اتفاق بیفتد. با داشتن یک سایت سازمانی خوب، می توان به روند رشد و بهبود فعالیت های یک مجموعه کمک بسزایی کرد.

پورتال سازمانی

ویژگی های طراحی پورتال سازمانی

سازمان ها برای معرفی خدمات خود اقدام به طراحی سایت می کنند. هر چه پورتال سازمانی مخاطب محور تر باشد موفق تر است. منوهای صفحه اصلی، درباره ما، تماس با ما، معرفی سازمان و اهداف و تاریخچه آن، محصولات، خدمات، پرسش های متداول، گالری عکس ها و … را باید شامل شوند.

برای ساخت و طراحی پورتال سازمانی باید موضوع فعالیت سازمان حتما در نظر گرفته شود. زیرا با این کار می توان افرادی که جامعه هدف مخاطبان سایت هستند را شناخت و طراحی را بر اساس نیازها و سلایق این افراد انجام داد. امکاناتی چون جستجو در سایت، پشتیبانی، اخبار سازمان، رویدادها، تالار گفتگو و محل درج پیام نیز در سایت های سازمانی می توانند قرار داده شوند.

سفارش طراحی سایت

سرعت بخشیدن به انجام کارها

طراحی یک پورتال سازمانی می تواند موجب صرفه جویی در زمان انجام امور سازمانی شود و حتی افراد می توانند در بیست و چهار ساعت شبانه روز به سایت مراجعه کنند.

کاهش مراجعه حضوری

با مراجعه افراد به پرتال سازمانی، بسیاری از نیاز ها و سوال های آن ها حل خواهد شد و بسیاری از امور را می توان به صورت غیرحضوری انجام داد و مراجعه حضوری افراد به سازمان را کاهش داد.

رضایت بیشتر ارباب رجوع

جلب رضایت ارباب رجوع یکی از اهداف سازمان هاست و همواره سازمان ها تلاش می کنند تا خدمات شان به ارباب رجوع را به بهترین شکل ممکن ارائه دهند. طراحی یک پرتال سازمانی می تواند به تحقق این هدف کمک زیادی بکند.

برای داشتن یک سایت سازمانی موفق، آن شرکت یا سازمان باید دائما محتوای سایت خود را بروزرسانی کند. برای به همین منظور باید بتواند به سیستم مدیریت محتوای حرفه ای دسترسی داشته باشند. اگر سیستم مدیریت محتوای سایت سازمانی پیچیده باشد کار برای سازمان سخت می شود. داشتن یک پنل مدیریتی ساده که امکان بروزرسانی مطلب در سایت را ساده کند، یک مزیت محسوب می شود.

قابلیت ها و امکانات طراحی پرتال سازمانی دیتا دیزاین

• امکان ارتباط کاربر با متصدیان سازمانی و ارسال مطلب برای آن ها
• دارای ادیتور پیشرفته آنلاین
• جستجوی تخصصی در اطلاعات، آرشیو مطالب، عناوین، خلاصه و شرح مطالب
• امکان تغییر تمپلت پیش فرض نرم افزار و ویرایش تم گرافیکی
• امکان تنظیم استایل ها و فرمت های نمایش عنوان، خلاصه و متن مطلب
• امکان گزارش گیری و یا نمایش آمار میزان بازدید هر مطلب
• امکان معرفی خدمات سازمان و قیمت های هر خدمت
• امکان معرفی پروژه ها، مشتریان و قراردادهای سازمان
• امکان پوشش اخبار داخلی سازمان
• امان پخش فیلم ها یا تیزرهای مرتبط با شرکت یا سازمان
• امکان توزیع مدیریت سایت و سطوح مدیریتی بین پرسنل
• امکان مشاهده فیش حقوقی پرسنل توسط ایشان روی سایت
• امکان معرفی سطوح مدیریتی و مدیران سازمان یا شرکت
• امکان نمایش نمودار نوسانات قیمت ، نرخ ، ارز و … بصورت دینامیک
• امکان نمایش سخن روز ، پیام مناسبتی ، جملات حکمت آمیز بصورت متحرک و قابل تنظیم
• امکان نمایش راهنمای طبقات، دفاتر و اتاق ها و تلفن های داخلی در قالب کیوسک اینترنتی
• امکان ارتباط پرسنل با یکدیگر و چت آنلاین از طریق سایت و تبادل فایل
• امکان معرفی پرسنل سازمان روی سایت
• امکان بهینه سازی صفحه هر مطلب و دسته های مطالب برای موتورهای جستجو
• امکان مشخص نمودن دستی ارتباط مطالب با یکدیگر
• امکان نمایش چارت سازمانی و هیات مدیره و معرفی آن ها
• امکان تبدیل URL های سایت به فرمت مورد پسند موتورهای جستجو
• امکان تعریف meta tag ها
• امکان ساخت محتوا بصورت Tab در یک صفحه با Ajax

امنیت پورتال سازمانی چگونه است؟

امنیت یکی از چالش‌های اصلی پورتال سازمانی است، زیرا رخنه به اطلاعات رو به افزایش است. بنابراین در انتخاب طراح پورتال سازمانی خود دقت داشته باشید . امنیت پورتال سازمانی می تواند شامل موارد زیر باشد:

قابلیت نفوذپذیری و هک در سایت وجود نداشته باشد

سطح دسترسی چندگانه باشد به طوریکه سطح دسترسی های یک مدیر سایت با سطح دسترسی یک کارمند متفاوت و جدا باشد

همچنین کد های استفاده شده در طراحی ساید کوتاه و بدون باگ باشد و خیلی از موارد دیگر که رعایت کردن تمامی موارد میتواند میزان امنیت پورتال سازمانی را افزایش دهد.

هفت عنصر کلیدی در طراحی سایت سازمانی موفق

اگر چه عوامل بسیاری بر کارایی یک وب سایت تأثیر می گذارند، اما هفت عنصر زیر تاثیر معنی دار بیشتری را برای طراحی پرتال سازمانی موفق نشان داده اند:

طراحی بصری خوب

طراحی سایت سازمانی، قدرت کسب و کار آنلاین را نشان می دهد. طراحی بصری خوب یک سایت، از جمله موضوع، لوگو، فونت ها، رنگ ها، تم ها و… حرفه ای بودن یک سازمان یا شرکت را نشان می دهد.

کیفیت محتوا

ارائه مطالب مرتبط که خوانندگان سایت به خواندن آن تمایل دارند، جنبه بعدی یک وب سایت خوب است. ایجاد استراتژی محتوای خوب می تواند در جذب مخاطب به طور موثرتری عمل کند. اینکه شما چه می گویید و چه طور بیان می کنید، دو عنصر مهم برای ایجاد یک وب سایت موفق است. محتوا باید آموزنده باشد و در عین حال، برای خواننده نیز جالب باشد.

مسیریابی مناسب در سایت

مسیریابی، GPS وب سایت شماست. بازدیدکنندگان سایت باید بتوانند به راحتی در داخل سایت حرکت کنند و جاهایی که می خواهند را ببینند. معمولا نوار مسیریابی در بالای صفحه و یا در سمت چپ سایت قرار دارد. این نوار باید بی نظیر و برای استفاده ساده باشد. بازدیدکنندگان می خواهند در اسرع وقت، آنچه را که به دنبالش هستند پیدا کند.

گزینه Call to Action

Call to Action مجموعه ای از کلمات جذاب است که باعث می شود، بازدیدکنندگان اقدام فوری در سایت سازمانی داشته باشند. باید بررسی شود که چه کلمه هایی برای وب سایت و مخاطب تان بهتر عمل می کند. این کار را باید به صورت مداوم انجام دهید و در موقعیت های مختلف از Call to Action های متفاوت استفاده کنید. در اصل باید چیزی ارزشمند را به مخاطبان تان ارائه دهید.

اعتبار وب سایت سازمانی

وب سایت سازمانی خوب، اعتماد بازدیدکنندگان را به دست می آورد. طراحی سایت قوی می تواند یک منبع معتبر برای یک سازمان یا شرکت باشد. امکان دستیابی به این امر، با توجه به جزئیات میسر می شود. محتوا باید سازماندهی شده باشد و از لحاظ گرامری درست باشد. طراحی هر صفحه باید متناسب با آن موضوع باشد و باید در هر صفحه سایت، اطلاعات تماس و پیوندهایی به شبکه های اجتماعی وجود داشته باشد. مجموعه این عوامل اطمینان مشتری را فراهم می کند و باعث می شود، آن ها با اعتماد بیشتری خدمات مورد نیازشان را درخواست کنند.

سایت موبایل فرندلی و رسپانسیو

دنیای امروز، دنیای تلفن همراه است. گوشی های هوشمند و تبلت ها دسترسی به اینترنت و دنیای مجازی را آسان نموده اند. بنابراین احتمال اینکه بازدیدکنندگان سایت از طریق دستگاه های تلفن های همراه شان از سایت بازدید کنند، بالا رفته است. اینجاست که اهمیت طراحی سایت ریسپانسیو(واکنش گرا) اهمیت می یابد. یک سایت سازمانی موفق باید بتواند در انواع صفحه نمایش و در دستگاه های مختلف به درستی نشان داده شود.

بهینه سازی موتور جستجو (سئو)

وب سایت های سازمانی نیز همچون سایر سایت ها توسط موتورهای جستجو رتبه بندی می شوند. این رتبه بندی بر اساس چگونگی بهینه سازی محتواست. امروزه بسیاری از طراحان وب سازمانی در مورد بهینه سازی موتورهای جستجو فکر نمی کنند و تنها به ظاهر سایت توجه می کنند. در حالی که طراحی بصری و محتوا، هر دو اجزای ضروری یک سایت موفق هستند. اگر سایت شما طراحی فوق العاده داشته باشد اما در نتایج موتورهای جستجو بالا نیاید، چه ارزشی دارد؟
بهترین راه برای بهبود سئوی سایت، این است که اطمینان حاصل کنید محتوا و تصاویر با کلمات کلیدی و تگ ها هماهنگ هستند. هر صفحه ای از یک وب سایت باید یک کلمه کلیدی داشته باشد که پیام اصلی صفحه را برساند و محتوای آن نیز باید از کلمه کلیدی پشتیبانی کند. اگر سایت شما در وردپرس طراحی شده باشد، یک افزونه خوب مانند Yoast می تواند به بهینه سازی سایت تان کمک کند.

پورتال سازمانی چگونه طراحی می شود؟

طراحی پورتال سازمانی دیتادیزاین به ۲ روش طراحی میشود:

۱- با کدنویسی به زبان php با فریم ورک لاراول

سفارش طراحی سایت سازمانی

با در نظر گرفتن تمامی مسائل عرض شده،تیم طراحی سایت دیتادیزاین با به کار بردن تمام موارد تکنیکال برای بهینه سازی سایت شما در موتورهای جستجو. صرفه جویی بسیار زیادی در هزینه شما ایجاد خواهد کرد و پنل مدیریت ساده و در عین حال پیشرفته و کاربردی را در اختیارتان خواهد گذاشت. با پنل ساده مدیریت دیتا دیزاین، شما می توانید به راحتی پستهای جدید در سایت خود قرار دهید و علاوه بر کمک به سئوی سایت، محتوایی در معرفی خدمات سازمان خود در سایت قرار دهید. در حقیقت سایت سازمانی اصلا برای ارائه محتوا در راستای معرفی خدمات سازمان ساخته می شود. پس باید به راحتی بتوانید در سایت پست و مطلب قرار دهید. و با آموزش کامل هر قسمت از سایت به کارمندان مورد نظر شما طراحی سایت سازمانی موفق را تضمین خواهد کرد.

پلن های قیمت طراحی سایت سازمانی و پرتال دولتی

یکی از مهمترین فاکتور که برای همه مهم می باشد فاکتور قیمت می باشد. اگر بخواهیم تعرفه و قیمت طراحی سایت سازمانی را محاسبه کنیم باید به طور دقیق و با جزئیات مشخص شود که دقیقا پورتالی که قرار است طراحی شود چه امکاناتی داشته و قرار است چه ترافیکی را به طور همزمان ساپورت کند برای مثال ممکن است شما قصد طراحی پورتال برای سازمانی را داشته باشید که بیش از ۲۰ کاربر فعال همزمان با آن درگیر هستند و هر کدام از این کاربران دسترسی های خودش را دارند و از طرفی چند ادمین وجود دارد که می بایست در هر پروسه ای مشخص یک سری مجوزها و تایید برای عملیات یا افرادی تعریف می کنند. ممکن است پورتالی طراحی شود که نیاز است از منبع یا وب سایت و پورتال سازمانی دیگر مثل پورتال ثبت و احوال استعلام بگیرد و از دیتای بدست آمده یک خروجی داشته باشد. اینجا باید یک api یا همان وب سرویسی جهت ارتباط بین این دو پورتال برقرار باشد پس حجم کار با اضافه شدن هر امکانی متفاوت خواهد بود و تایم و زمانی که برنامه نویس پورتال صرف میکند به همین موارد بستگی دارد لذا اگر دنبال استعلام گرفتن و تعرفه طراحی پورتال دارید حتما باید یک مستند آماده کنید که در آن یک توضیح از فرایند و امکاناتی که مد نظر دارید مشخص شود و هر چه اطلاعات دقیق تر با جزئیات در داکیومنتتان قرار دهید قیمت نیز دقیقتر محاسبه خواهد شد.

سفارش طراحی سایت

سوالات متداول

اگر بخواهیم تعرفه و قیمت طراحی سایت سازمانی را محاسبه کنیم باید به طور دقیق و با جزئیات مشخص شود که دقیقا پورتالی که قرار است طراحی شود چه امکاناتی داشته و قرار است چه ترافیکی را به طور همزمان ساپورت کند برای مثال ممکن است شما قصد طراحی پورتال برای سازمانی را داشته باشید که بیش از ۲۰ کاربر فعال همزمان با آن درگیر هستند و هر کدام از این کاربران دسترسی های خودش را دارند و از طرفی چند ادمین وجود دارد که می بایست در هر پروسه ای مشخص یک سری مجوزها و تایید برای عملیات یا افرادی تعریف می کنند. ممکن است پورتالی طراحی شود که نیاز است از منبع یا وب سایت و پورتال سازمانی دیگر مثل پورتال ثبت و احوال استعلام بگیرد و از دیتای بدست آمده یک خروجی داشته باشد. اینجا باید یک api یا همان وب سرویسی جهت ارتباط بین این دو پورتال برقرار باشد پس حجم کار با اضافه شدن هر امکانی متفاوت خواهد بود و تایم و زمانی که برنامه نویس پورتال صرف میکند به همین موارد بستگی دارد لذا اگر دنبال استعلام گرفتن و تعرفه طراحی پورتال دارید حتما باید یک مستند آماده کنید که در آن یک توضیح از فرایند و امکاناتی که مد نظر دارید مشخص شود و هر چه اطلاعات دقیق تر با جزئیات در داکیومنتتان قرار دهید قیمت نیز دقیقتر محاسبه خواهد شد.

منظور از طراحی پورتال دولتی طراحی صفحاتی وبی است که اهدافی را برای سازمان دنبال میکند. پورتال های دولتی می توانند همانند پورتال تامین اجتماعی، کاربران از بیرون سازمان به پورتال مراجعه و مراحل پرداخت حق بیمه و لیست بیمه را دنبال میکند و لیست بیمه ماهانه برای سازمان ارسال میشود.

از طرف دیگه شرکتی که طراحی پورتال دولتی را انجام میدهد مجوزها و دسترسی هایی رو برای کاربران در پست های مختلف در نظر میگیرد. به عنوان مثال شما هر دیتایی که از طریق پورتال وارد میکنید، مدیر پورتال دریافت میکند. امکان دارد ادمین های مختلف با پست های تعریف شده تاییدیه هایی را برای دیتاهای ارسالی انجام دهند تا اینکه یک هدفی به سرانجام برسد و آن هدف میتواند ثبت و تایید نهایی لیست بیمه یک شرکت باشد.
طراحی پورتال های دولتی نسبت به پورتال های شخصی حجم بالاتری را دارد و از نظر بار سرور بیشتر است.

پورتال وب‌ سایتی است که اطلاعات، سیستم‌ها و خدمات سیستمهای نرم افزاری مختلف و مرتبط را یکپارچه می‌کند. پورتال پیچیدگی خدمات و اطلاعات را با ارایه یک رابط واحد برای کاربر تسهیل می‌کند. پورتال مرتبط ترین اطلاعات مربوط به هر کاربر و مورد نیاز آن کاربر را در اختیار وی قرار می‌دهد.

0

در شبکه های اجتماعی
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

شما میتوانید برای وارد کردن لینک و کدهایHTML از تگ های زیر استفاده کنید : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>